10 tehnici de relaxare care te pot ajuta să ai un somn odihnitor

0
somn odihnitor

Există multe tehnici de relaxare, astfel încât să găsești cea mai bună metodă care se potrivește nevoilor tale. Iată 10 dintre aceste metode de relaxare, care te pot ajuta să adormi, de la cum să potrivești temperatura necesară în dormitor, până la tehnici de respirație care îți induc starea de liniște. Este necesar să cunoști astfel de trucuri, pentru că adormitul poate fi o misiune destul de grea, mai ales atunci când ești obosit, stresat sau când ai multe lucruri de făcut. Unele dintre aceste tehnici sunt bune și pentru un somn liniștit pentru copii.

Pregătește-ți dormitorul

Temperatura din dormitor nu trebuie să fie foarte mare, temperatura ideală ar trebui să fie reglată între 15,5 – 19,4 grade Celsius. Cu toate acestea, optează întotdeauna pentru o temperatură care să te ajute pe tine să dormi confortabil.

Păstrează liniștea: nu încerca să dormi cu televizorul deschis. Pune telefonul pe silențios și montează la ferestre draperii groase, pentru ca zgomotele de afară să nu ajungă până la tine. 

Optează pentru o saltea de calitate și o pernă care să-ți susțină în mod natural poziția de somn.

Ține un carnețel în apropiere 

Nu te culca cu gândul la problemele zilei de mâine. Mai bine scrie-le pe un carnețel. În acest fel, grijile și problemele pot petrece noaptea așternute pe hârtie și nu în mintea ta.  

Relaxează-ți progresiv mușchii

Arta relaxării progresive a mușchilor implică mai întâi tensionarea diferitelor grupe de mușchi, înainte de a-i relaxa din nou. Acest lucru te eliberează de orice tip de tensiune pe care corpul tău ar fi putut s-o acumuleze pe parcursul zilei. 

Tipsuri pentru relaxare

Somn odihnitor în 15 minute:

  • Alege un spațiu și o poziție în care să stai confortabil, cum ar fi un fotoliu sau un pat. 
  • În timpul relaxării adu-ți aminte să încordezi mușchii vreme de 5 secunde, îi relaxezi 10 secunde și respiri adânc între sesiunile de încordare a mușchilor.
  • Fruntea: ridică sprâncenele cât poți de mult. 
  • Ochii: strânge pleoapele cât poți de tare.
  • Gura: deschide gura cât poți de mult pentru a-ți întinde falca. 
  • Pieptul: mărește-i volumul printr-o respirație profundă.
  • Stomacul: strânge-l cât poți de mult.
  • Brațele și mâinile: încordează bicepsul ridicând antebrațul spre umăr, în așa fel încât mușchiul să iasă în evidență. Strânge și pumnul în același timp. Repetă cu ambele brațe.
  • Fese: încordează-le cât poți de tare.
  • Picioarele: încordează mușchiul coapsei trăgând degetele de la picior spre tine. Repetă cu ambele picioare. 
  • Laba piciorului: îndreaptă degetele de la picioare spre podea, ținând piciorul ridicat. Repetă cu ambele picioare.

Zbârnâie asemenea unui bondar

Zbârnâitul, cunoscut drep meditaţia Om, are un efect liniștitor asupra sistemului nervos central, la fel ca și respirația profundă. De asemenea, ajută la relaxarea mușchilor gâtului, umerilor. Este ca un mini masaj. Dacă nu îţi este familiară tehnica, urmăreşte pe Internet un video cu meditaţia Om. Aceasta presupune folosirea sunetului şi a respiraţiei pentru a crea o vibraţie liniştitoare.

Folosește sunetele pentru relaxare

Unele sunete sunt percepute de creierul nostru ca fiind din categoria celor care nu sunt amenințătoare. Este vorba despre foșnetul frunzelor, valurile oceanului, ciripitul păsărilor. Astfel, poți adormi mai ușor dacă îți setezi telefonul pe aceste sunete.

Tehnica de respirație 4-7-8

Relaxarea poate fi provocată și cu ajutorul unei tehnici de respirație. Inspiră prelung, 4 secunde, ține respirația 7 secunde și apoi expiră timp de 8 secunde. Repetă de 4 ori. Va dura câteva încercări până vei simți beneficiile, dar metoda funcționează perfect.  

Concentrează-te pe ceva plăcut

Poate fi vorba de o imagine, sau de o poveste, sau de o scenă frumoasă văzută într-un film sau citită într-o carte, poate fi orice îți face plăcere și te relaxează. Amintește-ți fiecare detaliu posibil.

Ai grijă ce mănânci înainte de culcare

Este important să te menții hidratat. Un ceai cald de exemplu te poate ajuta să-ți găsești relaxarea. Poți încerca ceaiul de levănțică, ceaiul de mușețel, ceaiul de mentă. 

În ceea ce privește gustarea de seară, unele alimente sunt minunate pentru că te ajută să te relaxezi mai bine, în special cele care conțin fructe de pădure, iaurt și banane (conțin calciu, magneziu și triptofan).

Păstrează patul pentru somn

Asigură-te că te așezi în pat atunci când îți este somn, nu înainte. Dacă nu poți adormi, fă ceva care îți poate aduce somnul, citește, uită-te la un film, ascultă muzică relaxantă. 

Mindfulness (conștientizare cultivată prin atenție)

Mindfulness este energia care ne ajută să înțelegem cât de fericiți suntem deja. 

Cei care practică mindfulness recomandă tehnici de relaxare precum:

  • exerciții de respirație;
  • concentrarea și conștientizarea gândurilor;
  • relaxare în locul tensiunii;
  • conștientizarea corpului; 
  • meditație prin plimbare.

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: Unsplash

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here