24 de ore cu Sorina Fredholm

0
492

Cum decurge o zi din viaţa acestei adevărate poster girl pentru healthy living, printre clase de yoga, planuri de nutriţie şi plimbările cu cei doi labradori.

7:00 A.M. Mi-aş dori să fiu parte din clubul celor care se trezesc la 5:30, dar deocamdată nu îmi iese. Însă e OK şi aşa, am o rutină destul de clară. Primul lucru pe care îl fac este să beau apă. Apoi scot căţeii la o plimbare de 15 minute [Sorina şi soţul ei, Mikael, au doi labradori, Kayla şi Tokyo]. 7:45 A.M. Pentru îngrijirea pielii, în general aleg produse cât mai naturale, vegane, cruelty-free, enviromentally friendly. Brandurile favorite sunt Elemis, Lumene şi Ecooking. Nu folosesc foarte multe produse de makeup, dar am trei must-haves: fond de ten (cu acoperire uşoară), un blush cremos, pe care îl aplic inclusiv tapotat pe buze pentru puţină culoare, şi mascara. Mă interesează mult implicarea în salvarea mediului şi pun mult preţ pe produsele care sunt centrate pe aceste idei. Încerc să consum şi să investesc banii în branduri care sunt implicate activ, care dau mai departe. 8:30 A.M. Când ajung înapoi în casă, mă îmbrac în hainele de yoga şi pornesc pe jos spre studioul unde practic exerciţiile, e foarte aproape de casă. Aici stau între o oră şi o oră jumătate. Instructoarea mea este Alexandra Solomon, mă ghidează în prima serie din Ashtanga yoga, care durează ani de zile de perfecţionare. Partea la care lucrez mai mult acum este să încerc să nu grăbesc practica – la un moment dat, pe la jumătatea sesiunii, oricât de mult aş iubi yoga, încep să îmi fugă gândurile în alte părţi, de exemplu la programul zilei. Aşa că asta e principala ţintă – să fiu prezentă şi să fiu focusată pe respiraţie. Bineînţeles, lucrez şi la partea legată de aliniamentul corpului şi la perfecţionarea poziţiilor. De trei ani, am certificat de instructor Hatha yoga şi, ocazional, ţin şi eu cursuri.

10:00 A.M. Abia după yoga îmi verific conturile de social media şi postez ceva. Pe Facebook nu stau deloc, doar Instagramul mă inspiră, aici caut reţete sau poziţii noi de yoga. Ştirile mi le iau mai ales din surse online sau de la CNN. Pregătesc apoi mic dejunul, care mereu înseamnă un smoothie. Dacă mă grăbesc să plec la o întâlnire, îl iau la pachet. Sunt vegană şi prefer un smoothie verde, ingrediente de bază sunt frunzele verzi (spanac sau kale), la care pot adăuga şi alte legume – conopidă, broccoli -, dar şi fructe – avocado, banană, măr sau portocală. Completez cu superfoods: seminţe de chia, seminţe de in, spirulină, turmeric. Baza e din lapte vegetal, de obicei de migdale, pe care mi-l fac acasă, e mult mai bun. Un pahar şi jumătate de smoothie făcut cum trebuie e săţios pentru câteva ore bune. Chiar cred că alimentaţia vegană e răspunsul la multe probleme legate de mediu – cifrele arată acum că poluarea planetei şi distrugerea pădurilor sunt cauzate, în măsură de 70-80%, de către industria alimentară, de producţia de carne şi lactate. 10:30 A.M. Când mă îmbrac în stilul meu, decid foarte rapid ce să port. Dar când aleg să experimentez, să aduc nişte elemente noi în ţinuta mea, poate să dureze foarte mult să fiu gata. Uniforma mea uzuală înseamnă jeanşi, o pereche de ghete (le port şi vara, de multe ori) sau ciocate, iar în partea de sus, o cămaşă sau un tricou, plus câteva elemente boho sau rock. Prefer piesele de la Zadig&Voltaire, Acne, îmi plăcea mult Balenciaga, dar acum nu mă mai regăsesc în noile creaţii. Completez ţinuta cu un parfum: acum folosesc Oud de la Maison Francis Kurkdjian, iar iarna îmi place Tuscan Leather de la Tom Ford. 11:00 A.M. De multe ori, lucrez la câte o campanie pentru Monday – aplicaţia de lifestyle sănătos pe care am lansat-o anul acesta împreună cu soţul meu şi încă un partener, prin care aducem în acelaşi loc planuri de nutriţie, de antrenament, de educaţie. Merge foarte bine, iar următorul pas este să o lansăm global. Acum dezvoltăm planuri holistice de activitate fizică și nutriţie cu un expert din SUA şi cu unul din Scandinavia. 12:00 P.M. Nu am un birou, muncesc de acasă sau îmi fixez întâlniri în oraş, merg la evenimente sau şedinţe foto, deci sunt mult pe drumuri. În toate proiectele mele, sunt implicată atât în partea creativă, cât şi în aria de business. Ceea ce mă inspiră acum e ideea de a crea planuri noi, cum a fost The Clean Eat Plan pentru aplicaţia Monday. Postez în fiecare zi aici un video pentru ariile de care mă ocup eu – yoga şi dieta vegetală. Încerc să creez reţete care nu doar sa aibă un gust bun, ci şi o valoare nutriţională adecvată şi să arate bine vizual. Acum lucrez la planuri uşor de implementat, pe care oamenii să le poată adopta uşor.

2:00 P.M. Iau prânzul. Dacă lucrez de acasă, atunci e o salată cu multe ingrediente (legume coapte, verdeţuri). De obicei, la masa de prânz construiesc mai mult decât gătesc, din ingrediente pe care le am deja pregătite în frigider. Dacă sunt în oraş, aleg Frudisiac, Sensi sau un restaurant cu mâncare japoneză sau orientală, caut feluri săţioase. Chiar îmi place să mănânc, nu pot trăi dintr-o salată cu roşii cherry! Singura mea plăcere vinovată sunt bomboanele suedeze cu lemn dulce, dar le mănânc doar când merg în Suedia. 3:00 P.M. Ţin şi organizez workshop-uri de nutriţie şi yoga, fac campanii diverse. Îmi place mult partea în care iau contact direct cu oamenii. La Wellness Festival, am avut un atelier axat pe nutriţie şi am fost impresionată de interesul celor prezenţi. Am văzut recent un studiu care spune că, în România, vânzarea de alimente pentru vegetarieni şi vegani a crescut cu 800% în ultima perioadă. Eu încerc să aduc informaţii noi, însă mă axez pe ce este pozitiv, pe ce îţi aduce bun o schimbare în stilul de viaţă, nu pe lucrurile la care trebuie să renunţi sau pe informaţii şocante. Cel mai mult rezonează în momentul în care îmi gustă mâncarea! Realizează că ceva atât de gustos şi hrănitor este făcut doar din vegetale şi nişte seminţe. 5:00 P.M. Scot din nou câinii în parcul Kiseleff. Plimbările cu ei sunt relaxarea mea preferată. 7:00 P.M. Îmi place mult să mă aflu în rolul de gazdă, iar pentru o seară reuşită e important să fiu organizată. Merg la piaţa Domenii pentru legume şi fructele locale și aleg cât mai multe ingrediente de sezon. Pentru superfoods, în magazinele Naturalia, BioCorner sau Mega Image. Printre descoperiri recente se află un nou tip de spirulină, ciupercile medicinale (reishi, cordyceps etc), le iau de la un producător din Finlanda, am aflat că există şi cafea instant din aceste ciuperci cu doar 4% cofeină. 8:00 P.M. Cina o luăm de cele mai multe ori acasă. Gătesc foarte divers. De exemplu, aseară am pregătit o musaca, era mâncarea mea preferată când eram mică, o făcea bunica mea, dar cu carne. Eu am pus linte neagră în loc de carne, iar în loc de acel sos alb obişnuit, am făcut un sos de caju. Îmi place mult mâncarea asiatică, aşa că fac de multe ori legume stir-fried sau cu orez brun, dar şi cea mexicană – fajitas sau ceva cu fasole. Inspiraţia mi-o găsesc în principal pe Instagram. Urmăresc bloguri sau conturi precum @nutritionstripped, @gkstories, @thrivingonplants. De obicei, pornesc de la o fotografie care mă inspiră, nu de la reţetă.

9:00 P.M. Ca să mă relaxez, ascult muzică. Motivul pentru care m-am mutat în Bucureşti acum mulţi ani a fost să îmi fac o carieră muzicală, eram vocal într-o trupă. Am ajuns să fac altceva, dar sunt foarte pasionată de muzică şi acum. Ascult mult Florence + the Machine, Hurts, Lana del Rey. Citesc în weekend şi vacanţe. Acum am pe noptieră Guruji, despre Pattabhi Jois, părintele Ashtanga yoga, un portret construit din mărturiile studenţilor lui. 10:00 P.M. Ne uităm la seriale, de abia aştept sezonul doi din Big Little Lies! În ultima vreme mi-au plăcut Homeland şi The Americans. 11:00 P.M. Merg la culcare, am nevoie de opt-nouă ore de somn. Înainte de asta, demachierea e sfântă, nu aş putea adormi machiată oricât de obosită aş fi. Apoi folosesc un serum cu vitamina A sau un ulei şi o cremă de noapte. O dată pe săptămână aplic şi măşti pe bază de acizi.

Articol apărut în numărul de noiembrie al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “Travel List: Sorina Fredholm”!

Foto: arhiva personală

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here