24 de ore cu Veronica Zaharia

0
138
24 de ore cu Veronica Zaharia

Designerul Parlor dezvaluie cum isi imparte timpul intre colectia bridal si celelalte doua linii ale brandului pe care l-a fondat acum opt ani.

7:30 A.M. Inainte ma trezeam la ora asta ca sa merg la Pilates. De la inceputul anului am mutat sportul dupa-amiaza, pentru ca ne-am pregatit pentru Farfetch si a trebuit sa lucrez de dimineata devreme, in acelasi interval orar cu fetele din atelier. Din februarie suntem pe Farfetch, ceea ce inseamna ca a fost nevoie sa facem stoc pentru colectia de seara, sa adaptam tiparele si productia astfel incat sa facem fata termenului de livrare a comenzilor, de maximum 24 de ore. De exemplu, daca un utilizator plaseaza o comanda pana la ora 2:00 dupa-amiaza, noi trebuie sa o trimitem in aceeasi zi. 8:00 A.M. Nu pot sa plec de acasa fara sa iau micul dejun. O sa para un comportament obsesiv-compulsiv, dar de trei ani de zile, in fiecare dimineata, mananc un avocado, taiat felii, cu putin peperoncino si ulei de masline deasupra. De doua ori pe saptamana adaug 1-2 oua fierte. E foarte comod sa nu am optiuni. In plus, inainte raceam des si cred ca in ultima vreme n-am mai racit tocmai pentru ca mananc atat de mult avocado. Beau o singura cafea pe zi si doar pentru ca imi place gustul, nu ca sa ma trezesc, asa ca poate sa fie cu sau fara cafeina. Nu sunt foarte activa pe Instagram, dar la micul dejun dau play la Stories si daca un sunet imi atrage atentia, ma mai si uit. [Rade.] Pentru mine, social media inseamna acum doar Instagram. Facebookul mi se pare inundat de informatii din domenii bulversant de diverse, superficial abordate. 8:15 A.M. Imi ia 10 minute sa ma imbrac si 15 minute sa ma machiez. Am o singura varianta de makeup: fond de ten, pudra si mascara. Seara adaug tus. Pentru skincare imi plac produsele de la Chantecaille, care au in proportie foarte mare ingrediente naturale. De patru ani le folosesc. Nu sunt genul care face schimbari de dragul schimbarilor. Pentru par, la fel: ma tunde, ma vopseste si ma coafeaza aceeasi fata, care la inceput avea 19 ani, iar acum are 33 sau 34. La capitolul haine, am o obsesie pentru tricouri albe si jeansi lejeri sau pantaloni de piele. Imi plac costumele barbatesti si prefer rochiile in locul combinatiilor de fusta cu top. Nu imi place sa port dresuri insa, asa ca rochiile sunt pentru orice anotimp cu exceptia iernii. 9:00 A.M. Ajung la birou intre 9:00 si 10:00. Primul lucru pe care il fac este sa urc in atelier. Desi pentru fiecare zi avem un plan prestabilit, apar uneori lucruri neprevazute, asa ca urc sa vad care-i statusul. De fapt, mare parte din zi mi-o petrec in atelier. Poate ca din exterior pare romantica ideea de a lucra in domeniu, dar in realitate e un job care presupune sa tai, sa muti baloturile de tesaturi din stanga in dreapta, sa te gandesti tot timpul ce sa faci nou pe social media si cum sa arate urmatoarea campanie, sa interactionezi cu clientele, sa comanzi etichete si alte produse de marketing ‒ multe lucruri care nu au legatura cu glamul creativ. Chiar radeam recent, cand am facut colectia-capsula cu Vicki Nicola si ni s-a prabusit un balot de blana care avea, cred, 50 de kilograme: „Va rog, fiti designeri cu totii, sa vedeti cum e sa carati in spinare zeci de kilograme si sa se prabuseasca tot balotul!” Pentru ca Parlor inseamna trei linii, partea de creatie e continua, nu fac pauza intre colectii. Le fotografiem cam in acelasi timp, dar le lansam in perioade diferite, din mai multe ratiuni. Colectia de evening o lansam de doua ori pe an, conform calendarului traditional din moda. Cea casual, I love Parlor, e o colectie care nu se incheie niciodata. Piesele noi vin in completarea celor anterioare. Prin urmare, nu trebuie sa respectam neaparat un calendar. De obicei, o lansam cand incepe un nou sezon si intra la vanzare pe loc, pentru ca avem stoc pentru ea. Iar colectia bridal o lansam in lunile martie si octombrie, in acord cu calendarul de nunti. Primele mele rochii de mireasa au fost parte din colectiile de evening. In 2014 au devenit o linie separata. Miresele Parlor prefera rochiile clasice with a twist. Au, de obicei, nunti lejere, in aer liber. Desi comanda rochii clasice, e vorba despre rochii care urmeaza liniile corpului, sunt simple cu accente glam. Mi se pare foarte important pentru o mireasa sa se simta bine in rochia ei si am observat ca si fetele prefera din ce in ce mai mult sa se elibereze de corsete. Piata locala e o componenta foarte importanta pentru linia bridal, pentru ca lucram sur mesure, foarte personalizat ‒ unele mirese, de exemplu, vor un anumit tip de broderie, iar noi putem sa desenam si sa producem o broderie pe care numai mireasa respectiva o va avea.

„Reperul meu e o mireasa a carei sofisticare vine din atitudine si din faptul ca si-a ales o rochie potrivita pentru corpul ei, in care se simte libera.”

3:00 P.M. De trei ori pe saptamana incerc sa ajung la Pilates. Nu fac pauza pentru a manca de pranz. Anul trecut, am avut un obicei foarte bun: un abonament saptamanal la o firma de catering care livra niste cutii cu patru feluri de mancare, de consumat la ore fixe. Mancam macar doua dintre ele pe parcursul zilei, cand imi aduceam aminte. Voi reveni la vechiul obicei, pentru ca altfel ma apuc sa mananc covrigii fetelor din atelier. [Rade.] 6:00 P.M. Plec de la birou. Seara o dedic ori prietenilor, ori mie, citind sau uitandu-ma la un serial. De vreo doua saptamani ma uit la Friends. Cand s-a lansat, nu m-a atras, ma uitam la M.A.S.H si la Seinfeld atunci. Acum ma amuza foarte tare ‒ mi se pare exact ca in viata si mi-as dori sa am si eu replicile respective. M-am mai uitat la Black Mirror, la anime-uri japoneze si imi plac filmele indiene. Au o libertate de exprimare fantastica. Am vazut inclusiv unul in care personajul principal era o musca! Mi se pare fabulos cum sunt redate imaginile ‒ in filme, totul e perfect, nu vezi saracie, nu vezi mizerie, cred ca pentru ei imaginile din filme sunt o proiectie a propriilor dorinte. Nu ma uit la TV deloc. Nici cand lucram in televiziune nu ma uitam decat la pilotul show-urilor sau telenovelelor, ca sa stiu ce vand. Acum TV-ul mi se pare toxic. In schimb, citesc presa: Self Service, ArtReview (mai putin in ultima vreme, nu imi mai place asa mult ca inainte), Business of Fashion, New York Times, The Economist. Din The Economist am ramas cu ceva foarte bun. Am citit la un moment dat un articol despre mogulii unor tari sarace si am inceput sa-i urmaresc pe Instagram. Sunt absolut fascinata cum oamenii aceia, desi conduc tari aflate la limita subzistentei, se plimba in iahturi de milioane de euro si fac cumparaturi de-o opulenta incredibila in Emiratele Arabe. 12:00 A.M. Seara, rutina de beauty e la fel de minimala. Ma spal pe fata cu un demachiant-spuma, tot de la Chantecaille, si aplic o crema de seara. O data pe saptamana folosesc o masca cu retinol. 1:00 A.M. Am observat ca adorm din ce in ce mai tarziu si ma trezesc din ce in ce mai devreme. Cand stateam cu ai mei ‒ am o casa in aceeasi curte cu casa lor ‒ si veneam cu cineva acasa, iesea mama la 5 dimineata: „Ai venit acasa?” Asa o sa ajung si eu in curand. [Rade.]

Articol aparut in numarul de aprilie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Noua colectie-capsula W by Veronica Zaharia si Vickipedia.ro”!

Foto: arhiva Harper’s BAZAAR Romania

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here