3 factori nebanuiti care ne influenteaza silueta si cum sa-i folosim in avantajul nostru

0
893
silueta

Stim cat de mult conteaza alimentatia si sportul pentru silueta, insa exista cateva aspecte mai putin cunoscute care o influenteaza.

Orice femeie isi doreste sa se mentina in forma nu doar de dragul unei siluete de invidiat, ci si pentru ca acest lucru se traduce intr-un organism sanatos, mai putin predispus la imbolnaviri. Nu este, asadar, o chestiune care tine doar de aspectul fizic si este influentata de unele aspecte pe care rareori le luam in considerare.

  • Primul factor pe care trebuie sa-l urmarim atunci cand ne dorim o schimbare radicala din acest punct de vedere

Organismul nostru este suma genelor mostenite din familie, iar cand vine vorba despre silueta, ele sunt printre cele mai importante elemente de luat in calcul. Desi atunci cand greutatea este privita prin prisma ereditatii, mostenirea genetica este considerata adesea un impediment, realitatea este ca daca urmam un plan alimentar personalizat genetic putem intelege mai bine si putem controla raspunsul organismului nostru vizavi de alimentatie.

Totodata, un test genetic pentru controlul greutatii poate determina care este cauza exacta a acumularii kilogramelor si poate furniza un program foarte eficient de pierdere in greutate, care sa cuprinda un plan de nutritie si de exercitii fizice personalizate si flexibile pe termen lung. In cazul in care in familie exista persoane care sufera de obezitate, testul este unul aproape imperativ.

  • Stresul poate sa alunge pofta de mancare, sau, din contra, poate duce la mancatul compulsiv

Stresul ne macina sanatatea incet, dar sigur. Surmenajul psihologic si presiunea resimtita zi de zi sunt extrem de importante cand vine vorba despre sanatatea noastra fizica si psihologica. Stresul poate duce la mancatul compulsiv, dar si la o functionare deficitara a metabolismului, ducand astfel la acumularea de kilograme.  

Adesea stilul de viata modern include invariabil si stres, insa este de datoria noastra sa ne protejam de el la fel cum o facem in cazul oricarui alt element care ne pune in pericol sanatatea. In acelasi timp, stresul este si un factor care se insinueaza in stilul nostru de viata aproape fara sa ne dam seama, insa ne afecteaza enorm intreg organismul.

  • Tulburarile de somn influenteaza o multime de aspecte ce tin de sanatatea noastra si pot determina acumularea kilogramelor

Continuand pe aceeasi linie, tulburarile de somn sunt si ele un rezultat al stresului si ne pot afecta in mare masura starea de sanatate. Somnul este foarte important pentru arderea grasimilor si ne ajuta organismul sa isi incarce bateriile, astfel incat un program haotic de somn, sau prea putin somn pot determina cresterea in greutate.

Este important sa stim ca somnul are un rol esential la nivelul intregului corp, iar el nu influenteaza doar greutatea noastra, ci si puterea de concentrare si memorare, sau sistemul imunitar. Chiar daca adesea ne place sa spunem despre noi insene ca suntem „pasari de noapte”, realitatea este ca un stil de viata sanatos implica 7-8 ore de somn pe noapte, nici mai mult, nici mai putin.

Corpul nostru este oglinda stilului nostru de viata si va reflecta felul in care il tratam. Indiferent de mostenirea primita de la parinti, el va reactiona in functie de „combustibilul” pe care il primeste, in functie de mediul in care se dezvolta si in functie de cum il ingrijim.

CITITI SI: 5 bauturi cu un continut caloric scazut. Ne putem bucura de ele fara griji

 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Articol realizat împreună cu MyBodyGuide

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here