4 greșeli de dietă ce vă pot compromite regimul alimentar

0
22
4 greșeli de dietă ce vă pot compromite regimul alimentar

Există în prezent nenumărate moduri prin care puteți scădea în greutate. Cu toate acestea, cei mai mulți oameni cad întotdeauna în aceleași capcane când vine vorba de regimul alimentar.

Potrivit unui nou studiu, publicat în The Lancet Magazine, facem patru greșeli nutriționale care ne afectează nu numai greutatea, ci și sănătatea. În cele ce urmează, le găsiți pe fiecare în parte, dar și motivele pentru care nu sunt recomandate.

1. Nu consumați suficiente nuci

Potrivit studiului nutrițional, majoritatea oamenilor nu consumă suficiente fructe cu coajă lemnoasă și semințe. Ei consumă în medie doar 12% din cantitatea prescrisă de nutriționiști. În mod ideal ar trebui să mâncați 21 de grame de nuci pe zi. Ele oferă proteine importante fibre și grăsimi sănătoase care au beneficii multiple asupra inimii. Înlocuiți alimentele cu grăsimi saturate, nesănătoase, cu grăsimi nesaturate, cum ar fi cele disponibile în fructele cu coajă lemnoasă.

2. Ați înlocuit complet laptele

Cu ceva timp în urmă, laptele a fost din ce în ce mai discreditat ca produs și mulți oameni l-au înlocuit în totalitate cu produse din soia și ovăz sau alte alternative vegetale. Studiul spune că el n-ar trebui însă scos cu desărvârșire din alimentație deoarece contribuie la absorbția mai bună a vitaminei D. 435 de grame pe zi de lapte sau produse lactate sunt recomandate de experți pentru o dietă sănătoasă.

3. Mâncați prea puține produse din cereale integrale

Potrivit studiului, majoritatea oamenilor consumă prea puține cereale integrale. Valoarea recomandată este de 125 grame pe zi, media fiind de numai 29 de grame pe zi. Produsele pe bază de cereale integrale susțin sănătatea inimii, digestia și pierderea în greutate. Integrați astfel de produse în regimul alimentar sub formă de orez brun, fulgi de ovăz, orz, pâine integrală și paste făinoase.

4. Consumați în exces alimente semipreparate, băuturi îndulcite și carne procesată

Băuturile dulci, carbogazoase, conduc la creșterea în greutate, favorizând totodată diabetul și cariile. Nici variantele lor light, cu îndulcitori nu sunt mai bune, deoarece în timp pot spori riscul accidentelor vasculare cerebrale, infarctului miocardic și demenței. Conținutul ridicat de sodiu din băuturi este responsabil pentru acest lucru. De asemenea, carnea procesată poate favoriza diabetul, atacurile cardiace și anumite tipuri de cancer.

Citiți și: “Cele mai bune diete pentru 2019 conform experților”!

Foto: Guliver/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here