4 obiceiuri de zi cu zi care ne ajuta sa dormim mai bine

0
2472
somn odihnitor

Trezitul in timpul noptii sau un start greoi in fiecare dimineata pot fi combatute cu ajutorul unor obiceiuri simple.

Lipsa odihnei poate sa ne impiedice sa ne atingem obiectivele, iar daca ne obisnuim cu senzatia permanenta de oboseala, aproape ca nu mai realizam ca avem o problema. O multime de factori ne pot impiedica sa avem parte de un somn odihnitor, insa, din fericire, exista si cateva obiceiuri care ne-ar putea ajuta sa dormim mai bine si sa ne trezim mai usor.

  • Mereu aceeasi ora de trezire, indiferent de zi

Organismul nostru este asemeni unui ceas, cu mecanisme fine si piese minuscule, ce trebuie perfect sincronizate. Totodata, pentru ca fiecare mecanism sa functioneze bine, are nevoie de sprijinul celui de langa el. Asa se face ca un element care pare atat de marunt precum diferenta dintre ora de trezire din timpul saptamanii si ora de trezire din weekend poate sa creeze un dezechilibru notabil.

Intregul nostru corp functioneaza dupa un anumit program, iar daca nu ne impunem sa-l respectam, va fi dat complet peste cap si cu greu ne vom putea odihni cu adevarat bine.

  • Licoarea plina de antioxidanti care te ajuta sa dormi mai bine

O multime de persoane apeleaza la diverse suplimente sau chiar pilule pentru somn, insa una dintre cele mai rapide, dar si sanatoase variante este un pahar de vin rosu. Cu antioxidanti din plin, dar si cu un continut important de melatonina, hormonul natural cu un rol esential in ceea ce priveste calitatea somnului, un pahar de vin rosu este ideal seara.

In acest articol complet dedicat vinului rosu vei descoperi ca un pahar de vin rosu pe zi te ajuta in moduri nebanuite, nu doar in ceea ce priveste somnul, ci si in alte arii. Aceasta bautura ajuta, de exemplu, chiar si la prevenirea racelilor sau a altor afectiuni mai grave.

  • Putin sport inainte de culcare

Este posibil sa fi auzit (si nu o data) ca sportul inainte de culcare energizeaza organismul si alunga somnul, nefiind, prin urmare, recomandat. Nimic mai fals! Putine exercitii fizice de intensitate redusa sau medie sunt de mare ajutor pentru un somn odihnitor. In acelasi timp, exercitiile fizice ajuta la risipirea stresului, deoarece atunci cand facem sport se elibereaza in organism serotonina, hormonul responsabil cu buna noastra dispozitie. Asadar, nu doar ca vom dormi mai bine, dar vom si merge la culcare mai relaxate si mai zambitoare.

  • Fara zahar si cafea dupa ora 17:00

In a doua parte a zilei este recomandat sa renuntati la alimente dulci, deserturi hiper-procesate, bauturi acidulate si cu mult zahar, si, desigur, la cafea. Nu este o idee buna nici un fresh de portocala, chiar daca pare o alegere sanatoasa. Sucurile de fructe contin multa fructoza, care energizeaza organismul. De altfel, dupa-amiaza este de preferat sa consumam alimente cat mai usoare si cat mai putin procesate.

Daca vom tine cont de aceste aspecte, cu siguranta vom avea parte de mai multa odihna. In plus, sunt obiceiuri sanatoase, care nu pot avea decat un impact bun asupra starii noastre generale de sanatate, asa ca merita macar incercate pentru cateva zile.

 

Cititi si: 7 secrete de ingrijire pe care trebuie sa le aplicati iarna

 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Articol realizat impreuna cu Domeniul Bogdan

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here