5 greșeli pe care le efectuați la sală, explicate de specialiști

0
54
Alex Mullins

Dacă efectuați la sală exerciții de fitness, dar nu reușiți să ajungeți la forma dorită sau vă simțiți epuizate după antrenament, este foarte posibil să faceți cel puțin una dintre următoarele 5 greșeli.„Mulți dintre cei care merg la sală pe cont propriu fac o serie de greșeli, aparent inofensive. Rezultatul? Nu doar că nu obțin efectele dorite asupra siluetei, dar e posibil să se simtă și rău după antrenament”, precizează Flavius Ursachi, head coach la Bodyshape Transformation Center.

1. Nu vă hidratați suficient
O hidratare suficientă reglează temperatura corpului și ritmul inimii. Într-o oră de exerciții puteți pierde mai mult de un litru de apă, în funcție de intensitatea antrenamentului și temperatura aerului din sală. Prin transpirație, organismul are tendința de a se răci și fără apă suficientă, riscați să vă deshidratați, să pierdeți din energie sau să aveți întinderi musculare. Este recomandat să beți apă cu 30 de minute înainte de antrenament, în timpul antrenamentului, dar și după antrenament. Cu cât exercițiile sunt mai intense, cu atât veți avea nevoie de mai multe lichide.

2. Nu mâncați înainte și după antrenament
Este important să vă mențineți metabolismul într-o activitate permanentă, oferindu-i mese regulate, în cantități mici. Înainte de antrenament, consumați proteine și carbohidrați cu ardere lentă, precum cartofii sau orezul. Mâncați cu două ore înainte de antrenament. Dacă vă antrenați la prima oră a dimineții, beți măcar 2-3 pahare de apă sau un shake proteic înainte. După antrenament, energizați-vă rapid! La 30 de minute după antrenament, corpul simte nevoia să consume carbohidrați și proteine pentru a alimenta creșterea mușchilor. Luați o gustare și, apoi, în decurs de o oră sau două, o masă copioasă.

3. Nu vă antrenați cu greutăți
Pe măsură ce îmbătrânim, pierdem din masa musculară și este indicat să compensăm cu antrenamente cu greutăți, măcar de 2-3 ori pe săptămână, vizând toate grupele musculare majore. Astfel se accelează metabolismul și veți arde mai multe calorii chiar și după antrenament, dobândind un corp mai tonifiat, cu mai mulți mușchi decât grăsime, scăzând riscul de apariție a bolilor cardiovasculare.

4. Nu vă diversificați antrenamentele
Corpul se obișnuiește rapid cu modul în care faceți sport și, de aceea, veți observa că nu mai faceți progrese. E nevoie să schimbați regulat programul de fitness. Când vă antrenați cu greutăți, adaugați la numărul de repetări. Pentru antrenamentele cardio, creșteți treptat durata și intensitatea. De aceea este indicat să aveți un antrenor personal sau să urmați ore de grup.

5. Nu dormiți suficient
Pentru refacerea completă a fibrelor musculare, și pentru a vă recâștiga forța și energia, trebuie să îi permiteți corpului tău să se odihnească. Faceți cel puțin o zi pauză pe săptămână și dormiți suficient noaptea”, spune Flavius Ursachi, HeadCoach la Bodyshape Transformation Center.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here