5 mituri despre mancarea sanatoasa, demontate de experti

0
1610
mituri mancare sanatoasa

Suntem mereu preocupate de sanatatea noastra, iar cand vine vorba despre alimentatie, informatiile sunt atat de multe si diferite incat este dificil sa iti dai seama pe care ar trebui sa le crezi si pe care nu.

De la studiile care ne spun ca putem pierde in greutate mancand zilnic ciocolata, la dietele cu paine si cartofi prajiti si pana la drasticele diete paleo, sfaturile nutritionistilor par sa fie contradictorii. De multe ori, insa, acestea ascund mici detalii, care, odata spuse, fac dieta respectiva sa nu mai sune la fel de atractiv. Da, putem slabi daca mancam zilnic ciocolata, cu conditia sa fie ciocolata amaruie, sa nu consumam mai mult de o bucatica pe zi si sa facem sport in mod regulat. Acestea fiind spuse, iata si alte mituri despre alimentatia sanatoasa demontate de experti:

Zaharul din dulciuri este inamicul tau numarul 1

Dulciurile sunt cel mai mare inamic al unei siluete de vis, asa ca trebuie evitate cu orice pret. Desi este adevarat ca zaharul trebuie consumat cu moderatie, iar acest lucru este tot mai greu, intrucat multe alimente contin adaos de zaharuri, asta nu inseamna ca nu va mai puteti bucura de prajitura voastra preferata.

Secretul este sa va preparati singure dulciurile. Nu dureaza mult, mai ales daca alegeti o reteta simpla si folositi unul dintre aceste mixere de bucatarie, pentru a amesteca rapid ingredientele. Dupa cum vedeti, ele pot fi folosite si pentru a prepara delicioasele prajituri raw-vegane, dar si pentru a face frisca in casa, spuma de fructe sau o inghetata saraca in calorii.

Legumele proaspete sunt mai bune decat cele congelate

Ne-am obisnuit cu gandul ca legumele proaspete din supermarket sunt de preferat celor congelate, la punga. Insa acest lucru nu este intotdeauna adevarat. Daca ne-am creste rosiile si castravetii in gradina proprie sau le-am consuma imediat ce le-am cules, este drept ca ne-am bucura de mai multi nutrienti.

Insa de la momentul in care au fost culese pana cand ajung pe rafturile din supermarket, legumele isi pierd o parte importanta din acesti nutrienti. In schimb, legumele congelate isi pastreaza intacte valorile nutritionale, cu conditia sa nu exageram cu gatitul termic, atunci cand le preparam.

Sarea de mare este mai saraca in sodiu

Mitul ca sarea de mare este mai sanatoasa, deoarece contine mai putin sodiu a fost propagat de comerciantii de sare marina, care isi vindeau produsul drept unul „natural”. Insa comparatiile facute pe fiecare gram de sare arata ca si cea marina, si cea de masa, obisnuita, au aceeasi concentratie de sodiu. Singura diferenta este ca sarea marina, fiind mai mare, va face sa o folositi intr-o cantitate mai mica.

Zaharul brun este mai sanatos decat cel alb

Zaharul brun nu este altceva decat zahar alb amestecat cu melasa, acel reziduu siropos de culoare bruna, rezultat din extragerea zaharului din sfecla sau din trestie. Iar alteori, zaharul brun nu este altceva decat zahar alb caramelizat, apoi faramitat.

Insa trebuie sa recunoastem ca aceasta a fost o tactica inteligenta a producatorilor, pentru a ne face sa cumparam acelasi zahar, doar ca la un pret mai mare. Asadar, zaharul brun nu este nici mai sanatos si nici nu are mai putine calorii ca acela obisnuit.

Mancarea organica este mai sanatoasa

Alimentele organice ar trebui sa fie acelea care nu contin coloranti, arome sintetice, indulcitori, pesticide sau conservanti si sa nu fie modificate genetic.

Cu toate acestea, nu exista nicio dovada concreta sau vreun studiu care sa fi demonstrat ca alimentele organice sunt in vreun fel mai sanatoase sau ca au un impact pozitiv considerabil asupra organismului nostru. Singurul beneficiu al alimentelor organice este ca modalitatea lor de crestere are un impact negativ mult mai mic asupra mediului inconjurator.

Asadar, observam ca multe dintre aceste mituri au fost create chiar de comercianti, pentru a-si face produsele mai atractive. Noi trebuie sa retinem insa ca un ambalaj care marcheaza un produs drept „natural” nu ne ofera garantia ca acel produs nu contine ingrediente precum coloranti sau conservanti, intrucat exista si coloranti sau conservanti naturali. Mai important este sa stim exact ce cumparam si sa invatam sa citim si sa interpretam corect eticheta si ingredientele continute de alimentele pe care le mancam.

CITITI SI: Sfaturi pentru un detox ca la carte

 

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Dragon Images

(P) Articol realizat împreună cu Beko

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here