5 schimbari pe care trebuie sa le faceti in dormitor pentru un somn mai odihnitor

0
2046
somn odihnitor

O odihna corecta nu trebuie neglijata niciodata, iar mediul in care trebuie sa faceti imbunatatiri este dormitorul.

Christabel Majendie, medic terapeut din Marea Britanie, explica pentru NetDoctor.co.uk faptul ca de multe ori somnul are de suferit tocmai din cauza locului in care alegeti sa va refaceti bateriile: „Multe dormitoare moderne nu sunt potrivite pentru un somn bun. Studiile arata mereu ca un mediu imbunatatit va va recompensa mereu cu mai multa odihna”. Tocmai din acest motiv, sunt cateva elemente pe care trebuie sa le aveti mereu in vedere atunci cand cautati sa va refaceti cea mai de pret camera din locuinta.

5 schimbari pe care trebuie sa le faceti in dormitor pentru un somn mai odihnitor:

  1. Un decor perfect pentru refacerea bateriilor

Un mediu mai intunecat al dormitorului va va ajuta sa va odihniti mai bine. Alegeti pentru pereti o culoare inchisa, renuntati la dispozitivele electronice din dormitor care vin dotate cu led-uri si izolati-va de galagia din casa cu ajutorul unor usi de interior accesibile si de calitate, care se potrivesc stilului dumneavoastra. Cautati sa construiti un mediu linistitor, confortabil si cu un ton inchis, pentru a putea adormi mai repede, iar somnul sa fie cu adevarat unul odihnitor.

  1. Reglati temperatura camerei

Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Pittsburgh, un somn mai bun poate fi asigurat si de o temperatura mai scazuta a corpului atunci cand incercati sa adormiti. Acesta este si motivul pentru care, daca sunteti obisnuita sa faceti un dus inainte de culcare, alegeti un dus rece de fiecare data.

  1. Renuntati la gadgeturi pe timpul noptii

Tableta si telefonul mobil nu ar trebui sa se regaseasca langa dumneavoastra pe timpul noptii, cand dormiti, arata un studiu al Universitatii din California, citat de site-ul CNN.com. Doctorul Gregory Marcus, care a condus acest studiu sustine ca “verificarea telefonului inainte de a ne culca va duce la un timp mai lung pana adormim si la un somn de o calitate mai slaba.”

  1. O pagina de jurnal inainte de culcare

Terapeutul Christabel Majendie din Marea Britanie explica faptul ca linistea interioara va duce si la un somn mai profund, motiv pentru care recomanda ca inainte de culcare sa incercati sa notati cateva idei de peste zi intr-un jurnal intim: “Orice fel de conflicte interioare ati avea, faceti o pace cu dumneavoastra, iar acest lucru va va ajuta sa dormiti mai bine”, declara aceasta. Un jurnal nu este singurul lucru care v-ar putea ajuta sa va imbunatatiti calitatea vietii. Puteti gasi aici 5 obiceiuri relaxante de introdus in rutina dumneavoastra incepand cu acest an.

  1. Un pat mai confortabil si ma sanatos

Un pat mai bun nu poate lipsi de pe lista modificarilor recomandate pentru odihna. In aceasta situatie sunt trei lucruri la care trebuie sa fiti atenta: cautati o saltea bine ventilata, pentru a pastra pe toata durata noptii o temperatura constanta a corpului. Apoi, verificati ca salteaua sa nu contina materiale care va pot produce reactii alergice, ceea ce v-ar putea strica somnul din fiecare noapte. Nu in ultimul rand, cautati o lenjerie de calitate dintr-un material special care nu va permite ca acarienii si bacteriile sa va invadeze spatiul privat si patul.

Aceste mici schimbari, dar importante, vor face o mare diferenta in privinta somnului din fiecare noapte si vor aduce un plus notabil in calitatea vietii.

 

Cititi si: 3 factori nebanuiti care ne influenteaza silueta si cum sa-i folosim in avantajul nostru

 

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: sanneberg

(P) Articol realizat împreună cu arabesque

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here