5 Soluții eficiente pentru pentru amenajarea unui spațiu comercial

0
78
amenajare spatiu comercial

Ai decis că este momentul potrivit să îți deschizi propria afacere, așa că ai găsit o idee, un nume și ai trecut la treabă. După toată lupta cu birocrația și găsirea spațiului potrivit pentru ideea ta de afacere, urmează partea frumoasă, amenajarea însoțită de provocările ei. Care sunt cele mai importante aspecte de care să ții cont în această etapă vei afla în rândurile de mai jos.

Cum amenajezi un spațiu comercial cât mai eficient?

Aceasta este, cu siguranță, una dintre întrebările care pot oferi mari bătăi de cap. Îmbinarea practicului cu esteticul nu a fost niciodată o misiune ușoară. Cu siguranță îți dorești să ai clienți fideli. Așadar, pentru un spațiu comercial sunt câteva elemente esențiale de care să ții cont. Ele sunt: lumina, tavanul, pardoseala și mobilierul. În continuare vei afla cum le poți alege pe cele potrivite afacerii tale.

Lumina. Este poate primul lucru pe care-l observi când intri într-o încapere. Clară sau cu umbre, caldă sau rece, lumina este elementul care dictează personalitatea unui spațiu. Luminile calde sunt preferabile dacă spațiul tău comercial vinde produse de nișă sau de lux, deoarece dă locului o nuanță de familiaritate și de exclusivism, în timp ce luminile reci se pretează unei game largi de spații comerciale, de la cafenele la librării.

În același timp, trebuie avut în vedere că lumina din magazin este ușor diferită ca intensitate și poziționare față de cea din vitrine, care are rolul de a pune în valoare produsele. Lumina din interiorul spațiului este mai mult o parte a identității sale vizuale, putând fi parte a unui concept mai amplu.

Un alt element important în designul unui spațiu este reprezentat de tavan. O opțiune practică de luat în considerare este tavanul fals. Acesta poate fi folosit atât cu rol decorativ, cât și cu rol practic – poate ascunde eventuale deteriorări ale construcției în care este amplasat spațiul comercial, cabluri sau alte deficiențe ale clădirii respective, oferind în același timp și o foarte bună izolație termică. Găsești tavan fals pe Emenatwork.ro, ai diferite modele din care poți alege.

Un alt lucru la care trebuie să fii atent este pardoseala. Fiind vorba despre un spațiu comercial, aceasta trebuie să fie nu doar plăcută vizual și integrată în conceptul de business. Este important să fie rezistentă la traficul intens și ușor de curățat. O variantă modernă de pardoseală, rezistentă la trafic, simplu de întreținut și cu o gamă largă de culori din care poți alege, este reprezentată de pardoseala din rășini sintetice.

Aceasta a fost concepută special pentru spațiile cu trafic intens, cum ar fi cele industriale și comerciale și este de departe cea mai simplă și practică opțiune.

Dar, pentru ca totul să fie perfect, mobilierul, o altă piesă importantă a poveștii tale de succes, trebuie și el ales cu grijă. Acesta este piesa-cheie a conceptului tău de design și variază în funcție de tipul afacerii, de publicul tău țintă, dar și de preferințele tale personale și mărimea spațiului de care dispui.

Pentru o atmosferă plăcută, mobilierul trebuie să fie simplu, să nu lase senzația de încăpere încărcată. Este important să aibă spații de depozitare cât mai multe, dar cu toate acestea să fie ușor de mutat dintr-o parte în alta. Deja sună ca o provocare, nu-i așa?

La fel de multă grijă trebuie să ai și la felul în care sunt dispuse raioanele, astfel încât să poți stimula vânzările. Un raion cu produse de interes este indicat să fie așezat lângă unul cu produse mai puțin vândute, astfel încât să atragi atenția și asupra acestora din urmă. Desigur, raioanele trebuie amplasate astfel încât clienții să își poată face cumpărăturile în mod simplu, fără obstacole, de exemplu, culoarele să fie suficient de spațioase.

Un element estențial este vitrina – locul de întâlnire dintre oferta ta și posibilul cumpărător. Vitrina îți oferă cea mai mare libertate de a te juca, în amenajarea acesteia fiind permise cele mai creative idei, câtă vreme reușești să o faci să-ți spună povestea într-un mod cât mai coerent și fidel. Ține cont că focusul trebuie să rămână pe produse.

Nu în ultimul rând, ai grijă ca spațiul tău comercial să fie unul care să nu-ți obosească vizual potențialii cumpărători și care să pună în valoare produsele, mai mult decât ideea de design. Succes!

 

Sursă: Digital WorkForce
Sursă foto: pexels

 

Sursă: Digital WorkForce
Sursă foto: pexels

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here