5 superalimente pe care sa le consumati in aceasta primavara

0
superalimente primavara 2018

Iesirea din iarna v-a gasit lipsite de energie, cu cateva kilograme in plus si cu un aspect tern al pielii? Un corp suplu si sanatos si un ten luminos depind in mare parte de ceea ce puneti in farfurie, spun specialistii in nutritie. Cateva alimente usor de procurat si pregatit pot avea efecte benefice asupra organismului. Luati-va timp pentru a va recladi rezistenta fizica si adaugati pe lista de cumparaturi aceste cinci alimente care hranesc, detoxifiaza si va redau un tonus mai bun.

Anghinare

Anghinarea este un superaliment benefic pentru ficat si vezica biliara ce contribuie la normalizarea colesterolului si  trigliceridelor. Dupa ce inlaturati frunzele exterioare si dure, puteti sa o gatiti la aburi si sa adaugati ulei de masline, consumand partea carnoasa a frunzelor si receptaculul floral (inima de anghinare). Anginarea are de asemenea rol antioxidant, anti-imbatranire si de eliminare a toxinelor.

Sfecla

Sfecla rosie este un alt aliment recomandat pentru ficat. Contine o substanta numita betaina, ce impiedica acumularea grasimilor la nivelul ficatului si contribuie la sinteza proteinelor in organism pentru cresterea masei musculare si pierderea grasimii. Pe langa aceasta, contine un complex de vitamina A, B, C, potasiu, mangan, magneziu, fosfor, iod, calciu, sulf, antioxidanti si fier, cu alte cuvinte, tot ceea ce organismul are nevoie.  Sfecla rosie poate fi adaugata la salate sau o puteti servi in felii crude sau gatite la cuptor.

Ciupercile

Ciupercile contin numeroase substante nutritive care nu pot fi gasite in cantitati mari in alte alimente. Una dintre ele este seleniul, benefic pentru tiroida. Ciupercile gatite sunt o modalitate excelenta de a detoxifia tractul digestiv, fara a provoca balonare. Exista numeroase tipuri de ciuperci, fiecare tip fiind diferit din punct de vedere al gustului, al texturii si al substantelor nutritive – testati si gasiti-va felul preferat.

Sarea

Da, sarea este adesea trecuta cu vederea, insa ofera organismului cateva minerale esentiale. Atunci cand corpul este supus stresului, mineralele pot fi epuizate rapid. Sarea poate contrabalansa acest lucru, daca insoteste o dieta bogata in minerale. Alegeti o calitate superioara a sarii, atunci cand vreti sa dati gust unui preparat sau in procesul de conservare. Persoanele care vor sa transpire intens la sala, pot chiar sa adauge un varf de sare in sticla lor de apa, pentru un plus de electroliti naturali in apa.

Cartofii dulci

Adaugarea acestui aliment bogat in amidon si beta-caroten in dieta zilnica poate avea un efect benefic asupra pielii lipsite de vitalitate, datorita unei combinatii magice de vitamina A cu vitamina C ce contribuie la neutralizarea celulelor afectate de radicalii liberi. Cartofii dulci sunt de asemenea bogati in biotina, care stimuleaza cresterea parului si unghiilor.

Cititi si: „Superalimentele vedetelor. 6 celebrități și alimentele pe care se bazează în fiecare zi”!

Foto: iStock/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here