A apărut ediția de martie 2020 a revistei Harper’s BAZAAR!

0

Ediția de martie 2020 a revistei Harper’s BAZAAR este disponibilă din 28 februarie la toate centrele de presă.

Ce purtăm în această primăvară? E simplu. Îți arătăm tendințele sezonului conturate de marii designeri. Vei descoperi ținute spectaculoase cu imprimeuri tropicale, elemente sobre, masculine, în contrast cu rochii diafane, croiuri arhitecturale, culori neon, denim relaxat și accesorii care scot din anominat orice ținută.

Lisa Armstrong face un sumar al sezonului care nu trebuie ratat: “Nu-mi amintesc niciun alt sezon în care atât de multe preferințe consacrate să fie percepute ca opțiuni atât de fresh. Dacă ți se pare ceva paradoxal la mijloc (căci cum poate părea nou ceva deja notoriu?), îți urăm bun venit în 2020, anul ingenioaselor răsturnări și răsuciri în fashion și al designerilor care, pas cu pas, au metamorfozat clasicul într-un clasic nouveau.

Îndrăznește, inovează! Gândește fără preconcepții, la orice vârstă ești fascinantă!

Some say love. Dragostea este un subiect greu de abordat, dar fotografiile semnate de Carine Roitfeld te duc rapid cu gândul la frumusețea și puritatea acestui sentiment atât de unic și divers perceput de fiecare dintre noi.

Viața culturală este din ce în ce mai efervescentă. Fă cunoștință cu oameni remarcabili precum Radu Jude, dar și cu tinere care au cel mult 25 de ani și reprezintă deja o voce în domeniul lor. Noua generație merită aplauze.

Revista Harper’s BAZAAR devine exponat de artă. Expoziția de la Musée des Arts Décoratifs din Paris  “1st in the fashion” reamintește importanța Harper’s BAZAAR pentru femeile din toată lumea, începând cu anul lansării sale, 1867.

 

Citește, mai jos, editorialul Marei Coman, redactor-șef Harper’s BAZAAR.

Privirea mi s-a oprit pe textul ăsta, care se numește “Dress Smart”. Habar n-am dacă l-aș fi citit sau nu, însă următorul lucru care mi-a sărit în ochi a fost numele autoarei: Leïla Slimani. Și asta m-a intrigat: nu se poate, mi-am zis, ca o romancieră cunoscută să scrie despre modă. Dar gândul ăsta m-a făcut să citesc articolul – și bine am făcut. Am descoperit un eseu personal și foarte sincer care răspunde unei întrebări pe care am tot auzit-o ani la rând: e adevărat că interesul pentru modă denotă superficialitate?

E prima mea ediție la Harper’s BAZAAR, dar sunt de mulți ani în domeniul revistelor de modă. De-a lungul timpului, nici nu mai știu câți oameni și-au dat ochii peste cap când le-am spus unde lucrez. Inițial, reacția lor mă enerva teribil. Am avut chiar și momente în care am încercat să explic că nu trăiesc într-un norișor roz, că la mine-n birou nu sunt doar franjuri și pene și că jobul meu și al colegilor mei înseamnă mai mult decât să ne uităm la niște rochii aranjate frumos pe stander și primite de la designeri (cum a văzut toată lumea în Diavolul se îmbracă de la Prada). Mă rog, eram mai mică, luam foc mai repede. Îmi place să cred c-am devenit mai înțeleaptă și că am înțeles, în final, că nu e nevoie să mă justific și că pot, foarte bine, să-i las pe oameni să mă invidieze și să creadă ce vor. Uneori le și zic că da, așa e. Abia reușesc să pășesc prin birou, printre toate straturile de satin și organza din jur.

Ei bine, dacă acum prejudecata asta a ajuns să mă amuze, mai este una care nu mă mai distrează atât de tare: cea conform căreia interesul sau pasiunea pentru modă înseamnă superficialitate. Desigur, eu nu sunt omul potrivit să demonteze mitul ăsta: doar mă-nvârt toartă ziua printre franjuri și pene, gata, am fost virusată. Însă iată că Leïla Slimani chiar e persoana potrivită: o romancieră nu doar cunoscută, ci și premiată, în 2016, cu Prix Goncourt pentru romanul ”Cântec lin”. Pe Slimani e mai dificil s-o mai acuzi de superficialitate. Cu toate astea, când a fost invitată la un show Chanel, i s-a dat și ei de înțeles că n-ar trebui să participe la astfel de evenimente „frivole”; iar când a pozat pentru o revistă, a fost atacată de un jurnalist – pentru că o intelectuală n-ar trebui să se coboare la acel nivel.

Desigur, în confesiunea lui Slimani (de la pagina 62) vei găsi mai mult de atât, de la momente de nesiguranță, la amintiri despre ce purtau mama și bunica ei și până la perioada când hainele alese reprezentau un scut sub care se ascundeau o mulțime de temeri. O să te regăsești, probabil, și tu în câteva dintre întâmplările relatate. Dar, mai mult decât atât, eseul ei vorbește despre această legătură importantă pe care femeile o au cu moda și demonstrează că nu, nu poți pune semnul egal între modă și superficialitate.

Desigur, prejudecata va rămâne. Un singur articol în BAZAAR, indiferent de cine ar fi semnat, nu va schimba percepția asta. Lucru care te face să te gândești cum societatea noastră pune la zid atât femeile care n-au deloc stil, dar și pe cele elegante, care au o pasiune pentru modă. Prima categorie e acuzată că nu știe (nici măcar) să se îmbrace, în timp ce a doua e catalogată drept frivolă.

Vin și eu cu o scurtă confesiune: BAZAAR e pentru mine o provocare importantă. Și e, în același timp, o mare onoare. N-am deloc o misiune ușoară (ah, dacă ai ști ce zile au trecut, ce haos, ce stres, ce nebunie), dar e una frumoasă și care-mi face sufletul să danseze: să fac o revistă despre artă și depre modă. Și, apropo de discuția de mai sus: deseori, între artă și modă chiar putem pune semnul egal.

 

 

PE COPERTE

ROCHIA NEAGRA

Valeria Fedorino/The Claw, fotografiată de Anna Daki, poartă rochie Ganni primăvară-vară 2020, matchesfashion.com, pantofi & Other Stories, stories.com

TRENCI

Valeria Fedorino/The Claw, fotografiată de Anna Daki, poartă rochie și trenci, ambele Lemaire primăvară-vară 2020, matchesfashion.com

 

Realizate de Andrei Iovu și Lil Bulgac 

Makeup și hairstyling: Yvonne Wengler 

Asistent foto: Anna Larehn
Casting Director: Julie Sinios

 

Foto Mara Coman: Alex Galmeanu

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here