A început campania #EuSuntHerculane pentru salvarea Băilor Herculane

Dacă vrei să participi, trimite mesajul EuSuntHerculane prin SMS la 8843 și astfel donezi 2 EURO pentru salvarea Băilor Neptun din patrimoniul Herculane

0
Campanie #EuSuntHerculane

Campania #EuSuntHerculane este o inițiativă de strângere de donații prin sms și, totodată, un manifest, parte din HerculaneProject, ce își dorește să contribuie la reabilitarea arhitecturală, culturală și socială a centrului istoric Băile Herculane. Campania are ca scop finalizarea intervenției de urgență pentru salvarea și punerea în siguranță a Băilor Neptun, parte din centrul istoric și cultural și emblema Băilor Herculane, aflate în pericol de a se degrada iremediabil. Oricine dorește să se implice, poate trimite mesajul EuSuntHerculane prin SMS la 8843 și astfel donează 2 EURO pentru salvarea Băilor Neptun din patrimoniul Herculane.

Prima etapă a intervenției de urgență pentru salvarea Ansamblului Arhitectural Băile Neptun, ce are ca scop stoparea degradării și înlăturarea etichetei de pericol public, a constat în lucrări de punere în siguranță a clădirii și a fost finalizată cu succes în luna Decembrie a anului trecut. #EuSuntHerculane dorește să aducă în atenția publică nevoia începerii imediate a celei de-a doua etape a intervenției de urgență, ce presupune continuarea lucrărilor în trei zone principale ale clădirii, grav avariate, ce au suferit degradări structurale semnificative și accentuează eticheta de pericol a Băilor Neptun. Campania de awareness și strângere de donații prin sms #EuSuntHerculane a fost creată ca parte a HerculaneProject, din dorința de a umaniza și de a-i aduce mai aproape pe cei care pot să aline suferința și degradarea prin care trec ele, Băile Herculane, oferindu-le o voce prin care cer ajutor, înainte de a fi prea târziu.
Poți urmări aici video-ul creat pentru campania #EuSuntHerculane.

Pornind de la o scrisoare deschisă către oameni, Băile Herculane au fost personificate într-un video declarație, în care se adresează direct oamenilor și le cer ajutorul, la fel cum ar face-o o ființă umană. Acesta va fi distribuit atât pe platforma HerculaneProject, cât și pe canalele social media, cu scopul ca mesajul să fie viralizat și să ajungă la cât mai multe persoane care doresc să se implice în campanie.

Campania a fost realizată de Line Agency, care s-a alăturat pro bono proiectului, ca agenție de comunicare pentru HerculaneProject. Line Agency va implementa și etapa următoare a campaniei, gândită pentru un an de zile, ce presupune colaborări și activări cu diferiți artiști și KOLs care vor dori să se alăture demersului. În realizarea video-ului manifest s-au implicat pro bono și Markstadt, pe partea de voice over și montaj, Sabina Claici în calitate de DOP și Gabriela Bobeș, voice over. Campania se desfășoară până la 01.12.2020, donațiile urmând să fie folosite pentru finalizarea intervenției de urgență pentru punerea în siguranță și salvarea Băilor Neptun.

Considerată în trecut un punct turistic extrem de important, căutat și vizitat pentru proprietățile sale terapeutice dar și pentru frumusețea peisajelor, astăzi stațiunea Băile Herculane, este departe de gloria de altadată. HerculaneProject, proiect aflat în derulare deja de trei ani, inițiat și desfășurat de Asociația Locus, activează ca o platformă de reactivare socială și culturală a nucleului istoric Băile Herculane, din care fac parte Băile Neptun, și are ca scop, pe termen lung, includerea ansamblului monument istoric în
patrimoniul UNESCO. Inițiativa proiectului aparține Asociației Locus, organizație nonguvernamentală ce are ca scop salvarea și promovarea patrimoniului cultural, arhitectural, urbanistic și natural din România, ce își dorește să transforme HerculaneProject într-un exemplu de regenerare a stațiunilor balneare.
Pe parcursul celor trei ani de activitate, proiectul a avut parte de multe provocări, dar și de la fel de multe realizări, reușind să reunească tineri voluntari, sponsori și parteneri, specialiști și oameni din comunitatea locală, care au sprijinit demersul și au ajutat la conturarea principalului obiectiv, acela de a reda zonei frumusețea de altădată.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here