Alber cel intelept

0
13

Cu ocazia plecarii de la Lanvin, dupa 14 ani ca director de creatie, va prezentam un fragment dintr-un interviu de la intalnirea anuala a editorilor BAZAAR din intreaga lume, desfasurata la finalul anului trecut, in care Alber Elbaz vorbeste despre temeri, noutate, industria modei si ce vor femeile.

“Cred ca momentele de dupa prezentare sunt foarte, foarte dificile. Sunt momentele de dupa saptamani de temeri si somn putin, in care am supravietuit doar cu adrenalina, pentru ca nu stiam daca va arata bine sau nu (colectia), daca va fi prea comerciala sau deloc comerciala. Sunt momentele in care colectia ajunge de pe podium in showroom, iar ideea se transforma intr-un numar. Nu ma refer la preturi, ci la intreaga functionare a sistemului, care trece de la „e superba” la „cat sa cumparam”. Cu cat parcurg de mai multe ori acest proces, cu atat ma conving ca oamenii accepta cantece pe care le-au mai auzit deja. Cand le prezinti un cantec nou, sunt mai sceptici. Prin urmare, cum introduci noutatea in ceva deja stiut? Mi-am pus aceasta intrebare si in cazul noii colectii (primavara-vara 2015), impreuna cu multe alte intrebari, pentru ca Internetul si ecranele ne forteaza pe noi, designerii, sa lucram intr-un anumit fel. In cazul tuturor lucrurilor pe care le fac, ma uit la ele pe un monitor de calculator sau alt tip de ecran. Daca nu arata bine, ma apuc sa le modific. Imi dau seama tot mai des ca ceea ce arata bine pe ecran nu arata neaparat bine de la apropiere sau nu se simte bine cand il atingi. Prin urmare, in ce ma incred? Ma incred in corp? Ma incred in femeie? Ma incred in ochii mei? Ma incred în oglinda? Sau ma incred in ecran? Traim intr-o epoca a ecranelor. Acum ecranul este plat, iar corpul uman este rotund. Din start sunt doua medii care intra in opozitie, iar eu trebuie sa gasesc in asta o poveste.

Vad multe creatii excentrice in jur, dar cand merg prin magazine mi se spune ca e nevoie de pantofi extravaganti, e nevoie de o geanta uluitoare, e nevoie de multe lucruri pe haine, pentru ca femeile au deja in garderoba rochii negre. De aici eu trag concluzia ca e nevoie de culori. Dar cand calatoresc prin lume, sunt atent la cine poarta roz, galben si toate celelalte culori care ne sunt cerute, si observ ca nu sunt asa multe femei care sa le poarte. Atunci imi dau seama ca trebuie sa ne intoarcem la ce vor femeile. O jacheta? Ce fel de jacheta? Ce fel de pelerina? Ce fel de bluza? Ce fel de rochie? Totodata, ma gandesc cum sa incorporez visul in aceste haine, ca sa nu fiu un director de marketing care furnizeaza clientilor ceea ce le este necesar. Nu sunt casier la supermarket. Trebuie sa aduc si ideea de vis in ecuatie, pentru ca asta-i menirea unui designer. “

Textul integral a aparut in editia Harper’s BAZAAR Romania ianuarie-februarie 2015.

Foto: Imaxtree

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here