Alexander Vreeland despre Diana Vreeland

0
106

Transpus într-o rafinată colecţie de parfumerie, spiritul celei care a definit moda decenii la rând continuă să seducă şi să inspire.

Pe un ecran, apar secvenţe dintr-un documentar despre Diana Vreeland. Anjelica Houston, care a fost promovată ca model de către Vreeland, îşi aminteşte de momentul când aceasta a ajuns la BAZAAR şi abordarea pe care o aveau revistele atunci: „Înainte, se vorbea despre cum să te pregăteşti pentru soţul tău şi cum să găteşti mai bine o plăcintă. Diana a venit şi a zis: «Plăcinte? Cui îi pasă de plăcinte?».” Unul dintre dictoanele ei era: „Stilul e totul, te ajută să te trezeşti dimineaţa şi să începi o nouă zi”. Suntem în boutique-ul de parfumerie Elysée, iar invitatul este Alexander Vreeland, nepotul iconicei Diana Vreeland, un nume asociat etern cu spiritul Harper’s BAZAAR. Înainte de a se dedica moştenirii şi promovării spiritului celebrei sale bunici, Alexander Vreeland a avut o carieră în marketingul de modă şi a lucrat pentru nume precum Giorgio Armani şi Ralph Lauren. Din 2009, a înfiinţat Diana Vreeland Parfums, o casă cu o viziune foarte precisă, şi lucrează cu diferiţi parfumieri pentru rafinatele creaţii olfactive, ce poartă nume inspirate din celebrele dictoane şi exclamaţii ale bunicii sale.

Diana avea casa plină cu lumânări parfumate, potpourri, chiar şi nişte mici discuri pe care le punea peste becuri ca să se încălzească şi să emane parfum. Mai avea şi o vază mare cu nisip în care ardea tămâie. În plus, folosea un ac ca să injecteze diverse arome în perne. Pentru ea, era important fiecare detaliu şi trebuia ca totul să fie absolut perfect. De exemplu, feţele ei de masă erau călcate după spălare şi aşezate în dulap, iar când erau puse pe masă, erau din nou călcate direct pe masă astfel încât să se aranjeze perfect. Asta înseamnă atenţie pentru fiecare detaliu. La fel şi cu parfumurile: îşi dorea ca totul să miroase frumos şi, când păşeai în casa ei, ştiai că e ceva special. Iubea luxul. Călătorea cu geamantane Louis Vuitton şi, după fiecare călătorie, le trimitea la Louis Vuitton ca să fie refitted. Îi plăcea ca fiecare lucru să fie exact ca la carte. Avea o cameristă care îi făcea bagajul, alta care îl desfăcea la hotel. Iar camerista trebuia să îi calce şerveţelele şi banii! Dacă avea 50 de dolari în portofel, trebuia ca bancnota să fie perfect dreaptă.

Îi plăcea să aplice ulei de santal în spatele urechilor. Iubea aromele puternice, îndrăzneţe şi noi asta încercăm să facem, cu o abordare foarte feminină. Dacă lucrăm cu ambră, folosim ambră de cea mai înaltă calitate, care să nu aibă un substrat uleios, greoi. Nu vrem parfumuri grele, bunicii nu i-ar fi plăcut. Mereu alegem ce e mai fin şi luxos.

Sunt pasionat de istorie şi citesc multe cărţi despre asta. Un lucru pe care l-am învăţat astfel este că, pentru a judeca dacă un preşedinte a fost unul remarcabil, e nevoie să treacă zeci de ani. Mi se pare că în modă este la fel. Câtă vreme bunica mea a fost la Harper’s BAZAAR, a promovat un mesaj puternic pentru femei, care în prezent poate fi judecat ca important pentru că a trecut suficient de mult timp de atunci. Ceea ce vrem să evidenţiem mai mult despre ea cu această linie de parfumuri este mesajul de empowerment. Şi unul dintre lucrurile care caracterizează colecţia noastră e că reprezintă povestea unei femei în carne şi oase. Multe dintre parfumurile de acum reprezintă povestea unor bărbaţi sau sunt gender-neutral. Ea nu era deloc gender-neutral, era femeie din cap până-n picioare.

Avea tendinţa de a romanticiza. Când eram copii şi locuiam în Maroc, era convinsă că mergeam la şcoală călare pe cai şi că aveam cămile în grădină. Însă noi mergeam la şcoală cu autobuzul! Şi nu aveam nici o cămilă în grădină! Cred că viziunea ei romantică a fost şi parte din succesul ei, imaginaţia o făcea să creeze în minte acele concepte şi imagini fantastice cu care îi inspira pe fotografi.

Iubea dansul şi avem în colecţie un parfum numit Full Gallop, inspirat de această pasiune a ei. Avusese un profesor rus de dans când era mică şi mereu spunea că nu a învăţat nimic la şcoală, că tot ce ştie a învăţat prin dans. De altfel, aşa a remarcat-o Carmel Snow, redactorul-şef al Harper’s BAZAAR – a văzut-o dansând cu bunicul la o petrecere şi au stabilit o întâlnire unde a angajat-o pe loc. Dansul a fost în centrul poveştii ei, îl includea adesea în conceptul fotografiilor. Când fotografiezi oameni care ştiu să se mişte, totul e mai simplu, nu?

Lucrăm cu mai mulţi parfumieri, dar eu şi soţia mea suntem profund implicaţi în tot procesul. Avem întâlniri cu ei o dată la două-trei săptămâni timp de luni de zile, până când ajungem la o creaţie care să fie potrivită. La primele întâlniri, se întâmplă doar nişte schimburi de idei. E ca atunci când asculţi pe cineva care compune o linie melodică pentru pian – nu auzi o melodie, ci doar câteva note legate, dar, dacă sună bine, spui: „E ceva aici”. Porneşti de la aceste câteva note, iar să le transformi într-un parfum e o muncă de un an. Ce am descoperit în timp este că, în jumătate dintre cazuri, acele note nu se transformă într-o melodie. Avem atâtea parfumuri pe care le-am dezvoltat, dar care, după trei luni de muncă, nu se îndreptau nicăieri. Nu erau deosebite, nu erau pentru Diana Vreeland.

Când am lucrat la designul flacoanelor, a fost un proces foarte elaborat – e dificil să faci ceva azi care să fie elegant şi să nu fie plictisitor. Designul a fost creat de Fabien Baron, care a fost Creative Director la BAZAAR. I-a plăcut foarte mult ideea de închidere magnetică.

Parfumurile Diana Vreeland ies în evidenţă prin designul rafinat şi prin nuanţele intense preţioase. Disponibile exclusiv în magazinele Elysée.

Articol apărut în numărul de noiembrie al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “Diana Vreeland, împărăteasa modei, şi colecţia exclusivistă de parfumuri pe care a inspirat-o”!

Foto: prin amabilitatea Elysée

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here