Alimente care tratează depresia și reduc nivelul de stres

0
31
Alimente care tratează depresia și reduc nivelul de stres

01

Nu trebui să suferiți neapărat de depresie ca să le consumați din ce în ce mai des. Beneficiile pe care le aduc organismului sunt incontestabile. De aceea, este o decizie înțeleaptă să mizați pe aceste alimente care îmbunătățesc starea de spirit, mai ales când aveți zile încărcate, dormiți puțin și cu întreruperi sau sunteți în plină recuperare după o afecțiune.

Ele n-o să rezolve problemele, însă vă vor ajuta să aveți o dispoziție mai bună, să vă mai relaxați.

Nucile, surse de serotonină

Un loc fruntaș în topul celor mai eficiente alimente care tratează depresia îl ocupă nucile și alunele. Aceste fructe sunt bogate în triptofan, un aminoacid de care corpul are nevoie pentru a stimula eliberarea de serotonină. Cercetătorii spanioli au descoperit că persoanele care consumă des nuci și alune au un nivel mai mare de serotonină în corp. Conform definiției, serotonina este un neurotransmițător prezent în mai multe organe, incluzând sistemul nervos central, și are un rol important în apariția depresiei și a anxietății, din cauza dereglărilor chimice pe care le produce.

Ciocolata neagră și boabele de cacao diminuează stresul

Dacă vreți să scăpați de stres, mâncați ciocolată neagră sau consumați o bautură pe bază de cacao. Acestea cresc secreția de serotonină, supranumită și „hormonul fericirii“ și aduc o stare de spirit mai bună.

Iaurtul luptă împotriva radicalilor liberi

Lactatele, în special iaurtul, conțin în afară de vitaminele B2 și B12 antioxidanți benefici pentru îndepărtarea radicalilor liberi, asociați stresului.

Alimente care tratează depresia: fisticul

Are un gust bun și ajută organismul să combată hormonii stresului. Un pumn de fistic poate fi o gustare delicioasă, cu efect antistres.

Produse pe care să le evitați

În timp ce luptați cu depresia, încercați să evitați să consumați multă cafea, băuturi cu cofeină și ceaiuri. Deși conferă energie, aceste substanțe – cofeina, cafeina și teina- pot avea efecte negative asupra dispoziției.

Îndulcitorii sunt și ei vinovați de declanșarea depresiei. Aspartamul, de exemplu, a fost acuzat de nutriționistul-chef Connor Middelmann-Witney că ar avea legătura cu apariția depresiei. Evitați, pe cât posibil, alimentele îndulcite artificial și care conțin mulți aditivi, ca să nu înrăutățiți lucrurile.

Semințele de dovleac prăjite și sărate sunt și ele pe lista neagră. Acestea au substanțe care interferează cu absorbția tiroidiană de iod. Este cunoscut faptul că de sănătatea glandei tiroide ține și starea de spirit.

Citiți și: “Filosofiile despre sport si alimentatie ale antrenoarei lui Karlie Kloss”!

Foto: Guliver/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here