Noul an începe cu ediția BAZAAR de ianuarie-februarie

0
238

Două coperte cu Taja Feistner, unul dintre modelele hot ale momentului. Un pictorial fun-tastic fotografiat pe film de Marcin Kempski. Plus opiniile lui Kate Moss despre îmbătrânire, 19 highlight-uri din modă și arte în 2019, o incursiune în universul lui Brigitte Lacombe și un ghid cu obiceiurile bune de beauty ce merită adoptate acum. Le găsiți pe toate în ediția BAZAAR de ianuarie-februarie.

Taja Feistner, fotografiată de Marcin Kempski pentru cele 2 coperte ale ediției Harper’s BAZAAR ianuarie-februarie 2019

Fun-tastic Beasts. Fotografii de Marcin Kempski/I Like Photo. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac

Take Shape. Fotografii de Iulian Nan. Realizat de Ina Borcea

Kate the Great. Fotografii de Sølve Sundsbø. Text: Horacio Silva

„Urmează o perioadă plină de așteptări fermecător de nerealiste. Este momentul în care sezonul festiv – cu ale sale serbări fastuoase și strălucire – se încheie și este urmat la scurt timp de o perioadă de rezoluții stricte în care ne impunem să ne schimbăm jobul, să călătorim mai mult, să începem un MBA, să redecorăm casa, să exersăm pentru maratonul din mai, să învățăm chineză sau măcar arabă și să pierdem cel puțin 4-5 kilograme în greutate. Avem tendința să fim necruțător de critici cu noi înșine și să ne supunem la cazne nemiloase în numele presupuselor eșecuri și al slăbiciunilor de tot felul afișate de-a lungul anului ce a trecut.

Deși astăzi moda – și lifestyle-ul pe care aceasta îl presupune – este atât de centrată pe o abordare glorios de exuberantă a vieții, pe posesiune, pe customizarea fiecărui produs cu inițialele noastre, o colecție de cărți poștale digitale în serie nelimitată, pe falsificarea chipului până la nerecunoaștere, ei da, deși pare că această epocă nu se mai încheie, noi credem cu tărie în reafirmarea firescului, în redefinirea luxului ca înclinație către estetic, ca apreciere a simplității, în dorința de a experimenta dincolo de imediat. Experiențe de lux, nu obiecte de lux. De aceea, la începutul acestui an am simțit nevoia să ne descotorosim de tot ce ne poate distrage atenția de la lucrurile importante, durabile, adevărate și să ne concentrăm asupra celor pe care le considerăm esențiale.

Așa cum se întâmplă deseori, cuvintele devin sărace când vine vorba despre a explica mesajul modei, de aceea am acordat un spațiu generos fotografiei ca mediu mult mai eficient pentru transmiterea acestuia. Am mizat pe simplitatea unui gest sau a unei priviri dintr-un portret de Brigitte Lacombe, legendara fotografă intervievată pentru această ediție de Ioana Chira, am celebrat colecția Resort semnată de Nicolas Ghesquière pentru Louis Vuitton – un mix & match de influențe ’80s și detalii haute couture eclectic îmbinate – printr-un pictorial fun-tastic fotografiat cu măiestrie pe film de Marcin Kempski și având-o ca protagonistă pe Taja Feistner (unul dintre modelele hot ale momentului și o activistă pentru cauza sustenabilității în modă) și ne-am îndrăgostit de siluetele epurate și elegante surprinse de Ina Borcea și Iulian Nan. Iar pentru cele care au bifat „mai multă mișcare” pe lista to do pentru anul viitor, pictorialul realizat de Veronica Nojac și Oltin Dogaru devine un argument pentru teoria că sportul nu este niciodată plictisitor (cu atât mai mult atunci când doar ne îmbrăcăm în haine de inspirație sport). Spre final, ne bucurăm de imaginea lui Kate Moss trăgând cu nesaț dintr-o țigară (mental picture, firește, imaginile realizate de Sølve Sundsbø ne arată o Kate radioasă și divină), în timp ce ne oferă sfaturi de îngrijirea pielii – dezarmant prin lipsa unei soluții reale de a arăta ca ea, dar înduioșător prin sinceritate și umor. Nu suntem perfecți, iar imperfecțiunea este amuzantă.

Este aproape imposibil să fii designer sau consumator de modă azi fără a fi interesat de sustenabiliate și de proiectarea unei noi realități în raport cu resursele folosite. Moda s-a dovedit a fi una dintre cele mai nocive industrii și o codașă în implementarea metodelor durabile. Totuși, în timp ce scriu aceste rânduri, vestea că Chanel renunță la producția de piese din blană naturală și piele exotică face înconjurul lumii. „Dopurile sticlelor de șampanie sar la PETA”, a declarat Tracy Reiman, vicepreședinte al organizației. După Gucci, Giorgio Armani, Vivienne Westwood, Calvin Klein și Ralph Lauren, dar mai ales după Stella McCartney, o campioană a mișcării cruelty-free, care a declarat că „blana naturală nu mai este relevantă, nu este sexy și, cu siguranță, nu este cool.” În timp ce aceste branduri se limitează la interzicerea în cele din urmă a blănurilor și pieilor exotice, „sustenabilitatea pe termen lung este determinată de înlocuitorii pe care îi alegem”, spune modelul Taja Feistner. „Dacă aceasta înseamnă mai multe blănuri din plastic, atunci avem de-a face cu o nouă formă de poluare și distrugere a mediului. Este o victorie pentru animale, firește, dar trebuie să ne concentrăm în continuare pe cea mai mare problemă din modă azi – plasticul.”

La început de an, ne dorim ca fetișizarea materialelor prețioase de origine animală să dispară, să avem înțelepciunea de a ne seta rezoluțiile în relație cu mediul înconjurător și ca sustenabilitatea să devină punct de pornire în orice discuție despre modă. E timpul s-o luăm de la capăt.

Cheers to that!”

Andrei Iovu, redactor-șef

New Year, New You. Fotografii de Anna Daki. Text Ioana Vasile

BAZAAR Bijoux: Beetle Mania

19 pentru 2019. Fotografii de Anna Daki

Brigitte Lacombe: Secretul din ochii ei. Interviu realizat de Ioana Chira

Ediția Harper’s BAZAAR România ianuarie-februarie 2019, acum la centrele de presă!

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here