BAZAAR at Work: Leading Ladies (6)

0
7

                                                                                     Fotografie din arhiva personală

Mihaela Tyrel de Poix, S.E.R.V.E.

Pe scurt, care a fost drumul urmat în carieră?

Am o formație tehnică la bază și am activat în domeniul transporturilor și al consultanței pentru investitori străini până în anul 1993. Ulterior am trecut de cealaltă parte a baricadei, transformându-mă din consultant-spectator în antreprenor-actor.

În 1993 am devenit co-fondator al primului domeniu viticol privat postdecembrist din România – S.E.R.V.E. (Societatea Euroromână de Vinuri de Excepție). Forța motrice a S.E.R.V.E. a fost contele Guy Tyrel de Poix, producător de vinuri cu o lungă istorie de familie în domeniul vitivinicol şi proprietarul a 50 de hectare de vie în Corsica – Domeniul Peraldi. Din pură chimie cu vinul românesc, Guy a ales țara noastră pentru a dezvolta S.E.R.V.E.

Prima sticlă de „Vinul Cavalerului“ a ieşit pe piaţă în anul 1994. Apoi au urmat vinuri din ce în ce mai personalizate și asemănătoare nouă, Terra Romana, Cuvee-urile dedicate copiilor și nepoților. Am creat S.E.R.V.E alături de Guy și îl duc mai departe cu gândul la el.

Care-i partea cea mai rewarding din ceea ce faceți?

Evoluția permanentă, faptul că ștacheta urcă din ce în ce mai sus din punct de vedere profesional, niciodată nu pot spune „gata, mai mult nu mai am ce să fac“. Când copiii mei erau mici, îmi spuneam, ca să mă consolez, că mottoul nostru este „niciun moment de plictiseală“; cred că de aceea îmi place și lumea vinurilor: permanent alertă, motivantă, dar oferind răsplată pe măsura energiei investite. Și îmi mai place ceva: lucrul pe termen lung, să construiești astăzi pentru mâine și pentru generațiile viitoare, nimic nu trebuie scăpat din vedere, totul trebuie cântărit cu atenție.

Nu am cunoscut sentiment similar cu ceea ce simt atunci când savurez un pahar de vin pe gustul meu și adaptat ocaziei, alături de oameni apropiați, iar dacă se întâmplă să fie unul dintre vinurile noastre, nu mă pot împiedica să îl compar cu o reușită extraordinară a copiilor mei. Mândrie, muncă, recunoștință pentru fiecare om prin mâinile căruia au trecut strugurii și apoi vinul, înainte de-a ajunge în final în pahar. Aș vrea ca și românii să conștientizeze asta atunci când aleg o sticlă de vin. Nu este doar o băutură, este una dintre cele mai muncite și atent calculate băuturi.

Deși este bazat pe tehnică, știință, fenomene fizice și chimice complexe, vinul este un domeniu profund umanist și artistic. Are atât de multe necunoscute, încât nu poți ști cu precizie ce fel de vin vei avea decât în momentul în care ți-l torni în pahar. Da, poți micșora gradul de mister, în asta constând abilitatea enologului, dar niciodată nu o să dispară complet. De aceea, în final, recompensa cea mai mare pe care un producător de vinuri o poate avea este calitatea vinului creat, mai mult decât profitul.

Ce v-a făcut cel mai recent să vă simțiți fericită la job?

Oamenii din echipa mea. Atunci când îmi dau seama cât de mult evoluează și știu că asta mă ajută și pe mine să evoluez. La S.E.R.V.E., am persoane alături de care lucrez de 20 de ani, o viață de om. Este o șansă fantastică să poți forma și investi în viitorul unui om.

Principala așteptare pe care o aveți de la echipa cu care lucrați?

Să continue să evolueze și să nu îmi dea dreptate decât atunci când am. Niciodată nu mi-am dorit să fiu un lider adulat și nu mi-am dorit alături „yes-men“. Dăruiesc și aștept onestitate. Recunosc că îmi place să îi văd că inovează, că nu aleg tot timpul calea cea mai simplă și că mă surprind cu rezultate pe care nici eu nu le anticipam.

Lecție importantă de business învățată în decursul timpului.

Business-ul sunt oamenii.

Un sfat profesional pe care l-ați primit și l-ați considerat valoros.

Învață din greșeli.

Ce vă ține trează noaptea?

Vremea de afară, când se apropie recolta; știu că nu pot face nimic ca să o schimb și atunci o țin sub observație.

Manageri sau antreprenori care vă inspiră (cu un scurt argument)?

Este un clișeu, dar Steve Jobs – întâmplarea face să fi fost și antreprenor, în alte vremuri ar fi fost „numai“ un geniu.

Mentorul meu în management și antreprenoriat a fost și va rămâne Guy de Poix – intuitiv, neobosit, adaptabil, cu o imaginație inepuizabilă și o charismă pe măsura succesului pe care l-a avut în lumea vinurilor. Și-a pus amprenta într-un mod minunat asupra echipei S.E.R.V.E. și îmi doresc să îi duc mai departe visul de a crea vinuri extraordinare în România.

Cum v-ați descrie stilul vestimentar la birou?

Simplu, clasic, elegant.

Care sunt brandurile preferate?

Dior, Chanel, Hermès.

În topul preferințelor:

…antrenament sau sport?

mersul pe jos

…mod de a vă relaxa după birou sau în weekend?

citesc și petrec timp cu copiii, nepoții și prietenii

…tratament de beauty?

masaj

…geanta de zi?

se numește mai degrabă sac

…alt accesoriu?

fular Hermès

…parfum?

Dior Addict (cu vanilie de Bourbon)

…restaurant pentru business lunch?

Don Cafe sau La Cantine de Nicolai

Care sunt highlight-urile anului 2015 în carieră?

Listarea vinurilor noastre în câteva restaurante cotate cu stele Michelin, ele devenind astfel disponibile unui public deosebit de avizat și exigent.

Lucrul pe care vi l-ați propus pentru 2016?

Să am timp liber.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here