Beauty food – semintele de chia

0
44
Gwyneth Paltrow

Cand Gwyneth Paltrow, Dr. Oz si Miranda Kerr declara despre un aliment ca face parte din dieta lor zilnica, toata lumea incepe sa caute informatii despre el si sa se intrebe cum si-l pot introduce in alimentatie.

“Semintele de chia pot fi numite, fara indoiala, superalimente”, mi-a spus, din prima, Anca Barbulescu, medic specialist nutritionist si diabetolog.

Marunte si de culoare bej, maro sau neagra, semintele nu par mai mult decat inca un aliment din sfera trendurilor de diete raw vegan sau macar vegetariene. Cu toate acestea, consumul lor aduce atat de multe beneficii organismului, incat nicio adepta a programelor de alimentatie sanatoasa nu ar trebui sa ocoleasca.

“Quercitina, unul din antioxidantii continuti de semintele de chia, este un antitumoral cunoscut, cu proprietati antivirale si antiinflamatoare si care protejeaza vaselor sanguine”, explica Anca Barbulescu. “Iar acidul clorogenic, un alt antioxidant pe care il contin, accelereaza metabolismul, inhiba aportul de glucoza in intestine si scade glicemia.”

Nu doar pentru sanatatea corpului

Semintele abunda in acizi grasi omega 3, acizi esentiali in functionarea creierului, precum si in dezvoltarea normala a organismului, si au un continut de peste 5 ori mai bogat in calciu decat laptele de vaca – va tin departe de osteoporoza si mentin inima sanatoasa.

“Orice persoana care doreste sa imbratiseze o dieta vegana sau vegetariana, trebuie sa foloseasca aceste seminte, ele reprezentand o sursa bogata de fier, de vitamine B1, B2, B3 si de acizi omega 3. Cantitatea optima zilnica este in jur de 15-20 de grame. Eu personal le consider o minune nutritionala la indemana oricui”, spune medicul dermatolog.

Seminte de chia
Silueta subtire cu chia se tine

Nu doar din considerente sanatoase veti dori sa le consumati. “Sunt des folosite in diete de scadere ponderala intrucat induc satietatea dupa consumul unei cantitati mici de seminte. Folosite in acest scop, eu recomand ca ele sa fie consumate cu un pahar sau doua de apa”, recomanda Anca Barbulescu. Mancati-le crude, in salate, sau inmuiate in fresh-uri de fructe sau iaurt.

Medicul Serban Damian recomanda semintele de chia si pentru continutul ridicat de fibre. “Aproximativ 25 de grame de seminte de chia contin circa 7 grame de fibre. Pentru a face o comparatie, circa 100 de grame de paine alba contin 6 grame de fibre, iar in 100 de grame de paine intermediara se gasesc cam 7 grame de fibre. Efectele consumului de fibre sunt o digestie mai buna, o slabire mai usoara, un mai bun management al colesterolului rau si protectie impotriva cancerului de colon.”

 

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here