Beneficiile pentru sanatate ale consumului de ciocolata

0
beneficiile consumului de ciocolata

„Daca in rai nu exista ciocolata, nu vreau sa ajung acolo”, spune o vorba populara binecunoscuta. Acest aliment ispititor este, insa, considerat printre cei mai mari inamici ai sanatatii si siluetei subtiri. Totusi, studiile stiintifice au demonstrat efectul starii de bine dat de ciocolata, datorita gustului delicios si al unui amestec de substante chimice, precum cafeina, teobromina, tirozina si triptofanul. Este important sa alegeti, pe cat posibil, ciocolata neagra cu un continut ridicat de cacao, deoarece este mai scazuta in grasimi si contine mai multi antioxidanti decat ciocolata cu lapte. Iata cinci beneficii pentru sanatate ale ciocolatei (cateva patrate sau un baton micut) ca parte a unei diete bine echilibrate.

1. Va poate oferi o stare de bucurie

Gustul, mirosul si textura ciocolatei stimuleaza zonele creierului responsabile cu starea de bine. Triptofanul este un aminoacid esential care stimuleaza producerea de serotonina, un antidepresiv natural al creierului. Expertii echivaleaza sentimentele pe care le induce cu acelea pe care le experimentam atunci cand ne indragostim.

2. Ajuta la sanatatea inimii

Consumul de ciocolata poate conduce la scaderea tensiunii arteriale, la reducerea riscului de accident vascular cerebral si poate avea un efect antiinflamator, datorita continutului de flavonoide, ce ajuta la largirea si relaxarea vaselor de sange.

3. Protejeaza arterele

Flavonoidele din ciocolata ajuta si la stoparea colesterolului LDL (denumit colesterolul rau) din oxidare, prevenind blocarea arterelor. Aceste substante contin mai mult de 50% acid stearic, un tip de grasimi saturate prezente in untul de cacao, care nu cresc nivelul colesterolul rau, ci colesterolul bun de protectie.

4. Calmeaza tusea

Ciocolata contine o substanta chimica numita teobromina, care poate suprima tusea actionand asupra nervului vag, care transmite mesaje de la sistemul nervos central catre creier.

5. Salveaza creierul

O substanta chimica numita epicatechina – aflata in cacao si ceai verde – poate ajuta, de asemenea, in protejarea creierul impotriva formarii proteinelor lipicioase sau a placilor de amiloid care dezvolta boala Alzheimer.

Ce tip de ciocolata este cel mai bun?

In general, cu cat este mai neagra ciocolata (un continut de cacao de peste 70%), cu atat este mai mare continutul de flavonoide. Flavonoidele se gasesc si in alimente precum broccoli, ceapa, fructe, in frunzele de ceai, si pot ajuta la protejarea oamenilor impotriva anumitor tipuri de cancer si boli de inima. Ciocolata cu lapte are o cantitate mica de flavonoide, iar ciocolata alba nu are deloc.

Este ciocolata o gustare potrivita?

In mod surprinzator, ciocolata neagra nu provoaca o crestere rapida a nivelului zaharului din sange dupa ce a fost consumata, deoarece grasimea pe care o contine incetineste absorbtia zaharului. Ea este clasificata ca un aliment cu continut scazut de GI, ceea ce inseamna ca un cubulet de ciocolata poate fi considerat o gustare adecvata intre mese. Daca doriti sa reduceti consumul de cofeina, nu uitati ca ciocolata este un produs cafeinizat, iar continutul ei de cofeina ajuta la cresterea nivelului de concentrare si a energie. Totusi, specialistii recomanda sa considerati ciocolata mai degraba ca pe un
rasfat. Consumata in cantitati mici, alaturi de o dieta sanatoasa si echilibrata, ciocolata neagra nu ar trebui sa contribuie la cresterea in greutate si, cu siguranta, nu va va face niciun rau.

Cititi si: „(P) Grace Couture Cakes lanseaza Love Carousel, noua colectie de torturi de nunta”!

Foto: iStock/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here