Body Confessions

0
13

Pasiunea pentru moda si un stil de viata sanatos a facut-o sa-si schimbe obiceiurile, sa lanseze blogul Fitforfashion.ro si, din acest an, sa inceapa un program intensiv si eficient de nutritie si antrenament. SORINA FREDHOLM dezvaluie, pas cu pas, obstacolele si recompensele aventurii sale si va provoaca sa-i calcati pe urme, pe drumul dinspre fit spre fitter. In aceasta prima parte, aflati care este programul de nutritie pe care l-a adoptat.

(Foto: Robert Petreanu)

“Retusezi rochia pentru a se potrivi corpului sau iti antrenezi corpul pentru a se potrivi rochiei? Pledoaria mea e pentru cea de-a doua optiune.”

N-am fost dintotdeauna multumita de felul in care arat. Imi amintesc ca in timpul liceului o colega mi-a spus ca am facut celulita. Am ramas uimita. Nu m-am alarmat, ci am ales sa ma ascund intr-o pereche de jeansi. Poate ca atunci nu eram pregatita sa adopt un stil de viata sanatos. La fel ca multi alti adolescenti, veneam dintr-un mediu in care singurele sporturi practicate impreuna cu prietenii erau biliard si darts. Am inceput o noua viata acum zece ani, iar de atunci asimilez incontinuu lucruri care ma fac sa ma simt minunat atit fizic, cit si psihic. Anul 2013 a inceput cu un nou program de nutritie si antrenament: 8 saptamani de dieta low-carbs si 3 antrenamente de forta pe saptamina. Chiar daca mananc mult, cantitatea redusa de carbohidrati ma face irascibila. Prietenii m-au anuntat deja ca vom mai lua cina impreuna doar dupa ce termin dieta… Dar intr-un mod straniu, acest stil de viata ma ajuta sa fiu mai disciplinata si mai organizata. Si bineinteles, rezultatele merita sacrificiul, fiind un mod ideal de a arde grasimea.

CE MANANC – o zi din dieta mea

Mic dejun: Fulgi de ovaz 

Imi incep ziua in forta cu un bol de fulgi de ovaz fierti in lapte de migdale, peste care pun fulgi de cocos, afine si/sau scortisoara. De ce aceasta combinatie? Fulgii de ovaz contin multe fibre, proteine, vitamina B si fier. Laptele de migdale e bogat in vitaminele A, D si E, care actioneaza ca antioxidanti, protejind celulele. Fulgii de cocos, cu o aroma intensa, imi ofera gustul dulce de care am nevoie dimineata. Afinele au multe fibre, apa si vitamina C, iar scortisoara, antiinflamatoare, ajuta la reglarea nivelului de zahar in sange.

Gustare inainte de prinz: Nuci si migdale prajite la cuptor

Prefer sa cumpar alunele crude si sa le prajesc singura acasa. Sunt o sursa de grasimi bune, polinesaturate, ajutand la circulatie si stimuland sistemul nervos prin actiunea vitaminei B. In plus, contin antioxidanti, minerale, proteine si fibre care creeaza senzatia de satietate pe o perioada indelungata. Am inceput de curand sa beau apa de cocos – are un gust genial, dulce, si este o alternativa ideala la sucuri.

Pranz: Taietei soba cu tofu si ciuperci negre shiitake 

Inlocuind pastele fainoase cu taieteii soba, veti reduce la jumatate cantitatea de calorii si carbohidrati. In acelasi timp, sunt o sursa de energie inainte de antrenamentul de dupa-amiaza, intrucat contin magneziu si tiamina, care ajuta copul sa transforme grasimea in energie. Pranzul meu e completat de: tofu (bogat in proteina si calciu), boabe de soia (o cana si jumatate are doar 100 kcal, 8 g proteina si 4 g fibre), fulgi de chili (adauga savoare si, in plus, s-a demonstrat ca mancarea picanta accelereaza metabolismul si, implicit, arderile) si ciuperci shiitake (aromate si crocante, ciupercile uscate sunt 99% fat free). M-am obisnuit sa beau un ceai de musetel dupa pranz. Il simt ca un pansament pentru stomac si ma mai apropii putin de idealul de 2 litri de lichid ce ar trebui consumati zilnic.

Gustare de dupa-amiaza: Shake proteic de ciocolata 

Antrenandu-ma regulat, am grija sa consum zilnic cantitatea necesara de proteina. Iata de ce beau cate un shake cu 40 g de proteina dupa fiecare antrenament.

Gustare inainte de cina: Legume crude

Betisoare de morcovi, telina si conopida – un manunchi de sanatate, cu putine calorii si multe vitamine, minerale si antioxidanti. Gustarea e esentiala pentru sanatatea pielii si a parului si aduce un plus de fibre care contribuie la mentinerea greutatii ideale.

Cina: Salata cu branza de capra calda si dovleac 

Aceasta varianta delicioasa de cina fara carbohidrati este preferata mea. Branza de capra nu e cea mai slaba caloric, dar are totusi mai putine calorii decat cea din lapte de vaca, iar datorita gustului foarte aromat e suficienta o cantitate mica pentru a da savoare mancarii. La randul sau, dovleacul e bogat in beta-caroten, pe care corpul il foloseste pentru a produce vitamina A.

Articolul a aparut in editia Harper’s BAZAAR Romania martie – aprilie 2013.

Toate drepturile rezervate.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here