#bodytalk: Cardio sau antrenamente cu greutăți în procesul de slăbire?

Iată care sunt cele mai eficiente tipuri de antrenamente când arătați fit

0
52
Agua de Coco

Atunci când doresc să slăbească, multe persoane consideră că trebuie să țină dietă și să facă mișcare de tip cardio. Totuși, o mare parte din specialiști susțin că antrenamentele cu greutăți oferă rezultate mai eficiente. Iată ce ar trebui să alegeți între exerciții cardio sau antrenamente cu greutăți în procesul de slăbire

În comparație cu antrenamentele cardio, cele ce implică ridicarea greutăților definesc musculatura și contribuie astfel la arderea grăsimilor mai rapidă, susține Flavius Ursachi, head coach la Bodyshape Transformation Center. Antrenamentul cu greutăți pentru slăbit e potrivit pentru creșterea masei musculare și pentru a accelera arderea grăsimilor chiar și după terminarea antrenamentului. Antrenamentele fizice cu greutăți fac parte din categoria exercițiilor anaerobe, adică a celor care solicită un efort fizic sporit, de scurtă durată. „Un program de antrenamente cu greutăți vă poate ajuta să slăbești cu 40% mai mult decât în cazul altor tipuri de antrenament, determinând accelerarea metabolismului″, susține Flavius Ursachi. În plus, are ca efecte corectarea posturii, îmbunătățirea forței fizice în jurul încheieturilor, împiedicând astfel accidentările și reabilitarea rapidă a mușchilor, în urma unei eventuale accidentări.

Antrenamentele cardio și slăbitul

Exercițiile cardio sunt mișcări de tip aerobic ce determină accelerarea ritmului cardiac, respirației și o ardere mult mai rapidă a caloriilor. Pentru a slăbi cu acest tip de antrenamente, este recomandat să efectuați peste 150 de minute de mișcare în fiecare săptămână, structurate pe exerciții de dificultate medie și ridicată. Efectele antrenamentelor de tip cardio sunt: oxigenarea sângelui, eliberarea unei cantități mai mari de hormoni ai fericirii în organism, ce contribuie la combaterea depresiei și a stărilor de anxietate, utilizarea glucozei din mușchi într-un mod mult mai eficient.
Acest gen de antrenamente sunt ideale pentru începători sau pentru persoanele care nu au mai efectuat de mult efort fizic, dar și pentru cei ce au mult timp la dispoziție pentru a se antrena. Cele mai recomandate exerciții cardio sunt:
Plimbări în ritm alert – aproximativ 260 de calorii arse/oră;
Jogging – aproximativ 600 de calorii arse/oră (în condițiile unui ritm accelerat);
Mersul pe bicicletă – între 500 – 1000 calorii arse/oră (în funcție de viteză, gradul de înclinare al pantei pe care pedalați);
Săritul corzii – aproximativ 600 de calorii arse/oră.

Care sunt mai eficiente? Exercițiile cardio sau cu greutăți?

După 30 de minute de jogging într-un ritm moderat, o persoană cu o greutate de aproximativ 75 de kilograme va reuși să ardă aproximativ 250 de calorii. Un antrenament cu greutăți de 30 de minute arde între 130 și 220 de calorii. Totuși, caloriile continuă să ardă după încheierea antrenamentului cu greutăți, proces cauzat de creșterea masei musculare. Dacă vreți să slăbiți, dar să crească și masa musculară, este indicat ca cele două tipuri de antrenament să fie combinate.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here