Bright, Young, Brilliant!

0
0

Am adunat cele mai tinere și talentale femei, energice și creative – absolut fabuloase – ca să vedem ce iese atunci când toate ingredientele se amestecă corect!

ALEXANDRA FASOLĂ


Premiul UNITER pentru cea mai bună actriță (Yentl), întâlnirea cu Andrei Șerban și o nouă nominalizare (Omul cel bun din Seciuan), apoi reîntâlnirea cu inconfundabilul regizor pentru una dintre premierele must-see ale acestei stagiuni (Carousel) – toate s-au întâmplat în viața Alexandrei în decurs de un an și jumătate. Odată cu Yentl a început să fie interesată de psihologia masculină și a petrecut „mult timp cu băieții”.

„De la ei am învățat despre importanța acțiunii în detrimentul plângerii de milă, despre forța detașării și a umorului. Zilnic devin tot mai conștientă de nevoia de a ne echilibra energia masculină cu cea feminină.“


Cu cele două energii jonglează și în Omul cel bun din Seciuan, unde întruchipează când puritatea, când răutatea absolută, în timp ce în Carousel este imaginea candorii – pentru Alexandra, ambele spectacole „ating forța unor poeme“. Și pentru ca lista evenimentelor majore să continue, în curând se va muta în afara Bucureștiului, la Ghermănești: „Mă așteaptă o casă simplă, o curte cu mulți pomi fructiferi și răsărituri de soare. Am senzația că o iau de la capăt.“

IOANA MARCHIDAN

În teatrele din București, o veți regăsi în multiple ipostaze: de coregraf (cel mai recent spectacol multimedia al lui Carmen Lidia Vidu, Eu. O casă de păpuși); de dansator într-o echipă numeroasă în care fiecare depinde de ceilalți pentru ca mecanismul să funcționeze (D’ale noastre și Folia, Shakespeare & Co., ambele ale lui Gigi Căciuleanu); de unic performer (Amalia respiră adânc). Experiența ei în limbajul dansului se simte și când se află ea însăși în fața publicului, și când trebuie să coregrafieze prezența altcuiva pe scenă – în Eu.

O casă de păpuși, de exemplu, soprana Cătălina Antal poartă un imens cap de păpușă și o rochie roșie cu trenă, astfel că atât deplasarea ei, „care trebuia să fie fluidă și sexy“, cât și postura statică au avut nevoie de coordonarea Ioanei. Istvan Teglaș, cu care face echipă în Promised Land, spunea că n-a cunoscut pe cineva care „să fie mai dornic decât ea să-și depășească limitele“. Replica Ioanei? „Mi se pare normal să-ți depășești limitele în orice. Altfel ce căutăm pe scenă și în viață?“

RALUCA APRODU

Faptul că vorbește cu empatie despre Aprilia, personajul ei din Poveste de dragoste (premiera: 27 noiembrie), nu-i de mirare: Aprilia este actriță, ambițioasă, deși nu dispusă la orice compromis, o femeie îndrăgostită, tânără și frumoasă. Mai surprinzătoare este rezerva cu care pronunță ultimul adjectiv, cât să nu dea impresia de lipsă de modestie.

Deși înțelege regulile showbizului, Ralucăi nu-i place să fie în centrul atenției și merge rar la evenimente mondene. Se simte însă minunat în „bula“ pe care o presupune perioada de filmare – „nu mai știi în ce zi a săptămânii ești, nu mai ții minte când ai vorbit ultima oară cu mama“ – sau în „atmosfera de tabără“ a filmărilor în deplasare.

În Poveste de dragoste joacă alături de Dragoș Bucur, pe care îl cunoaște de la 17 ani – timp suficient pentru a face împreună multe reclame și filmele de televiziune, precum Contra timp (1 și 2). Raluca are acum 30 de ani, deși pentru unii, asta ar putea fi o surpriză: „De la 27 de ani tot spun că am 30. [Râde.]

Nu știu cum s-a nimerit, dar am avut mereu prieteni sau am lucrat cu oameni mai mari ca vârstă. Îmi spuneau: «Hai, Raluca, ești cea mai mică!». «Dar n-am 15 ani. Am prins și eu Revoluția. Am avut și eu walkman. Am 30 de ani!» De fapt, aveam 27. Acum însă, «Raluca Aprodu, 30 de ani, actriță» sună bine. Mă împac bine și cu vârsta, și cu meseria mea.“

107 1075 1074 1073 1072 tinere si talentate

COSIMA OPARTAN

Arhitectura, designul de accesorii și muzica s-au succedat sau întrepătruns lin în viața Cosimei: „Aș zice că în zona de frontieră [dintre domeniile creative] mă simt cel mai bine.“ Cel mai recent proiect al ei, împreună cu Ion Manolescu, este un EP cu titlul Albatros, un tribut adus grupului omonim de „proto-manele“ din anii ’90.

În componența originală, acesta „umplea stadioane cu refrenele dramatice și tenebroase inspirate din realitatea imediată și puse pe un soi de muzică pop minimalistă cu accente orientale. Versurile au constituit un motiv clar în momentul în care ne-am hotărât să (re)producem piesele sub Raze de Soare.

Pe undeva cred că era natural ca la aproape 20 de ani de la dispariția fenomenului prolet-pop să reapară un interes pentru genul ăsta de muzică.“ Cosima n-a proiectat un viitor îndepărtat pentru Raze de Soare în formula de duo care rearanjează muzica românească a anilor ’90, dar se gândește la transformarea lui, „păstrând ecourile nostalgice ale perioadei“. În plus, plănuiește lansarea unui blog, Vulnerable to Form, unde se vor regăsi și proiectele ei mai vechi.

SÎNZIANA POP

După ce a transformat Visuell.ro în the go-to blog pentru a descoperi locuri și lucruri frumoase, Sînziana se pregătește de schimbări radicale: online prin lansarea sau împrospătarea lookului unor secțiuni, iar offline prin amenajarea propriei sale locuințe.

În curând, acasă va însemna pentru ea o casă veche din centru, de care s-a îndrăgostit după doi ani de căutări asidue. În acest timp a vizitat pentru Visuell.ro zeci de case cu amenajări ingenioase, a visat cu ochii deschiși la sute de obiecte de design și a cunoscut „extrem de mulți oameni iubitori de frumos“.

„M-au inspirat și m-au învățat să mă bucur din tot sufletul de fiecare părticică, oricât de mică, din viața mea.“ O formă de joie de vivre pe care o degajă, în mod total intenționat, orice articol pe care-l scrie: „Îmi doresc să îi fac pe cititori să viseze mai mult, să uite de griji și să trăiască, măcar pentru câteva minute, cu senzația că fiecare zi e sâmbătă.“

Texte: Ioana Chira
Makeup: Adina Vlad
Haistyling: Dana Onică & Irina Curtu/Tribute Salon by George Soare

Fotografii de Iulian Nan
Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here