Calendar Girl: Carmen Kass

0
6

Foto: Catalano Erba Guindani


Lansat in 1964, Calendarul Pirelli a devenit nu doar cel mai faimos calendar la nivel mondial, ci si un simbol pentru senzualitate si feminitate exprimate in imagini semnate de cei mai mari fotografi, cu modelele de top ale momentului. CARMEN KASS a pozat la apogeul carierei ei pentru editia semnata de Mario Testino. La Milano, ea a vorbit cu Harper’s BAZAAR,  in exclusivitate pentru Romania, despre secretul faimei acestui Calendar.

Harper’s BAZAAR: Ce amintiri ai de la sedința foto din 2001, de la Napoli?


Carmen Kass: Ne-am distrat foarte bine! Eram un grup mare de fete, iar pe Mario Testino il cunosc destul de bine, asa ca au fost cateva zile incredibile.

Pentru Calendarul Pirelli 2001, Mario Testino a fotografiat in Napoli 12 modele de top, printre care Gisele Bundchen (in imagine), Carmen Kass, Karen Elson si Angela Lindvall

H.B.: Ce iti place cu precadere in privinta Calendarului?

C.K.: Acum, cand am vazut sau revazut imaginile realizate in decurs de 50 de ani, mi-am dat seama ca reflecta felul in care societatea percepe femeile si frumusetea. Chiar si atunci cand o tema sau alta vizeaza o realitate indepartata in timp sau spatiu, tot are legatura cu momentul in care a fost abordata.

H.B.: Se spune ca pentru fotografi a lucra pentru Calendarul Pirelli este echivalent cu premiul Oscar castigat de un actor sau cineast.  E valabil si pentru modele?

C.K.: Cred ca in modelling nu-i vorba niciodata despre o singura sedinta foto, asa ca n-as compara calendarul cu un premiu. Dar daca te afli intr-un anumit moment al carierei, te poate propulsa. Daca esti deja in varf, este o confirmare ca iti meriti locul.

H.B.: De ce crezi ca a ajuns un produs iconic?

C.K.: Pe de o parte, datorita exclusivitatii lui. Pe de alta parte, datorita libertatii artistice de care se bucura fotografii si art directorii. Majoritatea acestor artisti au conceput editiile pentru care au lucrat nu doar prin prisma propriului lor stil, ci si a vremurilor in care au realizat fotografiile. Rezultatul e rafinat, artistic, cu valoare istorica chiar.

H.B.: Care sunt editiile tale preferate?

C.K.: Intotdeauna mi-au placut fotografiile lui Peter Lindbergh. Hans Feurer a facut poate cea mai provocatoare editie. Cel cu dansatoarele, realizat de Barry Lategan, mi se pare fenomenal.

Calendarul Pirelli 1996, fotografiat de Peter Lindbergh in California

Editia din 2002, realizata de acelasi Peter Lindbergh in Los Angeles, cu tinere actrite in loc de modele

Calendarul Pirelli 1974, fotografiat de Hans Feurer in Seychelles

Editia din 1988, fotografiata de Barry Lategan la Londra, a fost inspirata de dans si a inclus, pentru prima data in istoria Calendarului, si un model masculin

Toate fotografiile: Prin bunavointa Pirelli

H.B.: Daca ar fi sa propui un fotograf pentru editia urmatoare…

C.K.: Sunt multi foarte buni, dar dintr-o perspectiva fashion, Steven Meisel ar fi, cred, o optiune. Mi-ar placea si sa fie din nou o femeie fotograf – Yelena Yemchuk, de exemplu, are o viziune soft si senzuala asupra femeii.

Vedeti si: VIDEO: 50 de ani de Calendar Pirelli

 


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here