Un nou studiu ce atesta calitatile cafeinei pentru sportivi

0
47
cafeina inainte de un antrenament sportiv

Cafeina imbunatateste performantele sportive. Acesta este un adevar aproape universal recunoscut printre cei care studiaza diversele activitati fizice. Dar oamenii de stiinta, antrenorii si sportivii au crezut pana acum ca pentru a obtine un plus de performanta cu ajutorul ei, trebuie sa o eviti cu cel putin cateva zile inainte de un mare eveniment.

Un nou studiu publicat in revista Journal of Applied Physiology sugereaza insa ca aceste idei despre cafeina si performanta sunt departe de adevar si ca o persoana poate bea cafea zilnic si totusi sa obtina un impuls din partea ei atunci cand e cazul.

Cafeina este, desigur, una dintre cele mai populare substante de energizare, folosita de milioane de persoane pentru a incepe ziua intr-un ritm mai alert.

Rezultatele cercetarii au fost aceleasi, indiferent de felul in care consumau cafeina

Consumata cu aproximativ o ora inainte de antrenament, ea permite celor mai multi sportivi sa faca un antrenament mult mai eficient. Cafeina ofera acest impuls ajutand muschii sa arda mai bine grasimea. De asemenea, ea face sesiunea de antrenamente sa para mai putin obositoare. Dar utilizatorii de cafeina au tendinta de a se obisnui in timp cu efectele sale si tocmai de aceea sportivii au fost sfatuiti sa renunte la cafea sau la orice altceva care contine cafeina inainte de o competitie majora.

Insa Bruno Gualano, profesor de fiziologie si nutritie la Universitatea din São Paulo din Brazilia, nu a fost convins de aceasta teorie. Si pentru a testa veridicitatea ei, el impreuna cu colegii sai au recrutat 40 de biciclisti de sex masculin din São Paulo si i-au invitat in laborator pentru o serie de teste.

Cercetatorii i-au impartit pe biciclisti in 3 grupe in functie de cantitatea de cafeina pe care o consumau in mod normal. Dupa aceea le-au programat o drumetie, inainte de care unii dintre participanti au primit o tableta cu 400 de miligrame de cofeina, o cantitate echivalenta cu aproximativ patru cesti de cafea obisnuita, altii o tableta Placebo si altii nu au primit nimic inainte de plecare.

Ulterior, cercetatorii au comparat rezultatele. Aproape toti biciclistii au parcurs mai usor cursa dupa ce au inghitit pilula de cafeina, completandu-si calatoria cu 3,3% mai repede, comparativ cu cei care nu au luat nicio pilula si 2,2% decat cei cu Placebo.

Si ce e cel mai interesant de mentionat, rezultatele au fost aceleasi, indiferent de felul in care consumau cafea. Aceasta constatare ar putea fi utila pentru sportivii care ar putea primi un impuls de performanta de la cafeina, dar nu cu pretul de a evita cafea cu cateva zile inainte, spune el.

Cititi si: “Contra cronometru: 2 saptamani pana la vacanta”!

Foto: Splash News

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here