Care sunt noile reguli de protecție în centrele de înfrumusețare și cabinetele dentare, începând cu 15 mai 2020

Alege doar centre și cabinete care țin cont de aceste reguli pentru a-ți menține sănătatea

0

Începând cu 15 mai 2020, starea de carantină generală încetează în România și viața revine la normal, din anumite puncte de vedere. Saloanele și centrele de înfrumusețare și cabinetele dentare au noi reguli de protecție pentru primirea clienților, adaptate recomandărilor făcute de specialiști pentru a evita răspândirea virusului COVID-19.
La centrele de înfrumusețare Silhouette, de exemplu, noile reguli de protecție sunt:
1. Programările se fac online sau prin telefon înainte. Nu se vor mai face programări direct la recepție.
2. Clientul va intra în centru la ora programării, neînsoțit. Se desființează spațiul/sala de așteptare și nu vor mai exista reviste si pliante pentru clienți.
3. Nu se vor mai servi în salon cafea, apă și nicio altă bautură sau produs alimentar. La nevoie, clientul primește o sticlă de apă îmbuteliată.
4. Există un triaj la intrare, unde se ia temperatura și se verifică procentul de oxigen. Nu sunt acceptate persoanele care au temperatura peste 37℃ si nivel de oxigen sub 89-90%.
5. Fiecare client va completa în prealabil o declarație pe propria răspundere (de preferat online) prin care precizează că nu are simptome specifice COVID-19 sau că nu a fost recent în țările aflate pe lista roșie a pandemiei.
6. Personalul centrului poartă viziere, măști de protecție, mănuși și chimono de protecție, dintre care va schimba după fiecare client masca de protecție, mănușile și chimono-ul. În plus, personalul va purta încălțăminte de interior sau botoși peste încălțămintea cu care a venit de afară.
7. Clientul va primi gratuit, la intrarea în salon, produse de protecție de unică folosință din partea personalului Silhouette: mască, mănuși, chimono și botoși acoperitori încălțăminte.
8. Clientul își va pune geanta într-o pungă de plastic de unică folosință pe care i-o pune la dispoziție personalul salonului.
9. Geaca sau haina clientului va fi preluată de personalul centrului și va fi depozitată într-un spațiu dotat cu sisteme de distrugere a microorganismelor.
10. Este interzis contactul fizic prin strângeri de mână, pupat, îmbrățișat etc.
11. Există un circuit al clienților în salon și al personalului. Dacă personalul nu are o intrare separată, va veni cu 15 minute înaintea clientului.
12. Se respectă un timp de minimum 10-15 minute între pacienți, timp în care se face dezinfecția totală a spațiului de tratament și a instrumentarului.
13. Este recomandată folosirea exclusivă a materialelor de unică folosință: prosoape, protecții de pat, protecții de scaun etc.
14. Este recomandată plata cu cardul. Dacă totuși vrei să plătești cash, persoana care încasează trebuie să-și schimbe mănușile imediat după ce a încasat.
15. La recepție a fost montat un paravan incolor care desparte clientul de personal, pentru siguranță, paravan care este dezinfectat înainte și după fiecare client.
16. Pe receptie vor exista servețele dezinfectante de unică folosință, de preferat ambalate individual.
17. În orice salon din țară este recomandat să îi ceri specialistului să poarte obiectele de protecție, în cazul în care observi că nu le poartă.

La clinicile dentare DaVinci, iată care sunt noile reguli de protecție:
„Conform noilor reglementări, cabinetele stomatologice nu vor trebui să folosească nebulizatorul după fiecare pacient, ci să procedeze la dezinfectarea manuală și corectă a spațiului de lucru și a aparatelor. Acesta este un proces de scurtă durată, de maximum 15 minute, astfel că nu se va reduce numărul pacienților. Același lucru îl făceam și înainte, acum îl facem cu si mai mare atenție. Dezinfectăm scaunele de lucru, mânerele, clanțele și toată suprafața care se atinge în mod normal în cabinet. Dacă am fi vorbit despre un procedeu de lungă durată, care putea să dureze câteva ore, atunci mărirea de preț era justificată pentru ca s-ar fi redus la jumătate numărul pacienților de care un medic stomatolog se poate ocupa într-o zi de lucru. Noi, în clinicile DaVinci de la București și Constanța vom practica aceleași prețuri”, spune medicul stomatolog Adrian Mina.

În noile condiții de lucru se va pune accent pe distanțarea socială și pe telemedicină.

„Sălile de așteptare se vor menține doar în clinicile ce pot garanta o distanță de 2 metri între pacienți. Recomand însă desființarea sălilor de așteptare și o mai bună coordonare a programărilor, astfel încât să fie evitat traficul pe holurile clinicii. Chiar dacă un pacient va ajunge mai repede sau există timpi de așteptare din cauza unor intervenții întârziate, atunci acesta va fi rugat să aștepte afară sau în mașină. În plus, consultația inițială dintre medic și pacientul nou se va face prin telemedicină, astfel că atunci când acesta va veni la clinică avem deja planul de tratament făcut, cabinetele sunt pregătite și toată lumea va știi exact ce trebuie să facă. Vom fi mai operativi și mai eficienți. Respectând aceste măsuri și purtând mască în permanență vom asigura un spațiu de lucru în care siguranța și sănătatea personalului și clienților este garantată 100%”, mai spune medicul Adrian Mina.

sursă foto: Unsplash

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here