Carte Blanche: un dialog cu Sylvie Loday

0

Ex Nihilo, numele puternic al noului brand de parfumerie disponibil în România, este cât se poate de explicit: definește o creație fără precedent, ce a apărut în afara vreunui tipar existent sau fără a avea o referință cunoscută. Despre creativitatea avangardei franceze, pionieratul în customizare şi ingrediente de înaltă calitate am stat de vorbă cu SYLVIE LODAY, unul dintre cei trei cofondatori.

HARPER’S BAZAAR: De la ce a pornit conceptual Ex Nihilo?

SYLVIE LODAY: Ne-am dorit să încapsulăm spiritual franţuzesc avangardist în parfumerie. Avangardist în sensul de a fi actual, dar înaintea vremurilor în materie de inspiraţie, iar ceea ce se vedea în piaţa de parfumerie acum patru ani, când am lansat Ex Nihilo, era că majoritatea brandurilor franţuzeşti erau cele istorice, aşadar priveau mai mult către trecut, fiind mai puţin contemporane în spirit şi în viziune.

H.B.: Spuneţi că priviţi către viitor pentru inspiraţie. Ce anume vă inspiră, încotro priviţi?

S.L.: Dacă ne gândim la artă, de exemplu, găsim inspiraţie în arta contemporană mai degrabă decât în sculpturile Greciei Antice. Alt exemplu este arhitectura, pe care o iubim. Deşi Parisul şi clădirile în stil Haussmann pot fi o sursă de inspiraţie, ce ne interesează mai mult sunt structurile foarte moderne. De exemplu, cele create de Frank Gehry – am fost de curând în Sydney şi sunt impresionată de ce a făcut acolo. Am studiat la MIT, lângă Boston, într-o clădire de-a lui care este foarte bizară ca formă, material şi culori. A fost nevoie să stau în fața ei jumătate de oră pentru a cuprinde complexitatea a ceea ce a încercat el să facă, e o sursă enormă de inspiraţie în termeni de creativitate.

H.B.: Aveţi ingrediente preferate cu care lucraţi?

S.L.: Nu chiar. Ceea ce ne interesează sunt ingredientele de cea mai înaltă calitate. Când vorbim de trandafir, de exemplu, poţi lucra cu variante foarte accesibile ca preţ, dar şi cu o variantă care poate costa şi de o sută de ori mai mult. În cazul nostru, plăcerea supremă este dată de a avea acces la material de înaltă calitate mai degrabă decât de a lucra cu un trandafir generic sau cu orice vanilie. Asta face compoziţiile cu adevărat speciale.

H.B.: Cum ştiţi când un parfum este finalizat?

S.L.: Cred că e mai degrabă un feeling … Dar, de obicei, când încercăm să mai facem o modificare şi ajungem tot la versiunea dinainte, atunci ştim că e finalizat.

H.B.: Aveţi un robot special care customizează parfumurile, disponibil în magazinele din Paris, Londra şi New York. Cum v-a venit ideea?

S.L.: Suntem trei cofondatori: Olivier Royère, Benoît Verdier şi eu. Ne doream toţi un concept de parfumerie care nu exista atunci pe piaţă şi care să pună accentul pe autenticitatea experienţei. Exista o tendinţă spre personalizare în modă şi în frumuseţe, dar exprimarea în parfumerie era axată mai degrabă pe ambalaj, customizarea flaconului, iniţiale gravate, şi nu pe miros. De exemplu, Le Labo avea creaţii personalizate cu mult înaintea noastră, dar aromele nu erau customizate, doar ambalajul. Aşa că acesta a fost punctul de start pentru conceptul nostru, posibilitatea de a personaliza aroma cu ingredient iconice în parfumerie, la care se adaugă, bineînţeles, flacoanele personalizate, inclusiv capacul.

H.B.: Noul parfum French Affair în trei cuvinte?

S.L.: Ambivalent, elegant şi proaspăt.

Parfumurile Ex Nihilo sunt disponibile la Madison.

Articol apărut în numărul de mai al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “(P) Baccarat Rouge 540”!

Foto: arhivă personală, prin amabilitatea distribuitorilor

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here