Câte proteine trebuie să mâncăm zilnic și din ce surse

Sfaturi de la specialiști în nutriție și fitness pentru un consum optim de proteine

0
87

Pentru un stil de viață sănătos, specialiștii recomandă o alimentație bazată în proteine și cât mai puțini carbohidrați. Proteinele nu doar că ajută la creșterea musculară, ci au un rol important și în menținerea stării generale de sănătate a organismului. Am apelat la sfaturile experților pentru a afla câte proteine trebuie să mâncăm zilnic și din ce surse.

„Este important să consumați în primul rând legume cu o cantitate mare de proteină (broccoli, edamame, cartofi, linte, mazăre, asparagus, fasole sau avocado), limitând proteinele animale la aproximativ 1/3 din doza zilnică. Este esențial să se consume cantitatea și calitatea corespunzătoare de proteine pentru un stil de viață sănătos, deoarece acestea îndeplinesc mai multe funcții esențiale în corpul nostru. De exemplu, proteinele sunt componente ale țesuturilor musculare, ale organelor interne și ale pielii. Proteinele sunt, de asemenea, necesare pentru creșterea și repararea celulelor și pentru producerea de enzime și hormoni”, spune nutriționistul italian Gianluca Mech.
Consumul de proteine este strâns legat de scăderea, menținerea sau creșterea cantității de masă musculară a organismului, iar nutriționistul recomandă consumarea a două grame pe proteină pe kilogram de greutate corporală în faza de menținere.

„Rația zilnică de proteine depinde de mai multe variabile: nevoia de menținere sau de creștere a masei musculare, activitatea fizică, stilul de viață, vârstă și sex. Ca recomandare generală pentru un stil de viață sănătos trebuie să consumați zilnic 1-2 grame de proteină pentru fiecare kilogram de greutate corporală. Spre exemplu, dacă aveți o greutate de 74 de kilograme atunci este recomandat să consumați cel puțin 150 de grame de proteină zilnic pentru menținerea masei musculare”, continuă Gianluca Mech.

Consumul zilnic de proteine nu îi exclude însă pe cei vegani sau vegetarieni, care-și pot lua aportul zilnic necesar din surse vegetale. „Trăim într-o perioadă în care industria alimentara s-a diversificat și oamenii găsesc aproape peste tot alimente ce conțin proteina derivată din surse vegetale. Există multe suplimente pe bază de proteină de soia sau de cânepă sau chiar paste făcute din făină de leguminoase – foarte bogate în proteine. O persoană vegană sau vegetariană poate obține proteinele în principal din legume și fructe deshidratate, dar este posibilă și utilizarea anumitor alimente cum ar fi tofu sau seitan pentru a acoperi necesarul zilnic”.

Pe de altă parte, aveți grijă la sursele de proteine care pot conține mult zahăr. Evitați batoanele cu conținut mare de zahăr, recomandă Răzvan Stratulat, antrenor la Bodyshape Transformation Center. Dacă vreți să vă înlocuiți una din mese cu batoane proteice, cumpărați-le de la magazine de specialitate, nu din supermarket. „Citiți etichetele înainte de a cumpăra astfel de produse, dacă nu vreți să riscați să mâncați un baton plin de zahăr și carbohidrați în loc de proteine“, continuă Stratulat.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here