Ce aparate fitness poți folosi acasă pentru exerciții cardio?

0
147
aparate de fitness

Dacă ești gata să pui piciorul în prag și crezi că a venit timpul să începi o activitate fizică în vederea înlăturării câtorva kilograme sau vrei să îți îmbunătățești condiția fizică și starea generală de sănătate, atunci exercițiile de tip cardio sunt răspunsul. În acest sens, antrenamentele zilnice pe unul din diferitele aparate fitness ce permit astfel de exerciții sunt cele mai eficiente.

Cu toate că poți profita de antrenamente cardiovasculare și alergând sau pedaland în aer liber, aparatele fitness utilizate acasă asigură un grad mult mai ridicat de accesibilitate și confort, mai ales dacă vremea de afară nu este tocmai potrivită.

Pe deasupra, vei putea controla precis perioada de acomodare cu efortul prin intermediul programelor de exerciții pre-setate în memoria consolei de care dispun majoritatea modelelor de aparate fitness.

Recomandări și avantaje

Printre cele mai folosite aparate fitness se află, după cum era de așteptat, bicicleta staționară, bicicleta eliptică și banda de alergare. Acestea sunt ideale atât pentru începători, cât și pentru sportivii de performanță, iar confortul și exercițiile pe care le permit sunt potrivite pentru a te apropia foarte rapid de orice obiectiv pe care ți l-ai setat. Dacă te afli la început de drum sau reîncepi antrenamentele după o lungă pauză, sfatul este să efectuezi, în primă instanță, numai câteva minute de exerciții pe zi și să îți adaptezi antrenamentele în funcție de răspunsul corpului tău la efortul depus.

Nu vei urmări niciodată un singur obiectiv, mai ales mulțumită faptului că acest tip de aparate fitness te pot apropia, simultan, de mai multe rezultate pozitive: arderea caloriilor și slăbire, îmbunătățirea sistemului cardiovascular și a stării generale de sănătate, tonifierea musculaturi, etc. Circa 30 de minute de cardio zilnic îți vor relaxa mintea și îți vor oferi o senzație de energizare, ajutându-te să eviți stresul multmita elevarii ritmului cardiac și bunei oxigenări de care vor profita toate organele corpului. Primul rezultat notabil va fi că te vei bucura de un somn de calitate, odihnitor, iar riscul de depresie va scădea considerabil.

Bicicleta eliptică și cea staționară îți oferă antrenamente cu impact redus asupra articulațiilor, astfel încât sunt indicate în cazul persoanelor cu sensibilitate la nivelul gleznelor, șoldurilor sau genunchilor. Banda de alergare, în schimb, îți pune la dispoziție numai antrenamente bazate pe mișcări native, fără să fie nevoie să te familiarizezi cu tehnici speciale sau procedee noi. Cu toate acestea, va fi nevoie să acorzi atenție poziției de alergare și ritmului în care inspiri și expiri, însă această ultima condiție este prezentă în orice demers sportiv.

Indiferent de aparatul pe care îl utilizezi, rezultatele sunt influențate în mare parte de funcționarea metabolismului. În acest sens, antrenamentele efectuate zilnic îți vor permite să slăbești într-un timp scurt nu numai datorită arderii caloriilor pe parcursul exercițiilor, ci și mulțumită accelerării metabolismului și menținerii arderilor și după terminarea antrenamentelor.

Orientativ, o rutină de 45-60 de minute pe unul din aceste aparate fitness îți va permite să arzi circa 500 de calorii, în condițiile în care gradul de efort este unul mediu. Dacă respecți zilnic aceste antrenamente, vei putea pierde în jur de jumătate de kilogram la fiecare două săptămâni. Astfel, vei reuși să asiguri un ritm sănătos și o slăbire de durată, pe care corpul tău nu o va percepe ca pe un șoc.

Fie că ești la început sau ai mai pedalat și în trecut, fie că vrei să dai jos câteva kilograme din zonele sensibile sau doar să-ți îmbunătățești sănătatea, vei putea găsi cel mai bun raport calitate-preț la aparate fitness și echipament sportiv pe Sport-Mag.ro!

 

 

Sursa: Adserving iAgency.ro

Surse foto: Wikipedia, flickr

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here