Ce grăsimi să consumați pentru a vă menține sănătatea și silueta armonioasă

Un procent de 20-30% din aportul zilnic de calorii ar trebui să provină din grăsimi, spun specialiștii

0
53
Acacia

Nu fugiți de termenul „grăsimi” când vine vorba despre dietă. Un stil de viață sănătos, care menține sănătatea și o siluetă fină, presupune mișcare fizică și o alimentație echilibrată, care, conform specialiștilor, ar trebui să includă un consum de grăsimi. Totuși, este important să știți ce grăsimi să consumați pentru a vă menține sănătatea și silueta armonioasă. „Un procent de 20-30% din aportul de calorii zilnice ar trebui să fie reprezentat de cel provenit din grăsimi. Dacă regimul alimentar zilnic presupune consumul a 1500 calorii, 450 dintre acestea ar trebui să fie din grăsimi sănătoase. Această cantitate de calorii poate fi obținută din 50g de grăsimi, consumate pe parcursul unei zile. Un gram de grăsimi bune conține 9 calorii”, precizează Irina Alionte, fondator Bodyshape Transformation Center.

Beneficiile grăsimilor pentru organism
Grăsimile din categoria Omega 3 și Omega 6 au numeroase beneficii pentru organism. Ele reprezintă o sursă de energie importantă, contribuie la menținerea echilibrului hormonal, asigură asimilarea corespunzătoare a vitaminelor solubile A, D, E și K, oferă organismului doi acizi grași esențiali pentru buna sa funcționare, acidul linoleic (ALA) și cel linolenic (GLA), ajută la reglarea nivelului de colesterol bun în organism și la menținerea sănătății inimii, reduc riscul de apariție a afecțiunilor neurodegenerative precum Parkinson și Alzheimer și stimulează producerea celulelor cu rol de apărare a organismului.

Ce înseamnă grăsimi sănătoase
Grăsimile sănătoase, benefice pentru organism, sunt cele nesaturate (mononesaturate și polinesaturate). Grăsimile mononesaturate reprezintă o sursă bogată de vitamina E și reduc riscul de dezvoltare a afecțiunilor cardiovasculare. Pot fi găsite în măsline, avocado, semințe crude de susan și dovleac, ulei de măsline, nuci, fructe oleaginoase. Grăsimile polinesaturate contribuie la reducerea trigliceridelor și a colesterolului din organism și se regăsesc în principal în uleiurile vegetale precum cel de măsline sau în peștele gras precum somonul, păstravul, tonul sau macroul.

Grăsimile pe care este indicat să le evitați
Multe dintre alimentele procesate disponibile în comerț conțin grăsimi trans. „Acizii grași trans (TFA), numiți și grăsimi trans artificiale, sunt grăsimi industriale cu caracteristici particulare: rezistă la temperaturi ridicate, sunt mai rezistente la îmbătrânire și ranciditate. Sunt uleiuri cu costuri reduse, care reduc costurile generale de producție ale produselor alimentare”, explică Gianluca Mech, specialist în nutriție. Acizii grași trans-nesaturați pot fi găsiți în multe alimente din comerț precum margarina, popcorn, supe la plic, biscuiți, napolitane, chipsuri, în gustările dulci și sărate realizate industrial. Acizii grași trans cresc nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu și HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și diabet. „Studiile arată că acizii grași trans sunt responsabili de 500 de mii de decese pe an, din cauza patologiilor asociate acestora”, adaugă Gianluca Mech.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here