Ce-i hot in fitness acum

0
7

 SORINA FREDHOLM (Fitforfashion.ro) puncteaza tendintele pentru 2014. Cuvinte-cheie? Si mai intens, si mai distractiv.

(Foto: Andrei Lazar)

Ati incercat anul trecut tot ce exista in materie de fitness? Eu, cu siguranta, da! Dar sunt pregatita si nerabdatoare sa merg mai departe in urmatoarele luni cu cele mai noi trenduri pentru un stil de viata sanatos. Depasirea limitelor si alimentatia curata sunt doua concepte de baza pe care le-am adoptat inca din 2013. Cand vine vorba despre antrenamente, primul dintre ele se potriveste perfect, pentru ca indiferent de obiective – tonifiere, slabire, mentinerea greutatii sau creşterea rezistentei –, dorinta de a-ti depasi propriile limite te ajuta sa lucrezi la intensitate mai mare si, astfel, intr-un timp mai scurt. Cel de-al doilea este indispensabil: oricat sport faci, o transformare nu va fi eficienta si armonioasa fara un regim alimentar potrivit. De aceea stiu ca depasirea limitelor si alimentatia curata ma vor calauzi si anul acesta, cand tendintele in training si dieta ofera cateva solutii excelente pentru respectarea celor doua principii.

ANTRENAMENTE INTENSE PE INTERVALE High Intensity Interval Training (HIIT), despre care s-a mai vorbit si anul trecut, continua in forta. Ramane tipul de antrenament preferat de multi, iar specialistii in fitness il plaseaza fara ezitare in topul trendurilor. HIIT poate dura pana la 30 de minute si consta in sedinte scurte si intense de cardio, urmate de un timp de recuperare. Varianta lui hard-core este Tabata, metoda pe care eu o practic de doua-trei ori pe saptamana. Presupune un efort maximal sau chiar supramaximal de 20 de secunde, combinat cu 10 secunde de pauza totala. Lucrez in acest ritm alert 20 minute, timp in care dau totul din mine. Cross Fit, tot un antrenament de tip functional din zona high intensity, este the new entry in topul tendintelor, reunind exercitii din gimnastica, ridicari olimpice, exercitii cu greutatea corpului, precum şi genuflexiuni, tractiuni si flotari.

TRAINING CU UN ANTRENOR PERSONAL, DAR IMPREUNA CU PRIETENII Stiti deja ca antrenamentul cu instructor personal nu se compara cu unul efectuat individual, pur si simplu pentru ca aveti un partener de lucru a carui unica misiune este sa va motiveze in atingerea obiectivelor. Dar n-ar fi mai fun sa va luati si prietenele cele mai bune la o sesiune de group personal training? Cel mai eficient, intensiv si distractiv antrenament care va da aceasta posibilitate este circuitul pe aparatul SYNRGY, pe care il puteti incerca in cluburile World Class. Conceptul are la baza antrenamentul de tip circuit training, format dintr-o inlantuire de aparate de forta si cardio la care se poate lucra concomitent. Este o modalitate foarte buna de networking. Cu alte cuvinte, imbinati interactiunea cu cei din jur cu obtinerea rezultatelor dorite, totul intr-un timp foarte scurt.

CLEAN EATING SI DETOXIFIERE Alimentatia curata este un concept foarte simplu, bazat pe consumul de alimente in forma lor cea mai pura. Mancarea „naturala”, hranitoare şi ne-procesata ia locul produselor umplute cu ingrediente adaugate, care, de cele mai multe ori, sunt daunatoare pentru sanatate. Puteti incepe procesul de transformare a dietei cu cateva zile de detoxifiere – este esential sa incercam sa iesim din cercul vicios al dependentei de grasimi saturate, carbohidrati rai, mancare procesata, exces de cofeina si alcool. Mai nou, specialistii avertizeaza ca nu doar mancarea nesanatoasa, ci si poluarea ne intoxica trupul. Iata de ce o detoxifiere sezoniera este mai mult decat bine-venita. Dupa o cura cu sucuri de fructe si legume, pline de vitamine, nutrienti si fibre, veti remarca o transformare semnificativa. Eu am incercat programul de detox JUICEit.

SUPERFOODS De ce „super”? Pentru ca sunt indeajuns de puternice pentru a reduce nivelul de colesterol, riscul de boli cardiovasculare sau diabet. Nu sunt medicamente si nici nu au efecte secundare, sunt doar produse naturale cu valori nutritionale extraordinar de mari, multe dintre ele avand si beneficii anti-aging si infrumusetare. Saptamanal consum trei superfoods:

Cartoful dulce – este leguma mea favorita. Pe langa gustul dulce si aromat, are o cantitate mare de beta-caroten si antioxidanti care lupta impotriva imbatranirii premature. Incercati-l copt sau fiert, cu condimente orientale pentru un plus de savoare.

Kale – leguma-minune originara din Grecia are de patru ori mai mult fier decat carnea rosie si mai mult calciu decat laptele. In plus, e plina de fibre si vitamine cu efect detoxifiant si anti-inflamator. Eu folosesc frunzele de kale in sucul verde de dimineata, in combinatie cu spanac, mar verde si ghimbir.

Semintele de chia – aceste mici seminte sunt unele dintre alimentele cu cel mai valoros continut nutritional, avand o concentratie mai mare de acizi grasi omega-3 decat pestele si mai multe proteine decat soia. Iar atunci cand intra in contact cu un lichid se transforma intr-o compozitie asemanatoare unui gel, care creste in dimensiune, motiv pentru care imi place sa le numesc seminte miraculoase. Mai mult, datorita continutului bogat in proteine complete, semintele de chia au grija de sanatatea parului, redandu-i stralucirea si vitalitatea. Le puteti amesteca, seara, cu lapte de migdale si cocos pentru ca a doua zi dimineata sa aveti un mic dejun sanatos si exotic.

Articol aparut in editia Harper’s BAZAAR martie-aprilie 2014.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here