Ce să mănânci ca să ai sistemul imunitar puternic în sezonul virozelor

0

Sistemul imunitar este pus la încercare de mai mulți factori interni și externi și poți contacta viroze respiratorii sau gripa sezonieră dacă nu ești atentă la sănătatea ta. Pentru a face față cu brio acestei perioade, ai nevoie de un stil de viață sănătos, care să includă consumul anumitor alimente. Iată ce recomandă specialiștii să mănânci ca să ai sistemul imunitar puternic în sezonul virozelor.

Lămâi și portocale

Lămâile și portocalele nu trebuie să îți lipsească, sugerează specialistul în nutriție Gianluca Mech. Ele reprezintă o sursă naturală de vitamina C și întăresc sistemul imunitar. Mai ales în această perioadă în care virozele respiratorii sunt la ordinea zilei, citricele bogate în vitamina C sunt estențiale. Vitamina C este recomandată în infecțiile tractului respirator.

Usturoi

Usturoiul poate combate bacteriile, virusurile și stimulează sistemul imunitar. Ne ajută să evităm îmbolnăvirea, dar și să ne recuperezăm mai repede în urma unei răceli, gripe sau viroze respiratorii.

Ceaiuri calde

Ceaiul este o sursă bună de lichide și acționează ca un decongestionant natural când este fierbinte. Ceaiul negru poate elimina bacteriile de la nivelul gâtului, iar ceaiul de echinaceea întărește sistemul imunitar.

Miere

Mierea are efecte antibacteriene și stimulează sistemul imunitar. De asemenea, poate ajuta la ameliorarea tusei.

Ghimbir

Ghimbirul are efecte antiinflamatorii și antioxidante. Folosește ghimbir proaspăt la gătit sau prepară-ți un ceai de ghimbir. Doar asigură-te că orice folosești conține ghimbir adevărat sau extract de ghimbir, nu doar aroma de ghimbir.

Iaurt

Iaurtul este ușor de mâncat și reprezintă o sursă foarte bună de calorii, proteine, vitamine și minerale. Unele iaurturi conțin și probiotice, care te pot ajuta să te îmbolnăviți mai rar și să îți îmbunătățești mai repede starea de sănătate.

Avocado

Avocado este plin de vitamine, minerale și grăsimi sănătoase, care pot reduce inflamația și stimulează sistemul imunitar.

Ce să mănânci ca să ai sistemul imunitar puternic în sezonul virozelor? Ia în calcul și suplimente naturale, în cazul în care nu îți poți procura nutrienți din sursele enumerate mai sus. Alege-le pe cele pe bază de echinacea, recomandă specialistul.

Dacă tușești, ține cont că tusea nu este o boală, ci un simptom. Ea se manifestă printr-o senzație de disconfort atunci când gâtul este iritat. În timpul unei răceli, majoritatea persoanelor suferă de o tuse care uneori persistă mai mult timp.  „Tusea frecventă indică, de obicei, prezența unei boli. Și de cele mai multe ori este cauzată de o infecție a tractului respirator”, precizează Ecaterina Floroiu, medic homeopat și Membru al Societății Române de Homeopatie. Dacă tușești, hidratarea reprezintă unul dintre remediile esenţiale. Bea multă apă la temperatura camerei (până 1-1,5l pe zi) sau băuturi calde pentru a elibera căile respiratorii. Umidifică mediului din casă şi mai ales din dormitor (prin umidificatoare sau tăviţe cu apă pe caloriferele) sau efectuează inhalaţii cu aburi. Evită fumatul activ şi pasiv. 

Foto: Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here