Ce să mănânci ca să nu te îngrași în perioada carantinei, când stai acasă

0

Este necesar să ne izolăm la domiciliu pentru a stopa răspândirea COVID-19, dar poți fi tentată să mănânci în exces, din pricina tensiunii, anxietății sau plictiselii sau să alegi alimente mai puțin sănătoase pentru organism, cu mulți conservanți. Iată ce să mănânci ca să nu te îngrași în perioada carantinei, când stai acasă, conform specialiștilor.

1. Ai grijă ca din alimentație să nu lipsească produse cu proteine și fibre, dar conținut redus de calorii. Printre acestea, se numără boabele de fasole, linte, năut, mazăre și altele.

2. Cereale integrale, cu un indice glicemic mic, în detrimentul celor rafinate.

3. Nuci, migdale sau fructe uscate în locul biscuiților, covrigilor, chips-urilor, pentru că sunt bogate în grăsimi sănătoase, minerale și fibre. De asemenea, îți oferă senzația de sațietate.

4. Legume, ce oferă organismului necesarul de fibre.

5. Fructe de sezon, pentru că organismul tău are nevoie în această perioadă de vitamine și minerale.

6. Când simți nevoia incontrolabilă de a mânca ceva, bea un ceai din plante purificatoare. Ritualul în sine te ține ocupat și te face să uiți de foamea pe fond nervos.

7. Nu uita de activitățile fizice. Chiar și în casă poți face sport cel puțin 30 de minute pe zi. Dacă nu îți place să faci sport, îndeletnicește-te cu alt tip de activități: fă curățenie, sortează-ți hainele. Este important să faci mișcare de orice fel.

8. Porțiile mici și dese vor ține foamea și poftele deoparte.

9. Combate retenția de apă prin limitarea aportului de alimente bogate în sare sau zaharuri simple. Vorbim aici despre băuturile carbogazoase sau gustările ambalate din supermarket. Încercă să le eviți pe cât posibil.

10. Păstrează-ți organismul hidratat, consumând cel puțin 1 litru și jumătate de apă pe zi.

11. Restaurează echilibrul florei intestinale cu ajutorul probioticelor, fermenților lactici vii care se găsesc în iaurtul alb natural, fără zahăr adăugat.

12. „Extractele din plante ajută foarte mult la restartarea sistemului metabolic. Printre aceste plante se numără cafeaua verde, portocalul amar sau coleusul. Algele de mare (algele kombu sau fucus) sunt, de asemenea, un aliat valoros al metabolismului″, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

13. Potolește-ți pofta de dulce cu variante sănătoase: fructe proaspete și oleaginoase (nuci, migdale), ciocolată neagră sau budincă de chia. „Ciocolata cu conținut de cacao în proporție de peste 70% conține polifenoli cu efect antioxidant și anti-inflamator. Consumă însă puțină ciocolată, cât să potolești senzația de foame, pentru că ea conține și zahăr și grăsimi”, recomandă Irina Alionte, fondatorul centrului Bodyshape Transformation Center. De asemenea, poți înlocui prăjiturile clasice cu o budincă din semințe de chia. 40% din conținutul acesteia este reprezentat de fibre, apoi acizi grasi Omega 3, benefici pentru organism. Semințele chia absorb apa și crează senzația de sațietate, care te va ajuta să consumi cantități reduse de zahăr, adaugă Irina Alionte.

14. Înlocuiește sucul de fructe, chiar și pe cel natural, cu un smoothie. Smoothie-urile din fructe și legume sunt mai consistente decât sucurile naturale din fructe, întrucât conțin și fibra acestora și vor menține starea de sațietate mai mult timp.

15. Stabilește-ți o zi de răsfăț pe săptămână când poți face o excepție de la dietă. De exemplu, duminica poți gusta din alimentele la care pofteai în timpul săptămânii.

Foto: Unsplash

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here