Ce să mănânci seara ca să dormi mai bine, conform specialiștilor

0
Akris

Somnul de calitate este extrem de important pentru starea noastră generală de sănătate, deoarece reduce riscul apariției anumitor boli cronice, stimulează sistemul imunitar și menține creierul și digestia sănătoase. În general, sunt recomandate cam 7-9 ore de somn neîntrerupt pe noapte, dar, în zilele noastre sunt mulți oameni care se confruntă cu insomnii și alte probleme legate de somn. Există multe strategii pentru un somn bun, inclusiv aceea de a face anumite modificări în dieta de zi cu zi. Asta deoarece există alimente cu proprietăți ce favorizează somnul. Iată ce recomandă specialiștii să mănânci seara ca să dormi mai bine.

„Alimentele pe care le consumăm și substanțele nutritive pe care acestea le conțin interferează (mai mult sau mai puțin) cu producția hormonală și reglarea endocrinei. Din punct de vedere biochimic, s-a demonstrat pe scară largă că unele molecule nutritive determină secreția mediatorilor care favorizează somnul: melatonina și serotonina. De fapt, alimentele pro-hipnice (care ajută somnul) aduc molecule precursoare și favorizează sinteza melatoninei și serotoninei”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

1.  Alimente care conțin triptofan, un aminoacid esențial ce stimulează producerea de melatonină și serotonină. Este conținut în lapte și brânză, carne și pește, grâu integral, ouă, leguminoase, alune, alune, migdale, banane, avocado, ananas, spanac.

2. Alimente care conțin carbohidrați complecsi, macronutrienți polimerici care îndeamnă pancreasul să producă insulină, un hormon ce favorizează disponibilitatea triptofanului. Carbohidrații complecși sunt conținuți în principal în cereale și derivați, cartofi și castane.

3. Alimentele care conțin tiamină (vitamina B1, conținută în principal în cereale și leguminoase) și piridoxină (vitamina B6, aproape omniprezentă) drept componente esențiale pentru biosinteza serotoninei.

Pe de altă parte, dacă vrei să dormi bine, dar să îți și păstrezi silueta subțire, e nevoie de bun simț și simplitate, spune Suzana Pretorian, medic balenolog la Danubius Hotels. Ce să mănânci seara? „Taie din meniu făina, uleiul și dulciurile. Seara, consumă salată și proteine.“

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here