Cele mai bune zile din saptamana pentru a face sport

0
184
cat de des trebuie sa faci sport

Persoanele care nu-si doreșc sa faca sport isi gasesc intotdeauna o scuza. Dar de fapt nu e atat de complicat sa obtineti niste prime rezultate. Ati putea fi doar sportivi de duminica si totusi minimul antrenament sa fie vizibil pe silueta. Studii recente arata ca o sesiune de antrenament pe saptamana este indeajuns pentru a stimula metabolismul si a lucra corpul.

Cotidianul britanic The Guardian a publicat recent o analiza a diferitelor studii acate pe legatura dintre sanatate si sport. Si s-a ajuns la un rezultat extrem de interesant: un antrenament la sfarsit de saptamana este la fel de sanatos si de eficient ca mai multe sesiuni de sport de luni pana vineri. In cadrul acestui studiu au fost examinate obiceiurile, bolile si decesele a peste 60.000 de persoane din Anglia si Scotia.

Calitatea s-ar putea sa fie mai importanta decat cantitatea

Ca o posibila explicatie a rezultatului, cercetatorii sustin ca sportivii de weekend isi iau in mod deliberat o pauza pana la urmatorul antrenament si de aceea fac sport mai intens, iar rezultatele sunt mai durabile. Gary O’Donovan, unul dintre oamenii de stiinta de la Universitatea Loughborough, suspecteaza ca stresul in zilele de lucru cand trebuie sa te imparti intre job si familie se diminueaza si weekend, neinfluentand antrenamentul.

Spre deosebire de adultii care nu fac deloc sport, cercetatorii au descoperit ca persoanele care se antreneaza la final de saptamana, au o sansa cu 40% mai mica de a muri din cauza unei boli cardiovasculare si cu 18% mai mica din cauza cancerului.

Pentru a creste masa musculara si a imbunatati starea generala de sanatate, Serviciul National de Sanatate din Marea Britanie recomanda in jur de 150 de minute de sport pe saptamana. Conform studiului efectuat de cercetatorii din Regatul Unit, cel mai eficient antrenament ar fi 75 de minute de sport intensiv atat sambata, cat si duminica.

Deci, ce program de antrenament este cel mai bun pentru voi? Nu exista o modalitate corecta de planificare pentru ca fiecare persoana in parte este diferita. Ramaneti active si faceti din sport o obisnuinta. Iar daca nu puteti imbina jobul cu viata privata si cu sportul, puteti obtine suficiente avantaje si daca faceti sport la final de saptamana, cand eliminati munca din ecuatie.

Cititi si: “Un nou studiu ce atesta calitatile cafeinei pentru sportivi”!

Foto: Guliver/ Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here