Crystal Clear

0
interviu Nathalie Colin Swarovski

„Un diamant pentru fiecare femeie” – aceasta este ideea initiala de la care a pornit fondatorul Swarovski, iar Nathalie Colin, directorul de creatie al brandului, continua filosofia de accesibilitate prin bijuterii ce imbina stralucirea cristalelor cu designul contemporan.

Harper’s BAZAAR: Cum ati pasit in universul bijuteriilor?

Nathalie Colin: Pasiunea mea pentru accesorii a inceput de la o varsta frageda. In copilarie, imi puneam amprenta personala asupra cataloagelor de moda ale bunicii, desenand accesorii peste tinutele modelelor. Am intrat cu adevarat in lumea bijuteriilor dupa ce am urmat Fashion Institute of Technology din New York. Am lucrat pentru Perry Ellis impreuna cu Marc Jacobs inainte de a petrece zece ani intr-o agentie renumita pentru prognoza trendurilor. Acest job mi-a oferit sansa de a lucra cu un grup divers de clienti. Apoi, mi-am fondat propria agentie pentru a combina dragostea pentru moda cu pasiunea pentru Asia si, in aceeasi perioada, am inceput sa fiu consultant pentru Swarovski. Iar cand a devenit vacanta pozitia de director de creatie, m-am alaturat echipei din aceasta Tara a Minunilor din cristal.

H.B.: Sunteti director de creatie pentru Swarovski din 2006. Ce s-a schimbat pe piata bijuteriilor de atunci pana-n prezent?

N.C.: Cu colectiile sale in tendinte, dar si accesibile, Swarovski a contribuit la schimbarea perceptiei asupra bijuteriilor in niste accesorii cu care femeile se pot juca zi de zi. Bijuteriile nu mai sunt rezervate pentru ocazii speciale, iar pentru mine este imbucurator sa remarc femei care incorporeaza bijuterii in tinute de zi. Ca o consecinta directa a acestui fapt, am observat si ca femeile cumpara bijuterii pentru ele insele, ca un rasfat, nu mai asteapta sa le primeasca in dar de la altcineva.

H.B.: V-ati nascut in Cornimont, Franta, si ati trait in Paris, Boston, New York si Beijing. Ce ati invatat din fiecare loc in care ati stat?

N.C.: Imi place sa calatoresc, iar faptul ca jobul ma poarta prin toata lumea reprezinta un plus. Parisul este insa casa mea. Orasul este o adevarata sursa de inspiratie, istoria, arta si arhitectura se afla la fiecare colt. Mi-a placut sa traiesc in New York, e un oras care emana energie si creativitate, si aceasta a fost prima mea experienta de locuit in strainatate. In ceea ce priveste Beijingul, ma simt ca acasa in Asia, imi place sa merg atat ca sa lucrez, cat si-n vacante. Am si cumparat multe lucruri de acolo, biroul meu din Paris este plin cu piese de mobilier gasite in targurile de vechituri din Beijing.

H.B.: Ce va inspira in procesul de creatie?

N.C.: In perioada petrecuta in agentiile pentru prognoza trendurilor, m-am obisnuit sa observ si sa curatoriez tendintele. Fac asta in continuare alaturi de echipa in-house a brandului. Impreuna scanam si identificam tendintele care sunt relevante pentru noi si deci pot fi explorate mentinand ADN-ul brandului. Dupa ce stabilim o poveste, definim culorile si alegem ce tip de forme vor fi inserate in colectie. Apoi, rolul meu este sa ma asigur ca designerii nostri vor traduce aceste directii in executii, ce variaza de la subtil la indraznet, pentru a oferi o gama cat mai variata. Ca director de creatie trebuie sa asigur coerenta brandului in toate piesele pe care le realizam si iubesc aceasta provocare. Printre ceilalti factori care ma ajuta sa-mi gasesc inspiratia se afla muzica, scena de arta, arhitectura si calatoriile. Pana acum nu am ramas niciodata in pana de idei!

H.B.: Cum ati descrie colectia Swarovski pentru toamna-iarna 2017/18?

N.C.: Aceasta colectie completeaza seria noastra despre orase; cele mai multe persoane traiesc acum in mediul urban si am vrut sa surprind energia lui extraordinara. Piesele celebreaza orasele in general, reflectand asupra aspectelor ce le fac atat de interesante. Acest lucru se traduce in trei inspiratii principale si mai multe accesorii ce vor infrumuseta femeile atat ziua, cat si seara si vor aduce un plus de stralucire, indiferent de look, stare de spirit sau stil. Una dintre inspiratii este arhitectura, sugerata prin forme circulare si organice, dar si prin nuante de albastru si verde ce evoca prezenta naturii in orase, de exemplu, sub forma de gradini verticale. O alta parte are un puternic spirit ludic, cu emoji, siluete jucause sau desene colorate. Si mai este o parte inspirata de sarbatorile din oras, cu focuri de artificii si motive stelare ideale pentru sezonul Sarbatorilor.

H.B.: Care este cea mai importanta tendinta actuala din domeniul bijuteriilor?

N.C.: La modul general, as spune ca personalizarea. Intr-un moment in care toata lumea ii urmareste pe ceilalti pe Instagram sau pe alte canale social media, se cauta intens piese unice, produse personalizabile. Din acest motiv am proiectat Swarovski Remix Collection. Multumita inchizatorilor magnetice de la ambele capete se pot crea coliere lungi sau coliere cu mai multe siraguri. Sunt piese ce reflecta spiritul versatil al brandului. Si sunt o invitatie la distractie!

H.B.: Care este cel mai mare risc pe care vi l-ati asumat cu un design?

N.C.: Stiti, ma consider extrem de norocoasa sa lucrez intr-un mediu creativ si sa proiectez piese care, in cele din urma, aduc o doza de stralucire in viata de zi cu zi a femeilor. De aceea, riscul pare foarte scazut. Cea mai rea situatie ar fi sa se repete anumite piese, asa ca este esential sa fiu inconjurata de o echipa creativa si extrem de diversa din toate punctele de vedere, de la nationalitate la mediu de lucru si stil. Lucrand pentru un brand global cu o mostenire atat de bogata, ceea ce ma motiveaza in fiecare zi este sa-i actualizez limbajul, sa incorporez prospetimea si indrazneala ideilor noi pentru a aduce un twist esteticii sale usor recognoscibile.

H.B.: Ce designeri admirati in prezent?

N.C.: Sunt atat de multi. Am iubit dintotdeauna ce face Stella McCartney, colectiile Alexander McQueen si Costume National, dar ma atrag si scenele de moda in crestere, cum ar fi cea australiana sau cea turceasca, bine reprezentata de Arzu Kaprol. In general, imi place cand designerii imping granitele pentru a crea un univers foarte personal. Intotdeauna ii incurajez pe oameni sa-si evidentieze particularitatile – acolo este puterea lor.

H.B.: Care este piesa dumneavoastra preferata din cutia cu bijuterii?

N.C.: Nu ma pot rezuma la una singura. Obiectele mele preferate in acest moment sunt inelele fine purtate pe degete diferite, cum ar fi modelele Vittore, Frisson, Delta sau Henrietta, astfel incat sa se inmulteasca sursele de stralucire intr-un mod cool si subtil. Imi place sa le ofer forta adaugand o piesa ceva mai indrazneata, precum inelele Highness sau Huge. De asemenea, nu ies din casa fara bratari masive. In acest sezon o iubesc in mod special pe cea denumita High Class. Si pentru a definitiva o tinuta, un colier ce urmeaza linia decolteului va ilumina chipul si va deveni parte integranta a outfitului.

H.B.: Care este in opinia dumneavoastra echivalentul rochiei negre in universul bijuteriilor?

N.C.: As spune ca o bratara sau un inel statement – ambele sunt piese cu atitudine.

H.B.: Puteti sa ne oferiti cateva recomandari de purtare a bijuteriilor?

N.C.: Incurajez toate femeile sa-si exploreze diverse laturi si sa fie indraznete. Bijuteriile ar trebui sa fie un aliat care va ajuta sa faceti cu usurinta trecerea de la un look office la unul de petrecere, un look pentru momentele in care va doriti sa iesiti in evidenta si sa fiti remarcate. Si cat timp ramaneti sincere cu voi inseva, nu puteti da gres.

H.B.: Ce sfat i-ati da unei femei care-si doreste sa investeasca intr-o bijuterie atemporala?

N.C.: Depinde de stilul ei, dar un inel cocktail cum este Homeric din colectia Swarovski pentru toamna-iarna 2017/18 sau o bratara statement sunt optiuni demne de luat in calcul. Eu le numesc piese conversationale: imi place ideea ca vor atrage atentia oamenilor si pot deveni un subiect de discutie.

H.B.: Care au fost strategiile pentru a atrage reprezentantii generatiei Y si Z in universul Swarovski?

N.C.: Mai intai prin designul creativ al diverselor accesorii, precum cele din colectia Swarovski Remix. Apoi, am inceput o reorientare puternica spre zona de digital si ne straduim sa interactionam cu millenialii prin elemente care ii atrag. Asa se face ca lucram cu un grup cool de talente, incepand cu Karlie Kloss, ambasadoarea noastra de brand.

H.B.: Ce parere aveti despre felul in care este perceput luxul in zilele noastre?

N.C.: Luxul merge dincolo de produse, cred ca s-a transformat intr-o experienta. Inseamna maiestrie, servicii impecabile si atentie la detalii. Ma bucur sa fac parte dintr-o companie care-si doreste sa faca accesibila aceasta experienta unui public larg. Fondatorul Swarovski isi propusese, de fapt, sa creeze un diamant pentru fiecare femeie. Aceasta este puterea magica a cristalului: de a oferi stralucire tuturor.

Articol aparut in numarul de decembrie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Swarovski by Shourouk”!

Foto: Prin amabilitatea Swarovski

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here