Cum puteti combate stresul iernii

0
144
cum sa combateti stresul iernii

Iarna este unul dintre cele mai grele momente ale anului pentru a ramane sanatosi din punct de vedere fizic, mental si emotional. Temperaturile scazute, vantul puternic, zapada reprezinta un stres pentru organism. Din fericire, cateva ajustari inteligente in dieta si stilul de viata va pot ajuta sa dati un boost metabolismului si sa treceti mai usor peste provocarile sezonului rece

Mancati suficient

Iarna nu este un moment prielnic pentru diete hipocalorice. Cand mancati mai putin, metabolismul incetineste si corpul se raceste. Consumati alimente de calitate buna, pentru a va mentine metabolismul eficient. Un indice al faptului ca nu mancati suficient sau ca nu consumati macronutrienti in cantitate corecta este daca aveti adesea mainile si picioarele reci.

Dormiti mai mult

Intr-o lume ideala, oamenii ar deveni mai putin activi in lunile de iarna, consumand mai putina energie si dormind mai mult. Daca programul de lucru va permite mai mult somn, profitati! Daca nu, asigurati-va ca va odihniti cel putin 7 ore pe noapte si pana la 9 ore in weekend. Pentru optimizarea somnului, serviti cina cu 2-3 ore inainte de culcare si luati un supliment de magneziu in jurul aceleiasi ore.

Evitati grasimile PUFA

Grasimile polinesaturate (PUFA) au efect negativ asupra tiroidei, organul responsabil pentru reglarea metabolismului si producerea caldurii in organism. Ele se gasesc in multe tipuri de ulei, precum cel de canola, de porumb, de soia si chiar cel de peste. Evitati aceste grasimi ori de cate ori este posibil, preferand uleiul de masline si de cocos.

Beti cafeaua la orele diminetii

Consumata la momentul potrivit al zilei si din boabe de calitate superioara, cafeaua are proprietati ce stimuleaza metabolismul, dar evitati sa o beti la sfarsitul zilei, mai ales daca aveti o problema de dormit.

Recurgeti la masaje pentru zonele tensionate

Incercati sa descoperiti care este motivul aparitiei zonele tensionate. Adesea ele sunt legate direct de stres, care poate afecta diferite parti ale corpului. Stresul legat de siguranta si securitate se poate manifesta in partea inferioara a spatelui si a soldurilor, in timp ce stresul legat de relatii si probleme de comunicare se poate manifesta in piept si zona gatului.

Optati pentru saune cu infrarosu

Saunele infrarosii folosesc o caldura mai mica ce patrunde in straturile mai profunde ale corpului in comparatie cu saunele traditionale sau cele cu aburi. Puteti experimenta astfel beneficiile pentru mai mult timp si obtine o transpiratie profunda.

Fiti active

Iesiti afara atunci cand puteti, fie ca este vorba de o plimbare pana la locul de munca in zilele mai calduroase, fie o excursie sau o alergare usoara in weekend. Ideal ar fi sa combinati exercitiile la sala de forta cu yoga si cardio, fara a exagera. Antrenamentele excesive va pot incetini metabolismul. Ascultati-va corpul. Nu trebuie sa apelati la o cafea extra pentru a va duce la sala. Daca va simtiti slabita, odihniti-va pentru a fi in forma a doua zi.

Bucurati-va de soare in zilele senine

Iesiti afara si stati direct in lumina soarelui, insa nu uitati sa aplicati pe piele crema cu factor de protectie.

Apelati la bai cu sare Epsom

Baile calde in apa cu sare Epsom o data sau de doua ori pe saptamana au numeroase beneficii: cresc nivelul de magneziu, reduc stresul si incalzesc corpul. Adaugati uleiuri esentiale sau esente de flori in cada pentru un impact energetic mai profund.

Evadati

Daca aveti ocazia, alegeti o destinatie de calatorie calda si insorita. O saptamana sau un weekend prelungit pot face minuni pentru minte si trup. Luati o pauza de la social media in vacanta.

Cititi si: „7 secrete de ingrijire pe care trebuie sa le aplicati iarna”!

Foto: Imaxtree

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here