Cum să evitați febra musculară după ce efectuați antrenament fizic

No pain, no gain? Specialiștii spun că disconfortul muscular poate fi ocolit

0
50
Fila

Ați făcut o pauză mare de antrenament și, după doar o ședință de exercițiu fizic, v-ați trezit cu febră musculară? Unele persoane se plâng din pricina disconfortului, altele se bucură, considerând că este un semn bun că antrenamentul a fost eficient și că lucrează mușchii.„Fenomenul se manifestă sub forma unor dureri puternice și unui tonus sporit la nivelul mușchilor antrenați. Ea poate fi provocată de un antrenament intens sau poate apărea ca urmare a practicării unei activități sportive noi, cu care organismul încă nu s-a obișnuit. Ea poate apărea ca manifestare și după un interval de 24-72 ore de la efectuarea antrenamentului”, explică Flavius Ursachi, Head Coach la Bodyshape Transformation Center.

Care sunt cauzele febrei musculare?

Febra musculară este provocată de reacția musculaturii la tipul de exerciții și mișcări efectuate. Astfel, în anumite situații, pot apărea microleziuni la nivelul fibrelor musculare, care indică faptul că musculatura crește în volum. În plus, o dată cu producerea hipertrofiei, musculatura devine mai puternică, iar organismul activează febra musculară ca sistem de adaptare pentru eforturile intense care vor fi depuse în continuare. O cauză mai puțin frecventă a febrei musculare poate fi reprezentată de concentrația sporită de acid lactic la nivelul mușchilor pe care lucrați. Această ipoteză este respinsă, de regulă, de specialiști, pentru că volumul acidului lactic scade imediat după efectuarea exercițiilor la sala de fitness, fiind astfel doar o manifestare temporară.

Remedii dovedite

Dacă ați auzit numeroase mituri legate de posibilele remedii pentru febra musculară, dar iată-le pe cele eficiente:

  1. Faceți-vă un plan de antrenament cu exerciții care cresc gradual în intensitate

2. Efectuați un duș rece după antrenament. Acesta ameliorează simptomele specifice febrei musculare care se manifestă imediat și le previne pe cele aferente febrei apărute ulterior prin îmbunătățirea circulației sângelui. În plus, determină o mai bună vascularizare a zonelor inflamate, contribuind astfel la refacerea rapidă a fibrei musculare.

3. Luați suplimente de vitamina C, cu rol antiinflamator.

 

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here