Cum să eviți depresia în timpul izolării, conform specialiștilor

0

Izolarea la domiciliu aduce după sine o schimbare radicală a stilului de viață pentru mulți dintre noi. Statul în casă poate crea stări de anxietate și chiar depresie. Iată cum să eviți depresia în timpul izolării, conform specialiștilor.

Stresul generat de pericolul îmbolnăvirii și informațiile pe care le afli zilnic pot avea un impact psihic și emoțional considerabil. Totul depinde, în mare parte, de individ. „Izolarea este mai problematică pentru persoanele care își găsesc echilibrul emoțional în activități fizice decât pentru cele care sunt mai puțin active și își găsesc confort în situații mai puțin solicitante. În ceea ce privește riscul din punct de vedere psihic și emoțional, vorbim de anxietate, simptomatologie depresivă sau chiar consum cantitativ de substanțe psihoactive sau alcool”, explică medicul psiholog Carla Chebuțiu.

Cum te poți feri de rutină

Derulează-ți viața socială în mediul online. Te poți reconecta chiar și cu prieteni cu care am pierdut legătura. Poți privi situația ca pe o oportunitate de a te dezvolta personal, de a-ți îmbogăți cunoștințele și, de ce nu, de a învăța lucruri noi. Creativitatea poate fi colacul de salvare în situația curentă.

„Activitatea fizică, sportul, reprezintă o unealtă foarte bună pentru bunăstarea fizică și psihică. Când spun sport, mă refer chiar și la dansul prin casă ascultând muzica preferată. Pentru norocoșii care se află în izolare cu partenerul, recomand intimitatea, vizionarea de filme și discuții relaxante care să-i ajute în solidificarea relației”, recomandă specialistul.

Ce gen de activități sunt recomandate în această perioadă

„Având în vedere că este dificil să ne facem planuri pe termen lung, neștiind cum vor evolua lucrurile, nu strică să îți faci un program pentru câteva zile care sa includă atât activități plăcute, cât și activități necesare: curățenie, îngrijire personală, sport, citit, filme, ș.a.m.d., în funcție de preferințele fiecăruia.
Este important să identifici ceea ce îți face plăcere și să nu te iei neapărat după activitățile propuse de prieteni sau specialiști, deoarece este posibil să nu ți se potrivească”, dezvăluie psihologul Carla Chebuțiu.

Cum te pot afecta știrile din punct de vedere psihic

Expunerea la știri poate amplifica anxietatea din pricina centrării asupra aspectelor negative/catastrofice, de aceea este important să o limitezi. O minte anxioasă este predispusă să preia informațiile negative și să ignore informațiile pozitive. Ține cont de sursele din care îți iei informația. „Încurajez consultatea site-urilor specializate, cum ar fi World Health Organization sau site-ul Ministerului Sănătății”, adaugă specialistul.

Care sunt primele semne ale depresiei? Ce ar trebui să faci atunci când le observi

Primele semne ale depresiei pot varia. „Dacă ai probleme legate de somn (insomnie/hipersomnie) aproape în fiecare zi, modificări de apetit corelat cu modificări ale greutății însoțite de diminuarea capacității de concentrare, de atenție, sentimente de culpă inadecvate sau excesive, autoreproș, lipsă de energie aproape în fiecare zi, ar fi de preferat să consulți un specialist”, precizează Carla Chebuțiu, care oferă consultații gratuite pe platforma www.medicipentruromania.ro.

Sursa foto: Unsplash

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here