Cum sa va motivati sa mergeti la sala

0
136
cum sa va motivati sa mergeti la sala

V-ati facut un abonament nou la sala sau va pregatiti sa il achizitionati? Iata cum sa va tineti de programul de antrenamente, fara sa renuntati dupa prima saptamana!
Se apropie finalul de an si v-ati propus sa incepeti sa mergeti la sala cat mai curand, pentru a pasi in noul an cu dreptul? Festinurile din luna decembrie au lasat urme pe silueta duneavoastra? Rezolutiile nerealiste de la inceputul anului alimenteaza deznadejea ce apare la jumatatea lunii ianuarie, cand realizati ca un obicei sanatos nu este atat de usor de adoptat. Dar, pentru ca efortul fizic aduce beneficii multiple asupra organismului si va recomandam sa il incorporati in rutina dumneavoastra, am cerut sfatul catorva specialisti despre cum sa va stimulati motivatia, si deci sansele, de a vizita sala de fitness sau de a face sport mai mult in urmatorul an.

Cele rele sa se spele. „Dupa o luna plina de sarbatori si festinuri culinare, cum e decembrie, este momentul bun sa incepeti o cura de detoxifiere combinata cu efort aerob, prin activitati fizice ce cresc frecventa cardiaca: alergare pe banda, clase de aerobic, indoor cycling s.a.”, spune Cristian Baltaretu, instructor de fitness si managerul departamentului de fitness si nutritie la Viva Sport Club.

Setati praguri masurabile. Incearcati sa va gasiti motivatia prin atingerea unor praguri. De exemplu, veti avea mai multe sanse de reusita spunandu-va „vreau sa slabesc 5 kilograme pana in luna iunie”, decat „vreau sa fiu mai slaba pana in luna iunie”. Ce este masurabil, poate fi imbunatatit, precizeaza instructorul Baltaretu.

Antrenati-va dupa bunul plac. Fiecare persoana este diferita si nu oricui ii place acelasi tip de activitate fizica, asa ca luati-va timp sa descoperiti ce vi se potriveste. Box, dans, pilates, inot, tenis? Un antrenament eficient nu implica doar aparate de fitness.

Faceti-va prieteni noi. „Factorul social poate fi unul dintre motivele pentru care sa mergeti la sala motivat“, spune Cristina Constantinescu, instructor de group fitness la World Class. Dacă sunteți una dintre persoanele care nu se regaseste in sala de forta, incercati clasele de grup, orele de cycling sau inotul la piscina. Dezvoltati-va un hobby nou si veti observa dupa cateva luni o transformare radicala a corpului, un nou tonus muscular si un nou grup de prieteni.

Luati in calcul un antrenor personal. Alegeti-va antrenorul care va motiveaza cel mai bine si urmati sfaturile de nutritie pe care vi le ofera.

Alegeti un playlist potrivit. „Muzica va poate ajuta sa iesiti din starea latenta”, spune Cristina Constantinescu. Ascultati hip-hop, r&b, rap, rock sau orice va face sa va simtiti de neoprit.

Tineti cont de beneficiile colaterale. „Nu doar greutatea de pe cantar se va schimba. Veti observa imbunatatiri in ceea ce priveste flexibilitatea, tonusul muscular si nivelul general de energie. Toate acestea pot fi o reala motivatie sa continuati antrenamentele”, spune Cristian Baltaretu.

Cititi si: “Cele mai bune zile din saptamana pentru a face sport”!

Foto: Imaxtree (Moncler Gamme Rouge toamna/iarna 2017/2018)

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here