Cum va adaptati mai rapid unui nou loc de munca

0
loc de munca nou

Prima zi la un nou loc de munca, dar si lunile care ii urmeaza, poate fi inceputul unui capitol nou si plin de oportunitati in cariera, dar si o perioada stresanta, in care trebuie sa va adaptati unui nou mediu de lucru, colegilor noi si diferitelor responsabilitati.

In momentul in care parasiti un mediu de lucru familiar, in care va stiati colegii, aveati o rutina si niste responsabilitati trasate clar, teama de necunoscut va poate impiedica sa va adaptati rapid schimbarii. In plus, persoanele mai retrase sau timide sunt cele care resimt din plin efectele unei astfel de schimbari. Insa oricine se regaseste, cel putin o data, intr-o astfel de situatie, in care ajuta sa stiti ce puteti face pentru ca tranzitia sa devina mai usoara, sa va integrati rapid in echipa si sa construiti relatii durabile cu cei din jurul vostru.

Fiti deschisa si prietenoasa cu noii colegi

Colegii de la locul de munca isi vor forma o parere despre dumneavoastra inca din primele interactiuni cu ei. De aceea, ar trebui sa fiti deschisa si amabila cu ei, sa participati la activitatile de socializare si sa nu fiti foarte retrasa, chiar daca nu va vine usor sa interactionati deschis cu persoane pe care nu le cunoasteti.

Puteti lua initiativa si sa va invitati colegele de birou la una dintre aceste activitati distractive si relaxante. Dansul, escalada, un tratament de relaxare la SPA sau o runda de antrenamente la patinoar pot fi solutia pentru a sparge gheata cu colegele de munca si a descoperi pasiuni pe care le aveti in comun.

Nu va temeti sa puneti intrebari

Adaptarea la un nou ritm de munca, obisnuirea cu noile sarcini de lucru sau programe folosite de companie pot pune presiune chiar si pe cea mai competenta femeie. Iar daca va dati silinta sa faceti totul de una singura, veti resimti cu atat mai intens stresul. Nu va temeti sa intrebati atunci cand nu stiti ceva si sa le cereti ajutorul colegilor mai vechi pentru a rezolva o problema. Incercati sa invatati cat mai mult de la cei din jur si veti observa ca ei vor incepe sa aprecieze efortul pe care il depuneti.

Adoptati o atitudine neutra fata de colegi

Cea mai buna atitudine pentru a evita conflictele, mai ales la inceput de drum, este una neutra. Incercati sa nu interveniti in disputele dintre colegi sau sa luati partea cuiva, mai ales daca nu stiti ambele versiuni ale motivului disputei. De asemenea, evitati sa va lasati prinsa in discutii rauvoitoare la adresa unor colegi. Increderea, chiar si la locul de munca, trebuie castigata, iar barfele sau comentariile despre ceilalti colegi sunt cea mai simpla cale pentru a pierde increderea celor din jur.

Invatati regulile de comunicare din birou

Fiecare companie are propriile reguli cand vine vorba de comunicarea ierarhica sau intre colegi si este bine sa stiti de la bun inceput care sunt normele aplicate de toti. Superiorul este cel care ar trebui sa va aduca la cunostinta care sunt protocoalele pe care trebuie sa le respectati, fie ele si informale. Aflati cu cine trebuie sa vorbiti daca aveti de luat o decizie legata de o sarcina de lucru sau cine se ocupa de proiectele la care lucrati, care sunt adresele lor de e-mail sau numerele de telefon.

Concentrati-va asupra aspectelor pozitive ale noului job

Stresul si oboseala pe care le aduce un nou loc de munca isi pot spune cuvantul, chiar si dupa cateva zile. Este momentul in care veti avea tot felul de ganduri: ca jobul respectiv nu vi se potriveste, ca nu va veti adapta la colectiv sau ca veti da gres in atingerea obiectivelor de performanta. Este o etapa normala, prin care trec foarte multe persoane la schimbarea jobului. De aceea, este important sa va concentrati asupra lucrurilor pozitive pe care le aduce noua functie, sa va reamintiti toate motivele pentru care ati acceptat jobul si, nu in ultimul rand, sa hotarati sa va acordati timp si indulgenta pentru a va adapta.

Daca tineti cont de aceste sfaturi, tranzitia si adaptarea la un nou mediu de lucru vor fi mult mai usoare si veti reusi sa va integrati mai repede in colectivul de la serviciu. Retineti ca orice schimbare de asemenea natura necesita timp, dar si implicare, asa ca porniti la drum cu incredere si optimism.

 

Cititi si: 5 obiceiuri relaxante de introdus in rutina voastra incepand cu noul an

 

Sursa foto: Shutterstock/Copyright:ImYanis

(P) Articol realizat împreună cu 7card

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here