De ce nu te mai trezeste cafeaua ca inainte. Ce ai facut gresit pana acum

0
33

de-ce-nu-te-trezeste-cafeaua

Daca iti place sa iti incepi diminetile cu o cana de cafea fierbinte, nu esti singura. Cafeaua este cea mai populara bautura din lume si nu e de mirare, daca ne uitam putin la cifre: zilnic, in lume se beau 1,4 miliarde de cani, boabele de cafea sunt cultivate in peste 50 de tari de pe glob, jumatate din populatia Americii consuma in medie 3 cani si jumatate pe zi.

Bem cafea dimineata, pentru a ne da un boost de energie cat sa ne incepem ziua bine, cand avem de terminat un proiect important si trebuie sa rezistam pana tarziu in noapte, dar si cand simtim ca ni se inchid ochii la birou. Insa stiinta ne arata ca ne-am baut cafeaua gresit pana acum. Nu numai orele la care o consumam sunt gresite, ci si felul in care o preparam. Iata ce trebuie sa faci pentru a profita din plin de efectele benefice ale cafelei:

Cum prepari rapid si corect o cafea buna

Cand te grabesti sa ajungi la serviciu dimineata, prepararea cafelei devine mai mult un automatism. Pui ibricul pe foc si adaugi cafeaua cand apa da in fiert. Insa ritualul de preparare a cafelei este mult mai complex de atat si rareori avem suficient timp pentru a o prepara corect. Asa se face ca nu profitam intotdeauna de toate proprietatile ei. Daca iti place sa iti bei mereu cafeaua acasa si ai standarde ridicate in ceea ce priveste gustul acesteia, poti alege un astfel de aparat, cu ajutorul caruia poti obtine o cafea tare si aromata mai rapid si cu mai putin efort. In plus, poti experimenta cu mai multe specialitati si arome, astfel incat sa iti faci fiecare dimineata mai interesanta.

Care este ora ideala pentru a bea cafeaua

Ritmul circadian sau ceasul biologic este cel care ne spune cand este timpul sa ne trezim, sa mancam sau sa ne culcam. In momentul in care te trezesti, organismul incepe sa produca un hormon numit cortizon, cunoscut si ca „hormonul stresului”, care te trezeste in mod natural. Nivelul de cortizon din organism este cel mai mare intre orele 8 si 9 dimineata, cand corpul tau se energizeaza in mod natural. Ai putea crede ca o ceasca de cafea este cea mai buna metoda pentru a-ti ajuta organismul, insa neurologul Steven Miller a demonstrat ca, de fapt, daca bei cafea cand  organismul inca secreta cortizon, ai sanse mai mari sa devii imun la cofeina si organismul tau sa nu ii mai recunoasca efectele.

Cea mai buna ora pentru a-ti bea prima cafea este intre 9 si 11.30 dimineata. Nivelul de cortizon mai creste intre 12-13 si 17.30-18.30 dupa amiaza, asa ca si aceste ore sunt de evitat cand vrei sa te bucuri de o ceasca de cafea. Ritmul circadian si secretia de cortizon nu sunt influentate de programul tau de somn, ci de lumina de afara, asa ca toate persoanele sunt afectate in egala masura. Indiferent de ora la care te trezesti, nivelul de cortizon creste cu 50% in prima ora, asa ca este bine sa astepti o ora pana cand sa bei prima cafea, daca vrei sa te energizezi mai bine.

Care este cantitatea ideala de cafea pe zi

Este greu de estimat cate cesti sau cani de cafea este recomandat sa bei intr-o zi, pentru ca diferentele dintre un latte macchiato si o cana de cafea neagra sunt mari. Un studiu al Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentelor arata ca este indicat sa consumi maximum 200 de mg de cofeina zilnic, din cafea, ceai sau ciocolata. Limita maxima admisa este de 400 de mg, dar pe termen lung poate provoca probleme de sanatate. Cat inseamna insa 400 de mg de cofeina? Un shot de espresso are 80 de mg de cofeina, ceea ce inseamna ca nu ar trebui sa depasesti 4 cesti de cafea pe zi.

Cum iti poti face cafeaua mai aromata si mai sanatoasa

Exista numeroase arome care dau o savoare aparte cafelei tale. De la scortisoara, lapte, cuisoare, praf de nuca sau vanilie, toate pot fi folosite pentru a-ti face mai gustos ritualul de dimineata. Ai grija sa alegi ingrediente naturale, pentru a nu incarca o bautura sanatoasa cu E-uri.

Uleiul de cocos este o alta optiune cu beneficii uimitoare. Acesta imbunatateste digestia, favorizeaza arderea grasimilor si reduce stresul. In plus, nu are un gust sau un miros pregnant, astfel incat nici nu ii vei simti gustul in cafea, dar organismul tau va resimti din plin efectele. O lingurita de ulei de cocos in cafeaua ta zilnica te fereste de boli neurologice, precum Alzheimer sau dementa, dar iti ofera si un plus de energie pe langa cea pe care ti-o iei din cafea.

Nu mai indulci cafeaua cu zahar

Zaharul are un efect similar cu cel al cofeinei asupra organismului, doar ca este mult mai periculos. Daca nu poti sa iti bei cafeaua simpla, incearca sa o indulcesti cu o lingurita de miere. Aceasta trebuie adaugata cand cafeaua este calduta, nu fierbinte, deoarece mierea devine toxica pentru organism, la temperaturi inalte.

 

 

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: astarot

(P) Articol realizat împreună cu philips.ro

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here