Designerul de modă Johanna Ortiz: „ Sustenabilitatea este despre anduranță chibzuită în acțiuni deopotrivă mari și mici”

0

Pentru sezonul festiv, cunoscutul designer de modă columbian Johanna Ortiz a colaborat cu Nespresso și, astfel, a rezultat “Gifts of The Forest”, o colecție de cafea și de accesorii în ediție limitată.

“Când am proiectat colecția, mi-am dorit să surprind frumusețea pădurii în fiecare obiect, încorporând copertine bogate de copaci și tonuri întunecate de pământ în designurile mele. A fost un proces și un parteneriat de care m-am bucurat foarte mult”, a spus Johanna Ortiz.

Colecția “Gifts of The Forest” conține trei noi sortimente de cafea – Forest Black, Forest Almond Flavour si Forest Fruit Flavour –, dar și o selecție de cadouri și accesorii superbe ce includ un travel mug NOMAD, faimosul calendar advent Nespresso, o geantă tote reversibilă din bumbac organic și o agenda superbă, creată din materiale reciclate. Produsele sunt disponibile în toate punctele de vânzare Nespresso și online.

Cu ocazia acestei colaborări, am avut ocazia de a realiza un interviu cu celebrul designer care ne-a povestit despre ea, despre procesul ei de creație, dar și despre motivele care au făcut-o să fie parte a acestui parteneriat.

Estetica și influențele sud-americane se regăsesc în munca ta. Cât de importantă este pentru tine moștenirea culturală în artă?

Moștenirea culturală aduce autenticitate în toate formele de artă. Legat de modă, mă pot gândi la câteva exemple în care succesul comercial și creativ are legătură cu investigarea culturii regionale în toate formele sale. Moda americană a luat amploare când designerii din New York au lăsat în spate subtilitățile modei couture parizine și au început să creeze piese sport cu note elegante, ușor de purtat. Cred că același lucru se întâmplă în acest moment în America Latină. Ne îndreptăm privirea spre particularitățile regiunii noastre, dar și spre spiritul oamenilor noștri. Cred că femeile latine sunt extrem de fascinante și complexe. Este o plăcere să încerc să captez esența aceea într-o formă sartorială.

Cine este peroana care ți-a influențat cariera în mod decisiv?

Sunt atât persoane din jurul meu cât și din exterior, aș spune. În 2014, Lauren Santo Domingo a crezut în designul nostru și în ADN-ul brandului nostru. Ea mi-a oferit un exemplu despre cum să susținem un business, despre tenacitate și o viziune clară – părți egale de determinare, curiozitate și generozitate prin descoperirea talentului în lume.

Ce este predominant în munca ta: emoția, exoticul, sau compoziția abordării artistice?

Emoția este cea mai importantă dintre toate cele trei – este esențială pentru bazele oricărei colecții. Ne dorim să creăm o stare cu ajutorul tuturor pieselor din poveste – inspirație, culoare, materiale, styling, fotografie – fiecare element este menit să creeze o senzație. Liniile compoziționale servesc la stabilirea continuității de la un sezon la altul; să menții și să fii constat cu ADN-ul tău, fiind în același timp atent să existe o evoluție a brandului – cred că aici este este locul în care cunoștințele tehnice și un background solid din punct de vedere al design-ului sunt foarte importante.

Feminitatea creațiilor tale face notă discordantă în aceste vremuri androgine din punct de vedere al design-ului – liniile masculine și sculpturale sunt foarte des prezente în colecțiile multor designeri. Cum ai reușit să te impui cu atâta grație și culoare în această industrie?

Prin autenticitate, care este, în final, singura care rezistă. Femeile care ajung să poarte creațiile Johanna Ortiz aleg să facă acest lucru pentru că esența brandului rezonează cu ele – feminine, vesele și elegante. Mă simt încrezătoare în echilibrul pe care încerc să-l mențin, între elementul de noutate și stilul nostru consacrat.

Ce înseamnă sustenabilitatea pentru tine, în modă și artă?

Sustenabilitatea este despre anduranță chibzuită în acțiuni deopotrivă mari și mici. Planeta are nevoie de implicarea noastră – să acționăm responsabil, cu grijă constantă.

Comunitățile noastre, locale și globale, au nevoie să fie sprijinite pentru a proteja meșteșugurile străvechi, meseriile și moștenirile culturale. Sustenabilitatea ne ghidează modelul de business, așa încât fiecare acțiune și proces să asigure succesul brandului pe termen lung. De la macro la micro, scopul este să păstrăm cât de mult putem pentru generațiile viitoare.

Toate piesele pe care le creezi sunt făcute în Columbia. Cum influențează asta moda locală și industria de producție?

Made in Colombia este mai mult decât un tagline – este o sursă de inspirație și mândrie pentru munca noastră. Suntem foarte mândri să investim în moștenirea noastră culturală producând local, creând locuri de muncă, contribuind la dezvoltarea femeilor și crescându-ne artizanii. Valoarea pe care o dăm produselor nostre prin faptul că sunt făcute în Columbia vine din faptul că putem fi atenți la fiecare detaliu, în timp ce generăm noi locuri de muncă și creștem odată cu oamenii noștri.

Ce rol joacă cafeaua în viața ta? Cum este să trăiești într-o țară atât de renumită în ceea ce privește cultivarea cafelei?

Cafeaua este parte din mândria noastră națională – ne oferă ocazia să ne arătăm dedicarea, munca susținută, bunul gust și minunile diversității naturale. Este foarte inspirațional să vezi cât de departe a ajuns cafeaua cultivată în Columbia odată cu această industrie și sper să se întâmple asta și în modă și design.

Poți să ne spui cum ai ajuns să lucrezi cu Nespresso și ce înseamnă această colaborare pentru tine?

Folosesc aparatul meu Nespresso zilnic și sunt foarte mândră să declar că am devenit o maestră a cappuccino-ului. Sunt foarte recunoascătoare că am creat o colecție care reprezintă frumusețea naturală a Columbiei, care încununează munca grea a celor care cultivă cafea. Să pot să fac asta și în același timp să pot să trimit o energie festivă peste tot în lume a fost o oportunitate fantastică, emoționantă.

Care sunt valorile pe care atât Johanna Ortiz și Nespresso le împărtășesc?

Din prima zi ne-am luat un angajament de lungă durată în ceea ce privește impactul social pozitiv a tot ceea ce facem. A stat la baza colaborării nostre. Valoarea și unicitatea brandului Nespresso este dată de pasiunea și grija pe care o pun în fiecare pas al procesului de obținere al cafelei, de la boabele verzi și până ajunge să fie savurată în ceașcă. Această atenție la detalii și integritatea lor a fost inspirațională pentru mine, a făcut ca această colaborare să fie o bucurie.

Ce aduce colaborarea cu Nespresso, din punct de vedere estetic și conceptual?

Am început cu frumusețea și bogăția coroanelor de copaci din pădure. Diversitatea nostră geografică crează un climat favorabil pentru  producția de cafea, așa încât a venit natural ca sursă de inspirație. Pădurea tropicală este deasă și fermecătoare, așa că am creat o poveste festivă, în nuanțele pământului, pentru a celebra sărbătorile. Există un echilibru foarte frumos între culorile luminoase și limbajul întunecat și adânc al pădurii, care se translatează și în profilul aromatic al cafelei cultivate în  pădurile tropicale din Columbia.

Colaborarea dintre Johanna Ortiz și Nespresso are la bază un țel comun: lupta activă împotriva schimbărilor climatice.

Sustenabilitatea este adânc înrădăcinată în practicile Nespresso, încă de la bun început. De mai bine de 20 de ani Nespresso s-a concentrat asupra protejării naturii prin proiecte agroforestiere menite să consolideze ecosistemele din regiunile consacrate pentru cultivarea cafelei de înaltă calitate. Pentru a duce acest lucru mai departe și pentru a sprijini comunitățile locale, la nivel global compania va contribui la protejarea a 10 milioane de copaci din Amazon, depășindu-și angajamentele agroforestiere din planul de sustenabilitate.  Pe plan local, alături de Nestle România, vor fi plantați peste 50 de mii de puieți de arbori în zonele tampon din jurul Parcului Național Cozia, ce până în 2050 vor neutraliza 10 mii de tone de CO2.

În 2021, 25 000 de molizi vor prinde rădăcină la Voineasa, urmand actiunii de  plantare a celor 30 000 de salcâmi în 2020, colectărilor repetate de deșeuri și primului studiu de biodiversitate pentru Parcul Național Cozia susținut de Nestlé, ca parte a proiectului Popas 2020. Astfel, iubitorii de cafea pot avea certitudinea că atunci când oferă în dar produsele Nespresso, contribuie la susținerea unei cauze de sustenabilitate extrem de importante și la protejarea mediului înconjurător.

Interviu de Mihaela Popescu
Traducere: Andreea Cipcă

 

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here