Dieta in luna exceselor

0
dieta in luna exceselor

Daca garderoba gandita pentru serile de petrecere include piese aproape de linia corpului, cu siguranta va doriti un profil perfect, asadar evitati inainte orice alimente care predispun la balonare.

Principalii inamici: indulcitorii artificiali, bauturile carbogazoase, alimente sarate, zahar, carbohidrati, lactate si, paradoxal, multe dintre cele mai sanatoase legume – inclusiv cruciferoasele (conopida, broccoli sau varza). „Chiar si legumele crude din salate pot favoriza aparitia balonarilor, asadar reduceti portiile de salata verde sau kale”, sfatuieste Larisa Petrini, health coach. Dar ce putem sa mancam? „Proteinele, combinate cu legume la gratar, grasimi sanatoase bogate in potasiu (avocado, banane), nuci, seminte care ajuta la digestie (in sau chia) si apa plata ca principala optiune pentru bauturi.”

PRE-PARTY: Nu plecati la petrecere cu stomacul gol! Este ceea ce sfatuiesc toti expertii in nutritie. „Asigurati-va ca in ziua respectiva ati mancat micul dejun si pranzul, plus o gustare dupa-amiaza. O solutie de avarie o poate reprezenta un baton proteic de calitate, cateva nuci sau o banana, pe care sa le consumati inainte sa ajungeti la party”, sfatuieste Larisa Petrini.

LA PARTY: Nu va grabiti sa ajungeti de la inceput, in acest context este mai avantajos sa intarziati, astfel ca nu veti consuma prea multe aperitive in asteptarea felului principal. Ce sa alegem din meniu pentru a minimiza aportul de calorii? „Tartar, masline, cruditati si fructe de mare. Ideal ar fi sa stabilim in avans cantitatea de mancare pe care dorim sa o consumam la petrecere si sa nu depasim acele cantitati. Foarte adesea mancam inconstient, din plictiseala sau pentru ca cei din jurul nostru mananca.”

Calorii ascunse. De obicei, cand luam in considerare caloriile consumate, uitam de bauturi. Nu faceti aceasta greseala, caci alcoolul poate reprezenta un adaos consistent de zaharuri. Daca tocmai ati ajuns la petrecere si aveti stomacul gol, cea mai buna idee este sa beti un Bloody Mary – sucul de rosii contribuie la scaderea senzatiei de foame. Apoi, pe parcursul serii, optati pentru acele bauturi cu continut caloric cat mai scazut. „Bauturile distilate, cum ar fi votca si tequila, sunt optiuni bune pentru ca au mai putine calorii. Vinul este si el o optiune buna, cel alb avand prioritate datorita cantitatii reduse de sulfiti, care pot da dureri nedorite de cap”, recomanda Larisa Petrini. De ce sa va feriti daca va preocupa silueta? „Berea si cocktailurile care contin siropuri sunt cele mai proaste optiuni, fara indoiala”, spune ea.

ARSENAL DE PARTY: Asigurati-va ca includeti in trusa de urgenta cateva suplimente alimentare precum melatonina (regleaza somnul) si valeriana, dar si ceaiul verde.

Pre- si post-party tips

Lil Bulgac, fashion editor

„Intotdeauna mananc inainte de o petrecere sau o noapte in club – aleg ceva consistent, mai degraba un burger decat o salata. Iar odata ce ma aflu la party, secretul pentru a rezista pana la ore tarzii este sa beau foarte multa apa, asa incat fiecare pahar de alcool sa fie urmat de un pahar cu apa. Nu beau sampanie sau prosecco pentru ca imi dau dureri de cap si evit in general cocktailurile si bauturile amestecate. Prefer Jägermeister on the rocks sau vodca mixata cu suc de mere sau de portocale, nu cu sucuri carbogazoase. A doua zi, beau multa apa, un ceai verde si iau un mic dejun cu oua posate si o pasta de avocado cu ulei de masline, eventual si somon, pentru grasimile sanatoase.”

Noemi Meilman, specialist PR

„Nu amestec bauturile la petreceri. Daca incep cu prosecco, prosecco beau toata seara si nu mai mult de trei pahare. Dar recunosc ca prefer Campari sau un cocktail cu Absolut Vodka, maximum doua pahare, pentru ca imi place sa fiu in control. In paralel, am grija sa ma hidratez, chiar daca nu beau multa apa in mod obisnuit. In ultimii ani, nu am mai petrecut atat de mult, incat sa fie nevoie de o perioada de refacere a doua zi, dar, atunci cand se intampla, Alka Seltzer face minuni – plus multa apa plata si ceai cu lamaie.”

Articol aparut in numarul de decembrie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Dieta fara gres pe care trebuie s-o testati in aceasta vara”!

Foto: Manole Sava (arhiva Harper’s BAZAAR Romania)

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here