Doing Well by Doing Good: Anca Ungureanu

0
133
doing well by doing good anca ungureanu

Ca Identity & Communication Director la UniCredit Bank, Anca Ungureanu face din sustinerea creativitatii o prioritate.

HARPER’S BAZAAR: Cand ai conturat ideea de „banca industriilor creative”, pe ce piloni te-ai bazat?

ANCA UNGUREANU: Avem un istoric de peste zece ani in sustinerea artei si culturii si ne-am implicat de-a lungul timpului in proiecte cu o doza mare de creativitate. Pozitionarea pe care ai mentionat-o a venit ca un pas firesc in povestea noastra de implicare in comunitate. si a venit si pe fondul unei emulatii conversationale in aceasta zona de creativitate. Recent s-a lansat Cartea albaa a industriilor creative, lumea a inceput sa vorbeasca mai mult despre industrii creative. Noi suntem sponsori la Romanian Design Week de patru editii, iar de anul acesta am sprijinit si Zain, „satelitul” de la Cluj al evenimentului. Apoi, Ghidul 24/7, realizat impreuna cu Decat o Revista, ne-a facut sa intelegem cat de important e pentru oameni sa citeasca despre exemple pozitive din antreprenoriatul creativ si sa afle despre intamplarile de viata ale altora. Vrem sa le aratam celor care au idei ca e OK sa aiba curaj, ca si altii au avut si ca desi se vor confrunta si cu lucruri mai putin placute, asta nu inseamna sa nu continue. Un pas mai departe am facut cu Romanian Stories, care a debutat ca primul blog notes pe Facebook al unei banci din Romania si care este acum o platforma online de povesti despre antreprenori creativi si despre proiectele in care noi suntem implicati, de la cartile de artist la Festivalul International de Teatru de la Sibiu. Am vrut sa fie o cartografie a implicarii in comunitate. Si tot acolo am dat nastere la Academia Mintilor Creative. Credem ca fiecare antreprenor care are curajul sa provoace mediul economic in care activeaza este o minte creativa. si e nevoie de multa creativitate astazi in antreprenoriat, indiferent daca ai o mica ferma de legume bio, o brutarie artizanala sau o fabrica de elemente pentru biciclete.

H.B.: Exista acum un context economic si social bun pentru sustinerea antreprenorilor creativi?
A.U.: Consumul a crescut. Mediul economic s-a mai stabilizat, fara ca asta sa insemne ca nu e dinamic. si exista o noua generatie, care calatoreste mai mult, vrea sa aiba un stil de viata mai flexibil si vine cu dorinta de a face lucrurile altfel decat au facut bunicii si parintii lor, de a contesta status quo-ul „Asa se face, intotdeauna a mers asa, de ce sa schimbam?”.

H.B.: Crezi ca aceasta generatie e si cea care va pune presiune asupra brandurilor sa fie mai responsabile social?
A.U.: Comunitatea a inceput sa te amendeze daca nu esti responsabil. Si poti ajunge sa fii exclus de pe shopping list. Oamenii sunt tot mai atenti la ce mananca, ce beau, ce poarta, cum a ajuns un obiect sau altul in mana lor. Iar consideration e mai important decat awareness. Oamenii te pot vedea ca brand, dar daca nu te iau in considerare sa te cumpere, degeaba existi.

H.B.: La finalul zilei, ce te bucura cel mai tare din toata activitatea ta de CSR?
A.U.: Pun bine capul pe perna pentru ca am reusit sa creez niste directii de implicare. Cand, impreuna cu colegii mei, am inceput proiecte de giving back to the community, nici nu stiam ca asa se numeste ceea ce faceam. Intre timp, UniCredit a avut, cred, o contributie importanta la crearea unei platforme pentru arta, cultura si creativitate.

H.B.: Ai un model personal in acest domeniu?
A.U.: Doi colectionari din Berlin, Erica Hoffmann si Christian Boros, care au reusit sa seteze un standard pentru ce inseamna o colectie privata de arta contemporana accesibila publicului, deci data inapoi catre comunitate. Iar in Statele Unite, familia Broad. Mi-am inceput anul 2016 stand la coada la Broad Museum, pe 1 ianuarie. Asa imi voi incepe si anul 2017.

Articol aparut in numarul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: „Doing Well by Doing Good: Cristina Batlan”!

Foto: Oltin Dogaru

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here