Doing Well by Doing Good: Cristina Batlan

0
742
doing well by doing good cristina batlan

Pentru directorul de creatie Cristina Batlan, cel mai bun vecin posibil al magazinului Musette de pe Calea Victoriei a devenit Kube Musette – teren de joaca pentru artisti ca Alexandru Radvan, Nona Inescu, Loreta Isac & Soap Art Kollectiv.

HARPER’S BAZAAR: De ce a hotarat Musette sa ofere un spatiu, in centrul Bucurestiului, pentru expozitii si alte proiecte artistice?

CRISTINA BATLAN: Povestea a inceput cu Art on Display, un proiect extraordinar initiat de Asociatia Ephemair in 2014. [Art on Display aduce in vitrine de magazine sau in spatii neutilizate expozitii si instalatii site specific, atragand atentia asupra nevoii artistilor de a-si revendica un spatiu vizibil si direct accesibil.] Tinerii care se ocupau de proiect ne-au solicitat spatiu temporar de expunere. Ne-am bucurat sa le punem la dispozitie vitrina magazinului de pe Calea Victoriei. I-am intrebat cine mai participa. Credeam ca toata lumea participa. Mi-au spus ca doar doua alte vitrine vor mai fi folosite. Sunt atatea spatii abandonate pe Calea Victoriei! Mi-am dat seama ca langa magazin si noi aveam un asemenea spatiu. L-am curatat si l-am dat spre utilizare. Am fi dat dovada de mult egoism daca n-am fi facut asta, daca am fi tinut un spatiu inchis in loc ca el sa fie folosit, de fapt, de toti cetatenii orasului. Pentru mine, e si o forma de libertate. Consider ca artistii sunt „o specie” mai nonconformista, mai putin supusa influentelor din jur. Cu cat exista mai multe locuri de acest fel, cu atat mai multi artisti vor putea sa se exprime pentru ca noi, ceilalti, sa avem acces la o gandire mai pura, la o forma de libertate.

H.B.: Sunt multe expozitii la Kube Musette, mereu vizibile din strada, prin peretii de sticla. Care a fost rationamentul din spatele deciziei de a expune proiectele doar 1-2 saptamani si de a le innoi permanent?

C.B.: Am pus la dispozitia artistilor spatiul gratuit si atunci am vrut sa dam ocazia cat mai multora sa se exprime. Facem o selectie pe baza de depuneri de proiecte si am stabilit timpul de expunere la 1 sau 2 saptamani, in functie de cat de complicat e proiectul.

H.B.: In general, arta nu e prima optiune a companiilor cand vine vorba despre CSR. De ce e pentru voi o optiune mai buna decat alte domenii?

C.B.: Musette e iubit in Romania. Suntem cea mai buna companie pe segmentul nostru. Am devenit asta pentru ca oamenii ne iubesc. E firesc sa intorci aceasta dragoste. Moda – asa cum vrem noi s-o facem, incercand sa vedem cum se transforma societatea si ce nevoi are clientul nostru – devine o forma de arta. Niciodata un client Musette nu cumpara un produs pentru ca nu are ce incalta. Il cumpara pentru ca ii place, pentru ca e bun, pentru ca simte ca poate sa fi e al lui pentru mult timp. Zilele acestea am lansat un Compendium – istoria Musette surprinsa intr-un album realizat de Marian Palie si Emilian Ciobanu pe baza arhivei noastre de imagini. [Albumul poate fi rasfoit in magazinele brandului.]

H.B.: Crezi ca ideea de giving back to the community a inceput sa castige teren in randul brandurilor de moda de la noi? De ce nu s-au urcat ele deja in acest tren?

C.B.: Asemenea actiuni tind sa nu fie profitabile nici la nivel material, nici la nivel de imagine, pentru ca zona artistica este una de nisa in Romania. Noi nu am asteptat nimic in schimbul acestui act. Ca si businessul Musette, a fost ceva natural, nascut dintr-un feeling mai degraba. Chiar si povestea numelui a avut acelasi curs simplu. M-am intrebat ce este acest spatiu. Un cub. Un cub cu pereti de sticla, prin care poti privi expozitia. Kube Musette, asadar.

H.B.: In ce alte moduri va preocupa responsabilitatea sociala?

C.B.: Tindem spre o productie sustenabila si incercam sa fim corecti fata de mediu si fata de societate. In zonele cu clima temperata, cum e Romania, pielea e cea care iti asigura confort termic. Insa se lucreaza in Italia la materiale care sa o inlocuiasca. Atunci cand acestea vor avea calitatea corecta, cu siguranta se vor regasi si in colectiile noastre. Pentru colectiile de primavara-vara avem deja mult bumbac. Asemenea incercari sunt la inceput. Putem gresi. Dar trebuie sa ne asumam riscul.

Articol aparut in numarul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR Romania. 

Cititi si: “Doing Well by Doing Good: Ioana Ciolacu”!

Foto: Oltin Dogaru

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here