Doing Well by Doing Good: Mihaela Abagief

0
66
doing well by doing good mihaela abagief

Avon este o organizatie in care giving back to the community e parte din ADN-ul businessului. Mihaela Abagief, Head of Sales Communication & Events, ne vorbeste despre implicare sub umbrela de women empowerement.

HARPER’S BAZAAR: Cum sunt stabilite strategiile de corporate social responsibility ale companiei?

MIHAELA ABAGIEF: Suntem recunoscuti la nivel global ca fiind Avon – The company for women si de aceea zona de implicare fi reasca a fost una in care sa imbunatatim standardul de viata al femeilor. In toate tarile in care suntem prezenti, ne-am concentrat pe lupta impotriva cancerului la san si impotriva violentei domestice, insa ma bucura ca ni se permite sa localizam campaniile de comunicare. In Romania, 9.000 de femei sunt diagnosticate anual cu o forma de cancer la san si se estimeaza ca la fiecare 30 de secunde o romanca e victima unui abuz.

H.B.: Cum alegeti proiectele in care va implicati?

M.A.: In cancerul la san, vorbim mai degraba despre depistare precoce, de aceea primeaza initiativele de dotare a centrelor medicale cu aparatura si programele de screening. Iar prin platforma de crowdfunding doneazacuavon. ro sprijinim, alaturi de voluntarii nostri, campanii de strangere de fonduri pentru victimele cancerului la san. In cazul violentei domestice, interventia presupune dotarea centrelor de adapost pentru victime, insa credem ca putem lupta pentru a preveni un abuz in familie si cand vorbim deschis si responsabil despre abuzurile in familie. De exemplu, am ales sa construim un parteneriat de lunga durata cu Fundatia Friends for Friends pentru Bursele Superscrieri, oferite pentru anchete jurnalistice despre violenta domestica. Asta pentru ca, in majoritatea cazurilor, presa romaneasca tabloidizeaza situatiile de violenta pe care le prezinta sau, mai rau, expune victima si astfel ea e supusa inca unui abuz. Prin acest program anual, cate trei echipe de jurnalisti au o bursa ce le permite sa isi aloce timp suficient pentru a analiza fenomenul in ansamblul lui si sa publice o ancheta documentata responsabil. Pana acum, cei 9 bursieri ne-au aratat motivele profunde pentru care unei femei ii e greu sa paraseasca o relatie abuziva, consecintele dramatice pe care le poate avea atitudinea de a nu te implica in familia altuia, dar si modelul unor centre de adapost care pot oferi cu adevarat sprijin.

H.B.: Cu ce dificultati va confruntati?

M.A.: Desi Romania este tara europeana cu cel mai ridicat nivel de mortalitate din cauza cancerului mamar, in continuare ne lovim de reticenta si o slaba implicare din partea comunitatii. Femeile inca mai cred ca aceasta boala nu li se poate intampla lor, nu sunt dispuse sa vorbeasca deschis despre acest subiect si nici sa participe la marsuri de solidaritate. Cel putin nu in numarul pe care ni l-am dori noi si pe care il vedem la colegii din Cehia, Praga sau Germania. Romancele, asa cum reiese din studiile pe care le-am desfasurat, aleg sa isi arate sprijinul pentru o femeie in nevoie doar atunci cand aceasta e din cercul ei de apropiati sau atunci cand se confrunta cu o problema care ii pune in pericol viata.

H.B.: Care au fost efectele pe care le-au inregistrat campaniile?

M.A.: Cred ca principalul efect e unul care trece de cele 3 milioane de dolari donate in proiecte pentru comunitate. La fiecare mars de solidaritate organizat in comunitatile locale, echipa de reprezentanti (peste 120.000 in toata tara) se transforma in organizator, iar in tot restul anului ei sunt cei carora le datoram strangerea de fonduri si tot ei sunt cei care ne indica probleme aparute in centrele medicale, situatii la rezolvarea carora putem contribui. In cifre, in cei 14 ani de cand exista Avon in Romania, am facut posibila dotarea cu echipament medical a 10 centre oncologice din tara, peste 10.000 de romance au beneficiat de investigatii medicale gratuite si am educat milioane de femei privind autoexaminarea si depistarea precoce a cancerului la san. Campania Respectului, impotriva violentei domestice, a inceput acum opt ani si ne-am concentrat aici in zona de educatie, mai ales pentru psihologi scolari, profesori si elevi. Am contribuit la modernizarea a noua centre pentru protejarea victimelor violentei domestice, in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

Articol aparut in numarul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Doing Well by Doing Good: Cristina Batlan”!

Foto: Oltin Dogaru

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here