Doing Well by Doing Good: Miruna Smeureanu

0
107
doing well by doing good Miruna Smeureanu

Dupa 25 de ani in Romania, pregatirea comunitatii pentru viitor sta in centrul actiunilor derulate de Coca-Cola, spune Miruna Smeureanu, Public Affairs & Communication Manager.

HARPER’S BAZAAR: Cum functioneaza strategiile de CSR ale Coca-Cola – ele sunt intai creionate la nivel global, apoi transpuse si in Romania?

MIRUNA SMEUREANU: La nivel global, Fundatia Coca-Cola isi indreapta eforturile in trei directii-cheie: sustinerea antreprenoriatului feminin, protectia resurselor de apa si bunastarea comunitatilor. In prezent, prin granturile oferite de fundatie, la noi in tara sunt in derulare doua proiecte majore: unul local, in domeniul educatiei – proiectul „Suntem generatia in miscare!”, lansat alaturi de Fundatia Prais – si unul european, in domeniul protectiei mediului si al resurselor de apa – proiectul „impreuna pentru Dunare”, initiat de WWF. Primul este un programul national de educatie pentru un stil de viata sanatos, lansat acum doi ani si care, pana in prezent, a implicat peste 30.000 de elevi din 75 de scoli din Romania. Iar „impreuna pentru Dunare” este un program ambitios care vizeaza reconstructia ecologica a zonelor umede de-a lungul fluviului Dunarea din sase tari: Austria, Ungaria, Croatia, Serbia, Bulgaria si Romania. In Romania, lucrarile de reconstructie ecologica se vor desfasura in lungul Dunarii, intre localitatile Garla Mare si Vrata, din judetul Mehedinti. Acest lucru va contribui la stocarea a peste 5 milioane de metri cubi de apa in timpul viiturilor de pe Dunare, la mentinerea biodiversitatii, dar mai ales la refacerea habitatelor necesare atat pestilor pentru depunerea icrelor, cat si anumitor specii protejate.

H.B.: Exista si o libertate la nivel local pentru aceste decizii?

M.S.: In afara initiativelor legate de educatie, ne-am implicat si in alte proiecte locale. Cel mai bun exemplu este campania Dorna – Grija pentru Copii, care a inceput in 2013, printr-o platforma pe care am dezvoltat-o cu Salvati Copiii. Prin acest proiect ne propunem sa contribuim la dotarea maternitatilor din tara cu echipamente medicale, destinate in mod special bebelusilor nascuti prematur. Iar motivul pentru care am ales problema bebelusilor nascuti prematur a fost acela ca Romania are cea mai mare rata de mortalitate infantila din Europa. Suntem in al patrulea an de desfasurare si pana acum am donat peste 500.000 de euro catre aceasta cauza, bani care au ajutat la dotarea cu echipamente de specialitate a peste 45 de unitati de neonatologie din tara. In plus, in fiecare an, in apropierea Craciunului, sustinem diferite cauze si derulam proiecte punctuale, cum sunt campaniile de Craciun. In 2013, am avut un proiect pe care l-am dezvoltat impreuna cu bloggeri, jurnalisti si cu ajutorul a peste 23.000 de oameni care au intampinat caravana Coca-Cola pe tot traseul ei si au donat energie prin intermediul telefoanelor mobile. Aceasta energie a adus lumina de Sarbatori intr-un sat neelectrificat, Pietroasele. Pentru a fi siguri ca schimbarea este permanenta, am donat locuitorilor satului un sistem de panouri solare.

H.B.: Ce diferenta a adus implicarea Simonei Halep in campania Grija pentru Copii?

M.S.: Simona este intruchiparea dedicarii si a luptei pentru a castiga, asa ca a venit natural colaborarea cu Dorna si cred ca implicarea ei a adus un plus de vizibilitate acestei cauze, a inspirat oamenii sa participe activ. Asta s-a vazut in mod clar anul acesta, cand Simona a adresat provocarea de a dona timp pe dorna.ro printr-un gest foarte simplu: urmarind clipul campaniei sau creandu-si propriul clip de sustinere. Am strans peste 77.000.000 de secunde, pe care le-am transformat in 10 incubatoare necesare ingrijirii medicale a celor mici.

H.B.: Cum vedeti activitatea de CSR – sustenabilitate sau filantropie?

M.S.: In mod clar ambele parti sunt importante. Un gest filantropic este mai usor de realizat, in timp ce sustenabilitatea are o greutate mult mai mare, dar este si mai greu de obtinut. Important este sa aduci o schimbare durabila, o schimbare care poate avea impact in comunitate nu doar punctual, ci pe o perioada cat mai lunga.

Articol aparut in numarul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Doing Well by Doing Good: Ioana Ciolacu”!

Makeup: Adina Vlad, Hairstyling: Diana Mogos si Adonis Enache, Styling: Cosmin Florea

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here