Doing Well by Doing Good: Ioana Ciolacu

0
604
moda cu o cauza Ioana Ciolacu

Designerul Ioana Ciolacu a lansat recent initiativa #BeatCancer, derulata impreuna cu Asociatia Daruieste Viata, si o linie de knitwear prin care sustine producatori si mestesugari din zona Fagarasului.

HARPER’S BAZAAR: Tocmai ai lansat doua modele de tricouri Constellation. Tot profitul din vanzarea lor va merge direct la Bursa de Fericire, un proiect Daruieste Viata prin care se strang fonduri pentru spitalele si centrele oncologice. Cum ai ajuns la aceasta colaborare?

IOANA CIOLACU: Acum un an si mai bine, cei de la Asociatia Daruieste Viata au luat legatura cu mine pentru ca voiau sa faca un tricou de promovare a cauzei lor, pe care sa i-l dea lui Slash de la Guns N’ Roses. Pentru awareness, ei incearca sa aiba alaturi si vedete internationale. A trecut un an si m-au contactat din nou. De data asta aveau ocazia sa fie sprijiniti de Dave Gahan de la Depeche Mode, care s-a confruntat el insusi cu boala. Vorbind despre posibilitatea de a produce mai multe tricouri, nu doar unul, m-am oferit sa le vand pe site (ioanaciolacu.com). Eu le-am creat pro bono, le produc, iar tot profitul ajunge la Bursa de Fericire.

H.B.: Mesajul de pe tricouri – Cancer Should Be Just a Constellation – e conceput de tine.

I.C.: Da. Am fost ferita pana de curand de boala asta. Cand mi-a venit ideea mesajului, aveam o prietena care se lupta cu cancerul. Eu fac testele periodice. La un moment dat, au dat cu virgula. Nu, nu am cancer. Dar a venit cumva natural mesajul… Psihologic mi se pare ca oamenii nu reactioneaza bine la un mesaj de awareness despre cancer. iti trebuie mai multa educatie, poate la nivel de tara. Oamenii tind sa spuna: „Nu-i treaba mea”.

H.B.: De ce e importanta responsabilitatea sociala pentru labelul tau?

I.C.: Scopul nu e s-o bifez. Mai degraba asa am cladit labelul. Reciclam resturile de materiale. Am descoperit ca sunt multe reziduuri, chiar si in cazul unui business mic. La nivelul meu de productie sunt saci si saci de reziduuri. Vorbeam intr-o zi cu bunica-mea… Ea e nascuta intr-un sat unde femeile fac cergi – tolici, le spun – din resturi de materiale. M-a intrebat daca n-am resturi, pentru ca altii ar avea nevoie de ele. Ah, iata sistem de reciclare! Ce mie mi-e surplus lor le e de folos. Recent am deschis o linie de knitwear. Ideea mi-a venit dupa ce in vara am vazut o stire ca oierii din Romania arunca lana pentru ca nu mai au piata de desfacere. Am vorbit cu Kraftmade, o asociatie care aduna mestesugari si artizani la care nu ai acces in alt fel. Ei au intermediat sa ajung la oieri, de la care sa iau lana, si apoi la doamne din Fagaras care sa impleteasca lana netoarsa. Nu impletesc cu andrele, ci direct cu mainile. Acum, la un pulover vandut, sustinem cinci oameni, care deocamdata au avut de lucru incontinuu. Sunt ochioase puloverele, au prins, vin multe comenzi.

H.B.: Cumparatorii tai sunt atenti la aceasta dimensiune de responsabilitate sociala a brandului Ioana Ciolacu?

I.C.: Cred ca oamenii reactioneaza mai degraba la ideea de cool. Unul dintre mesajele pe care le am la nivel de brand este: Consuma mai putin. ti-ai luat un produs, o sa se degradeze, poate ti s-a largit dupa multe purtari, poate l-ai ars sau l-ai patat. Avem un serviciu de repair pentru aceste situatii de wear&tear. Nu stiu daca am primit doua solicitari de repair si deja am doi ani de shop. Poate nu s-au stricat alte produse. Bravo noua! [Rade].

H.B.: Ai modele in randul brandurilor de moda internationale in ceea ce priveste CSR-ul?

I.C.: La Stella am vazut mai indeaproape care sunt practicile [Ioana a castigat in 2013 premiul concursului Designer for Tomorrow, patronat de Stella McCartney]. Incercarea de a crea o retea e bazata pe ce am vazut acolo, la un cu totul alt nivel, evident.

H.B.: Ce ai vrea sa faci in plus?

I.C.: As vrea sa cresc si sa fac lucrurile astea cat chiar sa se simta, chiar sa faca diferenta. De exemplu, sa am o productie atat de mare, incat faptul ca nu folosesc piele sa conteze. Sau sa am un spatiu in care totul sa fie cat mai sustenabil – de la dusumele la becuri. Sau sa pot da de lucru pentru tot Fagarasul.

Articol aparut in numarul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR.

Cititi si: “<<La Strada>>, filmul lui Federico Fellini, inspira noua colectie a Ioanei Ciolacu”!

Fotografii de Oltin Dogaru, Makeup: Adina Vlad, Hairstyling: Diana Mogos si Adonis Enache, Styling: Cosmin Florea

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here