Ediția BAZAAR de iunie: feel-good fashion & beauty

0
90
Harper's BAZAAR iunie 2019_homepage

Harper’s BAZAAR România iunie 2019, cu două variante de copertă

Magie albă. Fotografii de Anna Daki. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac

BAZAAR Junior: Primele luni după ce am devenit mamă. Ilustrații de Agnes Keszeg

Fashion Plates. Fotografii de Victor Demarchelier

„Care este relația dintre mâncare, corp, maternitate și, bineînțeles, modă, pilonii acestei ediții? Ei bine, nici nouă nu ne este prea clar cum am ajuns aici, probabil venirea verii a născut în noi dorința de desfătare, de familie, de bun, de frumos. Însă știm sigur că fiecare dintre acestea poate reprezenta o sursă profundă de anxietate sau poate deveni un izvor de bucurie totală. Sau ambele deopotrivă. Așa că ne-am dorit să le privim mai îndeaproape.

În timp ce la modă revenim ediție de ediție și știm exact ce ne dorim de la ea, chiar dacă drumul poate să pară anevoios, iar când vine vorba despre frumusețe încercăm din răsputeri să ne despărțim de modelul care a consacrat zona glossy – neobosita cursă de înarmare cu noi și noi metode de a ajunge la forma perfectă –, când ajungem la mâncare tragem aer în piept, ne suflecăm mânecile și nu prididim până nu savurăm – pe îndelete și documentat, firește – tot ce este nou, atât în materie de bucătărie internațională, cât și în ceea ce privește noile twist-uri pe care chef-i inspirați le oferă celei locale. Regăsiți în această ediție meniuri-puzzle, plate-uri divine realizate de bucătari cu stele Michelin, asortate la ținutele haute ale verii, restaurante în care memoria afectivă se transformă în rețetă de succes, moduri noi de a experimenta degustatul ciocolatei like a pro (preferăm în continuare medota clasică: la miez de noapte, mânați de un sugar tooth mai puternic decât voința noastră, căutând cu înfrigurare borcanul cu ciocolată tartinabilă) și multe, multe altele.

Am invitat cinci mame să ne povestească despre felul în care maternitatea le-a schimbat viața, cum își negociază timpul și spațiul personal atât în raport cu presiunea pusă pe femei de societate pentru a deveni oameni-orchestră, cât și din interior, în familie, acolo unde poate să fie angoasantă asumarea unui singur rol. Ca de obicei, Ágnes Keszeg ilustrează cu măiestrie orice temă îi iese în cale, iar de această dată, răspunzând propunerii de a pune pe hârtie experiența sa ca mamă a două fete, pare să caute adânc în universul propriei sale copilării și al tuturor lucrurilor ce-i definesc azi stilul. În aceeași notă personală, artista Carmen Winant vorbește prin lucrările ei despre actul nașterii și ne pune în față imagini considerate în general tabu, dar atât de firești și încărcate de magie. Fără a oferi sentințe sau adevăruri absolute, ne-am dorit ca aceste pagini să fie măcar un spațiu al opiniei, dacă nu chiar unul al discuției.

Privind mai cu atenție în această perioadă spre Statele Unite, dar nu numai, se dovedește că lupta neobosită pentru dreptul de a deveni sau nu mamă trebuie să continue fără întrerupere și că, la fel ca în urmă cu 50 sau 100 de ani, corpul femeii (din perspectiva maternității) este un instrument politic la fel de vulnerabil în fața jocurilor de putere. Deseori monedă de schimb, rareori 100% stăpân pe propriul destin. De aceea este important ca voci precum cea a Ralucăi Feher, care semnează în această ediție un material despre opțiunea ei de a nu avea copii, să se facă auzite, indiferent dacă rândurile scrise de ea corespund perspectivei noastre sau sunt diametral opuse. Cine este în măsură să hotărască momentul în care o femeie se simte suficient de pregătită sau înțeleaptă pentru a naște un copil și a-i așterne în față cel mai potrivit decor pentru creștere și devenire? Iar dacă nu se simte încă pregătită pentru asta sau, pur și simplu, nu își dorește să ajungă în acest punct, de ce trebuie blamată pentru că a refuzat să-și compromită atât propria viață, cât și pe cea a copilului? Pare o luptă fără de sfârșit, una ale cărei mize depășesc cadrul maternității și intră în sfera libertății fiecăruia dintre noi. Adică una care ne privește pe toți.”

Andrei Iovu, redactor-șef

Înalt este părul. Fotografii de Michael Avedon

Summer Body. Fotografii de Victor Demarchelier. Text: Ioana Vasile

Ediția Harper’s BAZAAR România iunie 2019, acum la centrele de presă!

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here